Partner wydania: obecnej gromadzimy uwagi i wyciągamy wnioski, które znajdą odzwierciedlenie w uaktualnionej wersji Kodeksu. Zapewne podczas regularnych spotkań członków SBE pojawią się kolejne zagadnienia, którymi żyje branża, a które okażą się szczególnie istotne w bieżącym roku. Nuda nam nie grozi. Jednym z działań prowadzonych przez stowarzyszenie jest edukacja w ramach oferty programowej Studium Event Managementu, które SBE prowadzi we współpracy z Wydziałem Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Jak wygląda i ile trwa takie studium? Obecna, VI edycja Studium Event Managementu zgromadziła rekordową liczbę uczestników, którzy w roku akademickim 2017/2018 pragną pogłębiać swoją wiedzę. Konsekwentne wzbogacanie programu studium o nowości, doświadczeni wykładowcy, zajęcia praktyczne, analiza case studies są elementami, które składają się na wartościową edukację – pod auspicjami SBE – z Event Managementu. Po ukończeniu studium kariera zawodowa wielu naszych absolwentów nabrała rozpędu za sprawą po pierwsze zdobytej wiedzy, a po drugie wiary we własne umiejętności. Podczas zajęć pomagamy rozwinąć skrzydła organizatorom eventów zarówno reprezentującym agencje, jak i klientów. Lepsze zrozumienie oczekiwań i celów biznesowych pomaga obu stronom w efektywnej współpracy. Co zrobić, aby uczestniczyć w zajęciach Studium Event Managementu? Rekrutacja jest we wrześniu, trzeba mieć dyplom ukończenia studiów wyższych (licencjackich lub magisterskich). Zajęcia trwają semestr, a odbywają się w Warszawie na Wydziale Zarządzania UW w formie zjazdów weekendowych. Mając w Polsce coraz więcej wyedukowanych event managerów, przyszłość jawi się bardzo obiecująco. Jak sytuacja wyglądała w ubiegłym roku? Czy są jakieś projekty, które zapamiętała Pani jako najbardziej innowacyjne? Minione 12 miesięcy można uznać za czas dalszego wzrostu profesjonalizmu branży eventowej. Klienci są coraz bardziej świadomi, że jakość musi kosztować. Cenią współpracę z profesjonalistami, którym można powierzyć całościową realizację wydarzenia – od konceptu kreatywnego aż po realizację. Preferowana jest pełna opieka agencji, dzięki której wydarzenie wpisuje się w proces komunikacji klienta i wspiera jego cele biznesowe. Skuteczność, wielokanałowe działanie na uczestników, proponowanie wysoce angażujących aktywności – bez tego nie ma profesjonalnego eventu. Realizacje, spełniające wszystkie wyżej wymienione warunki, mogą być prowadzone jedynie, kiedy mamy do czynienia z zaufaniem i szacunkiem na linii agencja – klient. W budowaniu takich relacji pomagają rozwiązania prawne, takie jak znowelizowana w ub. roku Ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych oraz podpisana w ub. roku Biała Księga Branży Komunikacji Marketingowej. Członkowie SBE w 2017 r. nie narzekali na brak pracy, wiele się działo, Polska była gospodarzem dużych, europejskich wydarzeń sportowych… Innowacje pojawiały się w eventach realizowanych dla niemal każdej branży – od fashion, beauty, po przemysł ciężki, branżę chemiczną. Przy tej liczbie eventów moim zdaniem nie sposób wskazać tylko jednego, najbardziej innowacyjnego. Z satysfakcją stwierdzam, że dużo łatwiej byłoby mi wskazać te nieliczne pozbawione oryginalnego podejścia. Jednak zorganizowanie udanego eventu to często miesiące ciężkiej pracy i wiedzy, którą nabywa się z czasem. Czy jako stowarzyszenie jesteście otwarci zarówno na doświadczonych, jak i początkujących event managerów? Stowarzyszenie Branży Eventowej integruje środowisko eventowe. Jesteśmy partnerem dla ekspertów z ogromnym doświadczeniem, jak i pomagamy, podpowiadamy kierunki rozwoju zawodowego osobom stawiającym pierwsze kroki w branży. Dyskusje, szkolenia, konferencje – konstruujemy je zawsze w sposób pozwalający na wymianę wiedzy i doświadczenia pomiędzy ekspertami a tymi, którzy dopiero gromadzą doświadczenie. Tych doświadczonych event managerów, członków SBE, można często spotkać na wydarzeniach branżowych, kiedy jako eksperci biorą udział w debatach, omawiają case studies, prezentują swoje autorskie rozwiązania. Z kolei specjalnie z myślą o młodych osobach powstał projekt SBE Junior, w ramach którego do stowarzyszenia mogą przystąpić studenci polskich uczelni zainteresowani aktywną działalnością branżową. Członkostwo w SBE Junior to nie tylko bliski kontakt z branżą czy dostęp do potencjalnych pracodawców, ale również liczne możliwości korzystania z pakietu korzyści oferowanego studentom przez SBE. Udział we wszystkich spotkaniach SBE na zasadach obowiązujących zgodnie ze statutem członków zwyczajnych, czynny udział w projektach realizowanych przez SBE oraz praktykach podczas wspieranych przez stowarzyszenie wydarzeń to wybrane aktywności dostępne dla studentów w ramach projektu SBE Junior. Niezależnie od wieku i ścieżki zawodowej Stowarzyszenie Branży Eventowej jest zawsze otwarte dla pasjonatów wydarzeń. Zapraszamy! STOWARZYSZENIE BRANŻY EVENTOWEJ (SBE) // Zrzesza agencje eventowe, podwykonawców eventów oraz lokalizacje. Działa na rzecz popularyzacji i profesjonalizacji polskiego rynku wydarzeń poprzez działania edukacyjne oraz probiznesowe, zmierzające do budowania nowej jakości wsparcia dla polskiej branży eventowej. Organizuje targi branżowe i warsztaty. Jest inicjatorem i – wspólnie z Fundacją na rzecz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego – twórcą (organizatorem) Studium Podyplomowego Event Management. Dąży do wypracowywania wspólnych dla całej branży standardów działania z klientami i kontrahentami, do umacniania pozycji event marketingu wśród najbardziej cenionych narzędzi komunikacji. Więcej informacji: www.sbe.org.pl;www.facebook.com/StowarzyszenieBranzyEventowej/ 15

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==