Partner wydania: Ożywione budynki i przedmioty dają spektakularny efekt. Wręcz magiczny, bo widzimy coś, czego na co dzień nie jesteśmy w stanie ujrzeć. Doświadczamy wydarzenia w szczególny sposób, a nie od dziś wiadomo, że pozytywne emocje podczas eventu potęgują przywiązanie do marki. Ciekawych wrażeń potrafi dostarczać również Ralf Lauren. Mistrzowsko łączy modę i technologię. Poza pokazami wykorzystującymi mapping 3D, które są magicznym widowiskiem, w 2014 r. sięgnął też po holografię. Hologramowy pokaz mody został wyświetlony na pionowej ścianie z wody w Central Parku w Nowym Jorku. HOLOGRAFIA A co, jeśli zależy nam na zaawansowanej technologii na mniejszą skalę i zamkniętej w minimalistycznym designie? Piramida holograficzna prezentuje efekt hologramu i opiera się na iluzji. Ponownie czarujemy widza, zaskakujemy go, zaciekawiamy. Piramidy holograficzne dostępne są w różnych kształtach, wymiarach i kolorach. Dobrze sprawdzają się na otwartych przestrzeniach. Mogą przedstawiać logo lub nowy produkt. To ciekawa i coraz bardziej powszechna forma prezentacji wizualnej. VR, AR, WEARABLE COMPUTING Wśród technologii do zastosowania na wydarzeniach o charakterze wystawowym popularne są wspomniane piramidy holograficzne, drukarki 3D, ekrany dotykowe, infokioski. Pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji, przyciągnąć odbiorców, zaskoczyć i dostarczyć nowych przeżyć intelektualnych i emocjonalnych. Takich przeżyć dostarczają też VR (ang. virtual reality), czyli wirtualna rzeczywistość, oraz AR (ang. augmentem reality) – rozszerzona rzeczywistość. Czynią event wyjątkowym i dostarczają intensywnych wrażeń. Komputerowo wykreowana przestrzeń, do której za pomocą specjalnych gogli przenoszeni są uczestnicy, porusza emocje. Technologia sprawia, że odbiorcy maksymalnie zanurzają się w wirtualnej rzeczywistości i przekraczają granice świata realnego. Organizator, który uatrakcyjni swój event takimi technologiami, z pewnością zdobędzie dodatkowe punkty u uczestników. Inspirujące są również technologie wearables. To ubrania i akcesoria zawierające w sobie komputer oraz zaawansowane technologie elektroniczne. Na evencie o charakterze sportowym i prozdrowotnym mogą pojawić się inteligentne bransoletki mierzące podstawowe funkcje życiowe organizmu oraz służące do kontroli aktywności fizycznej człowieka. Elementem technologicznym podczas wydarzenia związanego z poprawą jakości powietrza może być sukienka oczyszczająca powietrze (technologia Catalytic Clothing) albo inteligentne koszulki wyposażone w specjalne sensory zdolne do wykrywania zanieczyszczeń i informujące o zagrożeniu poprzez zmianę koloru włókien (Aerochromics). Sposób na wykorzystanie technologii wearables zależy od kreatywności organizatora. Galę bożonarodzeniową, konferencję czy jubileusz firmy może urozmaicić pokaz mody z wykorzystaniem „inteligentnych ubrań”. „Smart dress” podczas Targów Ślubnych wzbudzi zainteresowanie i pozostanie długo w pamięci naszych uczestników, którzy będą to wspominać i o tym rozmawiać. Jak widać, moda połączona z technologią nie musi ograniczać się wyłącznie do wydarzeń związanych z branżą fashion. Technologie eventowe mają różne oblicza. Wspierają organizację wydarzenia, jak w przypadku systemów i aplikacji. Potrafią też całkowicie odmienić przestrzeń eventową, co dzieje się przy zastosowaniu mappingu 3D. Powody, dla których uczestnicy wydarzeń biorą w nich udział, nie zawsze są oczywiste. Ktoś, kto pojawia się na festiwalu muzycznym, przyszedł świętować otwarcie nowego salonu samochodowego czy odwiedza Targi Ślubne, nie zawsze szuka muzyki, samochodu i białej sukni. Najczęściej szuka wrażeń. Technologia to narzędzie do ich budowania. Żaden trend. JUSTYNA WOJCIECHOWSKA // Założycielka i siła napędowa SkyRocket. PR-owiec, copywriter i marketer. Organizatorka eventów. W ostatnich latach kierowała akcjami promocyjnymi i prowadziła długoterminowe kampanie w projektach związanych z branżą ekologiczną oraz OŹE. Dziś wspiera lokalne biznesy w budowaniu ich wizerunku, komunikacji i działaniach content marketingowych. Więcej na stronie: www.sky-rocket.pl. Obiecującym trendem jest wykorzystanie mappingu 3D w visual merchandisingu, czyli przyciągania uwagi potencjalnych klientów i sprzedaży wizualnej za pomocą odpowiedniej ekspozycji i prezentacji towaru, produktów, usług. Na wystawach sklepowych w Tel Awiwie popularne projekcje holograficzne doskonale eksponują dany produkt. Technologia ta wykorzystywana jest również przez polskich wystawców na targach i konferencjach. 7
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==