Partner wydania: oferuje aplikacje, które już mają bazę uczestników dostępną i widoczną dla wszystkich. Inni dostarczają narzędzie z opcją dodania do listy uczestników networkingu tylko te osoby, które np. opłaciły bilet bądź zostały zarejestrowane przez organizatora. Różnorodność dostępnych narzędzi jest duża, dlatego warto dobrze przemyśleć cel, jaki chcemy osiągnąć networkingiem w aplikacji, a w dalszej kolejności zapoznać się z możliwościami poszczególnych aplikacji. Osobnym tematem w tym obszarze są ankiety. Mogą one przybierać różne formy – od oceniania ogólnych elementów eventu (np. jakość jedzenia, miejsce, merytoryka) po szczegółowe (np. oceń konkretnego prelegenta/prelekcję). Niby zawsze można prosić o uzupełnianie papierowych ankiet lub wysłać kilka dni po evencie, ale wymieńmy zalety wykorzystania szybkiej ankiety online, którą przeprowadzimy (np. w aplikacji mobilnej lub w ostateczności w responsywnej wersji WEB-owej) na miejscu od razu po badanym elemencie, np. po prelekcji, ocena prelegenta, ocena jakości lunchu: ∞∞ większa liczba osób wypełni krótką ankietę bezpośrednio po zdarzeniu, np. zjedzeniu lunchu, wysłuchaniu prelekcji, ∞∞ wyniki dostępne są od razu, bez potrzeby ręcznego zliczania, ∞∞ wygoda uzupełniania przez uczestnika (wystarczy kilka tapnięć). Ponadto warto zastosować następującą kolejność: najpierw wysłać push notyfikację (w aplikacji mobilnej), że dostępna jest krótka ankieta oceniająca wydarzenie, a następnie przekierować do ankiety. W internecie, obok płatnych, dostępne są darmowe rozwiązania (np. ankiety Google, SurveyMonkey), należy jednak podejść do nich ostrożnie i dokładnie sprawdzić, czy odpowiadają potrzebom naszego eventu. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest głosowanie na żywo, które pozwala pytać naprawdę efektownie. Może mieć zastosowanie np. w czasie prelekcji, kiedy prelegent chciałby poznać opinię publiczności, być elementem dostępnej na wydarzeniu grywalizacji bądź po prostu pytaniem organizatora, np. „Którego z podanych niżej prelegentów chcielibyście zobaczyć za rok?”. Przy wyborze systemu do głosowania na żywo należy uzgodnić z dostawcą kwestie techniczne, takie jak: ∞∞ liczba uczestników głosujących jednocześnie (często ta zmienna warunkuje podstawową cenę narzędzia), ∞∞ jakość zasięgu i połączenia internetowego w sali, ∞∞ obecność technika na miejscu. JAK ANGAŻOWAĆ UCZESTNIKÓW NA EVENCIE? KILKA SŁÓW O GRYWALIZACJI Rywalizacja jest wpisana w ludzką naturę, dlatego warto wykorzystać tę skłonność i wdrożyć na evencie grywalizację w postaci systemu, który za określone aktywności będzie przyznawał uczestnikom punkty. Zsumowane zdobyte przez uczestnika punkty będą decydowały o miejscu, jakie zajmuje w rankingu. Grywalizacja może być wykorzystana z sukcesem zarówno na eventach o charakterze rozrywkowym, jak i profesjonalnych konferencjach, skierowanych np. do handlowców. Punkty mogą być przyznawane za aktywność, np. zeskanowanie kodu QR znajdującego się np. przy danym stoisku, za odpowiedzenie poprawnie na pytanie z określonej dziedziny bądź skuteczne nawiązanie kontaktu z innym uczestnikiem (np. w eventowej aplikacji mobilnej). Warto zauważyć, że system grywalizacyjny może (a nawet powinien) być zintegrowany z aplikacją eventową, jaką wykorzystuje organizator na swoim wydarzeniu. Ma to zasadnicze znaczenie dla uczestnika i użyteczności oferowanych przez organizatora narzędzi – wszystko mamy w jednej aplikacji mobilnej, bez potrzeby logowania się/ rejestrowania w innych systemach w trakcie wydarzenia. ILONA LEONIEWSKA-MARJAŃSKA // Doradza klientom w obszarze wykorzystania potencjału smartfonów i grywalizacji także dla zwiększenia zaangażowania uczestników przed eventem, w jego trakcie i po jego zakończeniu. Zorientowana na wspomaganie event managerów w pozyskiwaniu dodatkowych środków do ich budżetów przy pomocy indywidualnie brandowanej aplikacji mobilnej. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Głównej Handlowej, od ponad 6 lat związana z sektorem IT, od prawie 3 lat prowadzi własny software house Visent Coders, w ramach którego wraz z zespołem rozwija eventową aplikację mobilną (https://visentevents.com). Przykład agendy w aplikacji 50 TECHNOLOGIE I INNOWACJE

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==