Partner wydania: c) Dużo miejsca lub duże stoisko: Aranżacja dużych przestrzeni przy użyciu materiałów wysokiej jakości może być sporym wydatkiem, szczególnie kiedy do zagospodarowania mamy np. 1500 m², w większości przeznaczonych na prezentację oferty. Aby uzyskać maksymalny efekt, warto zastanowić się nad jasnym podziałem na strefy „prezentacyjne” i strefę spotkań, które możemy wyraźnie rozdzielić poprzez wykorzystanie różnorodnych materiałów. Mniejsza część reprezentacyjna zostaje wtedy wykorzystana na rozmowy, a pozostała część stanowi przestrzeń, na której umieszczamy nasze eksponaty. CASE STUDY Jeden z klientów z branży zajmującej się produkcją maszyn zgłosił się do mnie z prośbą o realizację projektu o powierzchni ok. 300-400 m². Na powierzchni stoiska miała znaleźć się cała gama maszyn, które podczas targów miały produkować niewielkie gadżety. Dodatkowo konieczne było umieszczenie sporej liczby ekskluzywnych miejsc spotkań, w tym pomieszczenia mogącego przyjąć dziesięcioosobową grupę. Głównymi problemami podczas realizacji były brak wystarczającego miejsca, zapewnienie możliwości prezentacji pełnej gamy produktów i zachowanie bezpieczeństwa podczas targów. Pracujące maszyny tworzyły detale, po które zwiedzający ustawiali się w kolejkach. Wszystko trzeba było ustawić w taki sposób, aby czekający ludzie nie blokowali alejek pomiędzy stoiskami. Z pomocą przyszedł sam klient, zamawiając powierzchnię podzieloną na dwie osobne strefy. Na jednej znajdowała się maszyna produkująca gadżety, a na drugiej, po przeciwnej stronie alejki, umieściliśmy resztę eksponatów i przestrzeń do spotkań. Ze względu na niewielką ilość miejsca, jaka pozostała na przestrzeń do spotkań, zdecydowaliśmy się na budowę konstrukcji piętrowej. Dzięki temu stworzyliśmy szereg pokoi na parterze, a na górnej części stoiska umieściliśmy stoliki i sofy, na których goście mogli ze spokojem prowadzić rozmowy. Takie rozwiązanie doskonale się sprawdziło – osoby zainteresowane rozdawanymi prezentami nie przeszkadzały w prowadzeniu spotkań, a zainteresowani klienci mogli w spokoju zapoznać się z pełną ofertą firmy. PIOTR ANTONIK // project manager/designer w von Hagen Polska Projektant, event manager, pasjonat dobrego designu i wyrazistej komunikacji marek z międzynarodowym doświadczeniem zdobywanym w New Delhi. Wierzy, że dobry marketing jest filarem istnienia każdej firmy i zawsze da się znaleźć ciekawy pomysł na promocję. reklama 25
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==