Partner wydania: Może się wydawać, że konferansjer po prostu zapowiada elementy wydarzenia, posiłkując się stworzonym wcześniej scenariuszem. To jednak jest tylko mały procent tego, co naprawdę obejmuje konferansjerka. Nawet internet informuje nas, że konferansjer to osoba, która nadaje kształt widowiskom artystycznym, a jego zadaniem jest przedstawianie artystów, przygotowanie publiczności na ich występ, urozmaicanie przedstawień. Zacznijmy jednak od samego początku. Warto zacząć od zadania sobie pytania: z jakim wydarzeniem masz do czynienia? Konferansjer raczej nie jest korzystną opcją przy imprezach integracyjnych, tanecznych, team buildingowych. Tutaj lepiej będzie sięgnąć po animatora, wodzireja. Niektórzy konferansjerzy łączą te funkcje, ale jest to raczej wyjątek niż reguła. OKREŚL SWOJE POTRZEBY W zależności od swoich potrzeb powinieneś szukać konkretnej osoby, z konkretnymi predyspozycjami. Innych umiejętności wymaga prowadzenie konferencji, gdzie ważnym czynnikiem jest umiejętność uważnego słuchania i aktywnego nawiązywania do wypowiedzi prelegentów. Przydaje się też przynajmniej ogólna znajomość branży, jej business code’u i tematu samego wydarzenia. Inaczej prowadzi się konferencję JAK DOBRAĆ KONFERANSJERA POD KONKRETNY TYP EVENTU Z artykułu dowiesz się: Do jakich dwóch elementów sprowadza się wybór konferansjera. Jakich umiejętności wymaga prowadzenie konferencji w zależności od branży. Jak wspólnymi siłami opracować program, zapowiedzi i przewidzieć możliwe sytuacje na scenie. Tekst: Aleksander Dumała spotkanie z wieczornymi atrakcjami, kolację z przemówieniami kilku osób, konferencję w dowolnym temacie, finał konkursu z wręczeniem nagród zwycięzcom, spotkania biznesowe z precyzyjnym scenariuszem, którego należy pilnować. Konferansjer przydaje się szczególnie, gdy organizujesz: 34 KNOW-HOW ORGANIZATORA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==