Partner wydania: Działania Stowarzyszenia Branży Eventowej skupiają się na popularyzacji i profesjonalizacji polskiego rynku branży spotkań. Co to oznacza w praktyce? Główny cel Stowarzyszenie Branży Eventowej stanowi integracja polskiej branży wydarzeń i reprezentowanie jej interesów. Kluczowe jest dla nas bycie jak najbliżej członków SBE, bo dzięki temu możemy precyzyjnie odpowiadać na potrzeby środowiska. Rola branży eventowej systematycznie rośnie, w ostatnich latach obserwujemy powrót do eventów jako jedynego narzędzia komunikacji marketingowej, pozwalającego na bezpośredni kontakt z produktem czy usługą. Jesteśmy świadkami znacznego wzrost profesjonalizmu branży eventowej i jesteśmy dumni, że przyczyniamy się do tego procesu. Spotkania branżowe, konferencje autorstwa SBE, Kodeks Etyki czy Studium Event Managementu (prowadzone przez SBE w ścisłej współpracy z Wydziałem Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego) to tylko niektóre inicjatywy naszego stowarzyszenia. Do tego warto dodać partnerstwo merytoryczne SBE w konsultacjach tak istotnych kwestii, jak np. zapisy Ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych oraz zasad zawartych w podpisanej pod koniec ub. roku Białej Księgi Branży Komunikacji Marketingowej. Poza kwestiami czysto zawodowymi mamy również przyjemność zachęcać branżę eventową do niesienia pomocy potrzebującym w ramach corocznej akcji – Elfów SBE. Jednak pewnie, jak w przypadku większości stowarzyszeń, relacje i zależności pomiędzy poszczególnymi członkami są złożone. Członkowie SBE mają duży wpływ na funkcjonowanie stowarzyszenia. Przejrzystość, spotkania robocze, bieżąca komunikacja pomagają nam podejmować wspólnie decyzje co do kierunków rozwoju SBE. W grudniu ub. roku głosami członków został wybrany zarząd stowarzyszenia, który w ramach IV kaden- cji odpowiada za strategię na najbliższe lata. Nowi członkowie zarządu to osoby o ogromnym doświadczeniu w branży MICE, gotowe dzielić się swoją wiedzą z innymi uczestnikami rynku, wspierać ciekawe inicjatywy. Poszczególni członkowie zarządu SBE odpowiadają za następujące obszary: Żaneta Berus – rozwój współpracy międzynarodowej, Renata Razmuk – konferencje i wydarzenia specjalne, Marcin Stefański – rozwój regionalny i Piotr Wojdat – kwestie finansowe. Ja, jako prezes zarządu, jestem odpowiedzialna za obszar edukacji. Jestem przekonana, że tak dla naszych członków, jak i otoczenia jest jasne, jak działa SBE, jakiego rodzaju wsparcie oferuje, u kogo szukać pomocy w danej kwestii. Zachęcam do regularnego odwiedzania strony WWW i fanpage’a SBE, gdzie można znaleźć komplet informacji o stowarzyszeniu, i jego członkach, ich realizacjach, sukcesach itp. Jak Pani wspomniała, 11 grudnia w Warszawie wybrano nowe władze SBE, a Panią powołano na stanowisko prezesa zarządu. Jakie obowiązki na Pani spoczywają? Członkowie Stowarzyszenia Branży Eventowej po raz drugi wybrali mnie na prezesa zarządu, co traktuję jako wyraz zaufania, a także zachętę do rozwoju inicjatyw i projektów rozpoczętych w poprzedniej kadencji. Moim zadaniem jest przede wszystkim kierowanie pracami zarządu, koordynowanie ich, aby przebiegały jak najbardziej efektywnie. Reprezentuję również – podobnie jak członkowie zarządu SBE – stowarzyszenie w kontaktach zewnętrznych, podczas branżowych konsultacji przepisów prawnych, a także na wydarzeniach branży MICE. Bardzo bliskie są mi też kwestie edukacyjne, jestem wykładowcą m.in. na Studium Event Managementu, chętnie dzielę się wiedzą i poznaję osoby, które swoją karierę związały lub planują związać z branżą eventową. Z satysfakcją obserwuję, jak rośnie profesjonalizm naszej branży, jak event managerowie inwestują w swój rozwój zawodowy. To doskonale widać podczas organizowanych przez SBE wydarzeń, takich jak konferencja Event Biznes. Rok 2018 przyniesie pewnie wiele nowych wyzwań nie tylko dla Pani, ale i dla całego stowarzyszenia. Dokładnie, pracy i wyzwań na pewno nam nie zabraknie. Jako branża z optymizmem patrzymy w 2018 r., przed nami wiele ciekawych wydarzeń, w tym również o charakterze paneuropejskim. Tak jak rozwijają się nasi członkowie, tak i SBE będzie stawiać na współpracę lokalną, jak i międzynarodową wymianę doświadczeń z ekspertami z innych krajów, kontynentów. Polska branża MICE ma się czym chwalić, dzielić w ramach najlepszych praktyk. Rodzime koncepcje kreatywne, a następnie same wydarzenia zachwycają, są cenione, o czym świadczą m.in. zdobywane przez polskie agencje eventowe nagrody. O najlepszych wydarzeniach chcemy mówić głośno i wyraźnie, m.in. zapraszając do bliskiej współpracy inne organizacje branżowe, reprezentujące różnych członków rynku MICE. Razem możemy znacznie więcej osiągnąć, stąd inicjatywy naszego stowarzyszenia w tym obszarze. Jeśli chodzi o solidarność branżową, jest jeszcze wiele do zrobienia. Popularny np. w Europie Zachodniej system rekomendacji branżowych u nas jest raczej wyjątkiem niż regułą. Nad tym będziemy pracować, włączając mocno w ten proces wszystkich członków SBE. Potrzebna jest też nowelizacja Kodeksu Etyki SBE. Od momentu jego wprowadzenia do chwili Rozmawiała: Maria Ledeman Marta Dunin-Michałowska prezes agencji eventowej Mea Group, prezes zarządu SBE W grudniu 2017 r. ponownie wybrana na prezes zarządu Stowarzyszenia Branży Eventowej. Z branżą eventową związana od blisko dwudziestu lat. Doświadczenie zawodowe zdobywała w agencjach eventowych, odpowiadając za obszar realizacji imprez oraz PR. Własną agencję założyła w 2008 r. i odtąd konsekwentnie ją rozwija, co zapewniło Mea Group dynamiczny wzrost i pozycję jednego z liderów polskiego rynku organizacji eventów. M. Dunin-Michałowska czynnie angażuje się w życie polskiej branży eventowej, regularnie gości na łamach branżowych mediów. Do zarządu SBE na stanowisko wiceprezes powołana po raz pierwszy w lutym 2014 r. W listopadzie tego samego roku, decyzją Walnego Zgromadzenia Członków SBE, objęła stanowisko prezes zarządu. Laureatka tytułów „Osobowość Roku 2014” magazynu „MICE Poland” w kat. Organizator oraz „Businesswoman Roku 2014” w kat. Lider w branży eventowej magazynu „Businesswoman & life”. Ukończyła Wydział Turystyki i Rekreacji w Wyższej Szkole Ekonomicznej w Warszawie. 14 TWARZĄ W TWARZ
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==