Partner wydania: c) Dużo miejsca lub duże stoisko: Mając dużo dostępnej przestrzeni, warto zastanowić się, jak duża część ma zostać przeznaczona na miejsca spotkań. W zależności od koncepcji można tutaj zarówno zastosować indywidualne pokoje biurowe, jak i oddzielone barierkami przestrzenie, gdzie będą wpuszczane tylko osoby z zaproszeniem. Nadal dobrym pomysłem może być zastosowanie np. podestów scenicznych, które wyniosą to miejsce np. 50 cm w górę. Dzięki temu możemy dodatkowo ograniczyć dostęp poprzez umieszczenie schodków tylko w jednym miejscu. 2. „Chcę sprawić, żeby moje stoisko było otwarte i zapraszające. Mam do dyspozycji...” a) Niewiele miejsca lub małe stoisko: Przy małej powierzchni stoiska należy pamiętać, że każda możliwa przeszkoda dla wzroku optycznie oddziela bardzo dużą część stoiska. Pomieszczenie na katalogi o powierzchni 4 m² zajmie nam ponad 30% 12-metrowego stoiska, podczas gdy na 100-metrowym stoisku będzie to zaledwie 4% dostępnej powierzchni. Dobrym rozwiązaniem może okazać się wykorzystanie mebli i ścian stoiska jako schowków – dla wytrawnego specjalisty nie będzie problemem przygotowanie ściany w postaci mebla, który z powodzeniem pomieści wszelkie materiały promocyjne, a w najlepszym wypadku pozwoli też na umieszczenie tam niewielkiego zaplecza kuchennego. Jeśli musimy oddzielić jakąś przestrzeń np. w celu stworzenia miejsca na spotkania, wykorzystajmy różnego rodzaju ażurowe przesłony, które nie będą w całości zasłaniać przestrzeni. b) Średnią ilość miejsca lub stoisko średniej wielkości: Zamawiając większą powierzchnię stoiska, możemy liczyć na to, ze otwartość będzie efektem, który jest łatwiej uzyskać. Wystarczy skupić wszystkie pomieszczenia w jednym miejscu, a przy wydzielaniu poszczególnych stref unikać barier dla wzroku. Barierki o wysokości 110 cm doskonale odseparują miejsca spotkań od pozostałych stref, a równocześnie pozwolą na zachowanie wrażenia otwartej przestrzeni. Dodatkowo bardziej do odwiedzin będzie zachęcać powierzchnia bez barierek na zewnętrznej krawędzi – inny kolor podłogi wystarczająco odznaczy powierzchnię stoiska od ciągu komunikacyjnego, równocześnie zapraszając klientów do odwiedzin i rozpoczęcia dialogu. c) Dużo miejsca lub duże stoisko: Aranżując duże stoiska, problemem nie jest zachowanie otwartości, ale sprawienie, że na ogromnej przestrzeni nasi goście będą wiedzieć, w którym miejscu się znajdują, czyje stoisko odwiedzają i na co właściwie kierują swój wzrok. Warto w jasny sposób określić strefy funkcjonalne o mniejszej powierzchni (pomiędzy 30 a 100 m²), zaplanować ścieżkę, którą będzie się poruszał nasz gość, i zaprojektować w każdej ze stref jakiś element, który zatrzyma wzrok zwiedzającego i pozwoli mu się odnaleźć na naszym stoisku. Nad wszystkim powinna górować dobrze widoczna dominanta. Może to być element podwieszany lub fragment piętrowej konstrukcji. Widoczny z daleka nie tylko pomoże Twoim gościom odnaleźć się na stoisku, ale również zwróci uwagę odwiedzających, którzy będą Cię widzieć z daleka. 3. „Chcę zaproponować elegancką, biznesową aranżację. Mam do dyspozycji...” a) Niewiele miejsca lub małe stoisko: Przede wszystkim należy pamiętać o zachowaniu spójnego wyglądu. Stonowane kolory, biel, czerń, szarości i niewielka liczba innych dodatków zapewnią dobre tło. Oczywiście inne kolory też są dopuszczalne, należy tylko zachować umiar i dobry smak, aby nasze stoisko nie było zbyt krzykliwe. Świetnie sprawdzi się tutaj wykorzystanie jasnej laminowanej podłogi, aranżacji kwiatowych i szklanych mebli. Przy małej powierzchni dobrym pomysłem może okazać się rezygnacja z przywożenia eksponatów i przygotowanie w zamian materiałów multimedialnych. Filmy, aplikacje na ekranach dotykowych i katalogi umieszczone na tabletach sprawią, ze zachowamy porządek, oszczędzimy na logistyce i zyskamy wizerunek nowoczesnej firmy. Proponowana stylistyka wyposażenia to szkło, chrom i eleganckie meble. Im bardziej zbliżymy się wyglądem do typowego biura, tym lepiej. b) Średnią ilość miejsca lub stoisko średniej wielkości: W zależności od pozostałych potrzeb stoiska tej wielkości mogą, tak samo jak mniejsze, służyć za przestrzeń czysto wizerunkową, gdzie nie będą prezentowane eksponaty, ale mogą także służyć prezentacji najbardziej prestiżowych produktów oferowanych przez firmę. W takim wypadku produkt staje się gwiazdą umieszczoną w honorowym miejscu, a wokół niego organizowane są pozostałe aktywności i strefy stoiska. Prezentacja pełnej oferty firmy może odbywać się poprzez aplikacje na ekranach multimedialnych lub indywidualne prezentacje podczas spotkań. Nadal pozostajemy w eleganckiej tonacji na całym stoisku, ale w razie potrzeb możemy wydzielić odrębne pomieszczenia. JAK OSIĄGNĄĆ NIEPOWTARZALNY EFEKT NA STOISKU? // Odpowiednie zaprezentowanie firmy czy produktu podczas targów może okazać się kluczem do sukcesu. Często bywa tak, że jest to jedna z niewielu okazji, by bezpośrednio spotkać się z naszymi klientami, odbiorcami naszego marketingu. Zadbanie o to, by wartości naszej marki były ukazane w klarowny sposób, jest niezwykle ważne. Stoisko targowe staje się naszą wizytówką, a spotkane w nim osoby stają się twarzami firmy. Wykonanie zabudowy z uwzględnieniem tych wszystkich czynników jest bardzo istotne. Odpowiednie przygotowanie stanowiska, dobór stylu przewodniego, indywidualne podejście oraz branding w kluczowych miejscach – tym się zawsze kierujemy w naszych realizacjach. Pozwala to za każdym razem osiągnąć niepowtarzalne efekty oraz stoisko, które zostanie zapamiętane przez każdego uczestnika wydarzenia. Mariusz Stawczyk założyciel Star Event 24 KNOW-HOW ORGANIZATORA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==