Partner wydania: Początek roku to najlepszy moment, aby porozmawiać o pieniądzach. Mowa tu konkretnie o budżetach mediowych, które powinieneś zaplanować w swoich wydatkach na działania w social mediach. Kluczem do ich odpowiedniego i efektywnego wydawania nie jest jedynie wiedza merytoryczna, ale także wiedza, na co Twoje pieniądze tak naprawdę są wydawane. Potrafisz podać dokładną kwotę poświęconą na działania marketingowego w social mediach w 2017 r.? Jeżeli nie, ten artykuł jest dla Ciebie i dla każdego, kto poważnie myśli o marketingu swojej firmy czy konkretnego wydarzenia. PLANOWANIE TO PODSTAWA Podstawą każdej kampanii w social media (i nie tylko) jest strategia, czyli zaplanowanie i określenie elementów przedstawionych w tab. 1. W przypadku planowaniu budżetu i harmonogramu ma znaczenie każdy szczegół, a w koszty warto wliczać nawet najmniejsze rzeczy. Takie, na które do tej pory nie zwracaliśmy uwagi, np.: ∞∞ czas, jaki zajmuje nam przygotowanie jednego wpisu na wybrany kanał social media; ∞∞ czas, jaki zajmuje nam ewentualny kontakt z agencją zewnętrzną, jeżeli korzystamy z jej usług; ∞∞ koszty i czas przygotowania profilu, aplikacji, tekstów czy wydarzenia na Facebooku; ∞∞ koszty reklamowe, czyli budżet, jaki przelewamy na LinkedIn, Facebook czy Twitter – pracując z agencją zewnętrzną, pamiętajmy o marży, jaki pobiera ona za obsługę; ∞∞ zasoby – jaka liczba osób jest potrzebna, aby poprowadzić dany kanał w social mediach; ∞∞ koszty narzędzi: do grafiki, planowania, obsługi profilu czy mierzenia efektów. CZAS, CZAS I JESZCZE RAZ CZAS To, o czym najczęściej zapominamy, planując wydatki, to nasz czas. Potrafisz odpowiedzieć sobie na pytanie, jak wyceniasz godzinę czasu swojej pracy? Tekst: Anna Ledwoń 2018 ROKIEM KONTROLOWANIA WYDATKÓW W SOCIAL MEDIACH Z artykułu dowiesz się: Dlaczego planowanie jest najważniejsze w procesie ustalania kosztów promocji. Ile wynosi koszt prowadzenia działań agencyjnych w mediach społecznościowych. Jakie narzędzia usprawnią Twoją pracę i ile kosztują. Czym charakteryzują się CPC, CPM, oCPM, czyli rodzaje dostępnych rozliczeń na Facebooku. 16 MARK E T I NG
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==