Partner wydania: Dawniej networking kojarzył się z oldboys network – siecią pielęgnowanych pieczołowicie relacji z liczną rodziną, kolegami z elitarnej szkoły, uczelni czy klubu. Współcześnie sieć kontaktów związana jest głównie z kompetencjami i zainteresowaniami. Środowisko pochodzenia nie stanowi tu bariery wejścia. Sieci znajomych, szczególnie w internecie, tworzą się głównie w oparciu o wyznawane wartości i zainteresowania. W biznesie networking funkcjonuje w czterech obszarach: 1. Sprzedaż; 2. Rozwój własnego biznesu; 3. Rozwój profesjonalny i kariera; 4. Poszukiwanie nowej pracy. Jak każda umiejętność, networking wymaga właściwego nastawienia, stałego ćwiczenia i nabierania wprawy. Trzeba mu więc poświęcać odpowiednią ilość czasu i uwagi. Technologia informatyczna bardzo to ułatwia, zwłaszcza że staje się coraz bardziej przyjazna, co oznacza, że nie wymaga ona już bardzo specjalistycznej wiedzy. Jak w każdej dziedzinie, również w networkingu każdy z nas jest na początku wyrobnikiem, potem staje się rzemieślnikiem, aż w końcu uzyskana wprawa umożliwia nam pełne wykorzystanie naszych talentów i osiągnięcie poziomu artysty. Wyrobnicy często robią to, co robią, bez specjalnego przekonania, po prostu dlatego, że taka jest konieczność. NETWORKING – CO MOŻESZ ZYSKAĆ? Z artykułu dowiesz się: Kim są i czym różnią się od siebie networkingowi wyrobnicy, rzemieślnicy i artyści. Jakich jest 10 najczęściej spotykanych nieporozumień związanych z istotą networkingu. W jakich trzech sieciach kontaktów funkcjonuje każdy profesjonalista według prof. Herminy Ibarry. Dlaczego każdemu managerowi powinno przyświecać motto „Wykop studnię, zanim będziesz spragniony”. Tekst: Grzegorz Turniak 8 OKIEM EKSPERTA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==