Partner wydania: Na pewnym etapie przygotowań do targów przychodzi moment, w którym powinniśmy zająć się projektem stoiska, a dokładniej – aranżacją wynajętej przestrzeni w taki sposób, aby była spójna z naszą wizją i założonym planem marketingowym. W tym momencie zakładamy, że na stoisku mają się znaleźć określone eksponaty, będą nas odwiedzać określone typy osób, a spotkania będą miały taki czy inny charakter. Zupełnie inaczej będziemy chcieli ugościć prezesa firmy będącej jednym z najważniejszych klientów, a inaczej przedstawimy potencjalnym odbiorcom serię produktów wprowadzanych na rynek w przyszłym sezonie. Niezależnie od branży czy obranego celu najważniejsze jest dokonanie aranżacji w taki sposób, żeby nasz gość czuł się komfortowo i zapamiętał naszą firmę jak najlepiej. Niewłaściwy dobór wyposażenia i dekoracji może doprowadzić do sytuacji, gdzie pomimo wszelkich starań elegancki wizerunek naszej firmy nie zostanie odebrany tak, jak byśmy chcieli. Najczęstszym problemem, z jakim można się spotkać, jest chęć pogodzenia wielu celów. Przykładem mogą być sytuacje, kiedy chcemy zaprezentować jak najwięcej eksponatów, ale równocześnie liczymy na duży ruch i będziemy potrzebować wielu miejsc spotkań, które oczywiście muszą pozwolić na wygodne prowadzenie rozmów. Oczywiście możemy zrealizować oba cele, mając dostęp do wystarczająco dużej powierzchni, jednak mimo wszystko zawsze warto stosować kilka zasad, którymi kieruję się przy wykonywaniu projektów: 1. Oddziel miejsca prezentacji od miejsc spotkań Może to wydać się truizmem, jednak często na stoiskach znajduje się tyle eksponatów, że stoliki są wciskane na siłę, gdzie tylko znajdzie się kawałek wolnej przestrzeni. Osoby przychodzące porozmawiać z przedstawicielami handlowymi Twojej firmy zazwyczaj chcą w spokoju omówić szczegóły współpracy lub dowiedzieć się czegoś więcej. Staraj się unikać sytuacji, w której potencjalny klient jest rozpraszany przez wydarzenia dookoła – tylko wtedy będzie mógł poświęcić Ci całą uwagę. 2. Zadbaj o ciągi komunikacyjne i wolną przestrzeń Co prawda na małych stoiskach, gdzie pięć kroków wystarcza na przemierzenie całej dostępnej powierzchni ten problem nie występuje, ale na dużych stoiskach warto zwrócić uwagę na to, żeby nasi goście nie musieli się przeciskać. To samo dotyczy obsługi – powinna być w stanie szybko dotrzeć w każde wymagane miejsce. Szczególnie ważna jest komunikacja pomiędzy punktem informacyjnym (np. ladą), miejscami spotkań i zapleczem – te połączenia będą najczęściej wykorzystywane. Tekst: Piotr Antonik TARGOWE CASE STUDY Z artykułu dowiesz się: W jaki sposób zapewnić odpowiednią komunikację na stoisku pomiędzy pracownikiem a gościem. Jakie są 3 zasady, którymi warto się kierować przy wykonywaniu projektów. Co zrobić, gdy chcesz mieć ekskluzywne miejsce spotkań na stoisku, a dysponujesz małą przestrzenią. Dlaczego warto rozważyć wykorzystywanie sufitów i przeszklonej ściany w pokojach. 22 KNOW-HOW ORGANIZATORA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==