gwarantującym sukces oraz współpracę z partnerami na najwyższym poziomie. Jest to wyjątkowy pokaz mody, na którym prezentowane są kolekcje topowych 10 projektantów, gwarantujący obecność dużej liczby mediów, celebrytów, ponad 1000-osobowej publiczności. Event ten za każdym razem zaskakuje nieszablonowymi rozwiązaniami zarówno scenograficzno- -multimedialnymi, jak i artystycznymi oraz choreograficznymi. W przypadku eventów modowych – poza samą strefą, logotypem na ściance, na zaproszeniach i w materiałach prasowych – można coraz częściej spotykać się z sytuacją, kiedy niezbędne jest zorganizowanie specjalnego pokazu kolekcji partnera, umieszczenia w stylizacjach jego produktów, np. galanterii, biżuterii, w ściśle określony sposób, mocno eksponujący markę. Rośnie również popularność specjalnych stref do wywiadów z brandingiem partnera, stanowiących przedłużenie ścianki foto. Niezbędna jest aranżacja przestrzeni eventu w taki sposób, aby zarządzać ruchem gości – w tym, ze szczególnym wskazaniem na gwiazdy, gości VIP – żeby w naturalny sposób przechodzili przez strefy partnerów i znaleźli czas na odwiedzenie każdego z nich. Czasami, gdy np. sponsorem eventu planuje być marka alkoholowa, powstaje konieczność uzyskania wymaganych zgód i zgłoszenia eventu jako imprezy masowej oraz stworzenia regulaminu wydarzenia. Bez tego pozyskanie takiego partnera nie będzie możliwe. FORMY PARTNERSTWA Udział partnerów w wydarzeniu naturalnie przekłada się na kwestie budżetowe, rosną oczekiwania wielu stron, a rolą agencji jest dbanie, żeby nie zatracić idei i ducha eventu, aby poszczególne elementy wpisywały się w motyw przewodni. Stawki negocjowane są zazwyczaj indywidulnie, przygotowywane są pakiety sponsorskie i w zależności od budżetów dopasowywane do partnerów. Nie ma jednakowych kwot za pakiety, za każdym razem przygotowywane są pod projekt wyceny. Wartość pakietu zależy również od tego, czy partner, z którym rozmawiamy, chce być partnerem/sponsorem głównym lub czy ma specjalne oczekiwania co do wyeksponowania swojej marki. Czasami również w pakietach świadczone są usługi dodatkowe – w postaci np. przygotowania strefy na wydarzeniu – poza działaniami promocyjnymi. Warto zwrócić uwagę na fakt, że im więcej logotypów na ściankach i na zaproszeniach, tym mniejsze pakiety budżetowe zostały zakontraktowane. Bardzo często spotykamy się też z rabatami w lokalizacjach, w ramach współpracy za logotyp na materiałach drukowanych oraz kredyty lub np. catering, który występuje w barterze. Średnio można przyjąć, że wartości pakietów wahają się miedzy 30 000 a 150 000 zł netto. EVENT OD ZAPLECZA Niezwykle istotne w przedsięwzięciach modowo-lifestylowych jest zachowanie właściwych proporcji pomiędzy Rodzaje partnerów wydarzenia na przykładzie 9. Gali VIVA! Photo Awards Gala z udziałem kilkuset gości odbyła się 30 listopada 2017 r. w warszawskim Centrum Expo XXI. W ramach prestiżowego konkursu fotograficznego jury – pracami którego kierował Ryszard Horowitz – wyłoniło autorów najlepszych zdjęć w pięciu kategoriach: moda, uroda, reportaż, zdjęcie telefonem komórkowym oraz piękno chwili. Uroczystemu wręczeniu nagród towarzyszyła światowa premiera kilku zdjęć słynnego fotografa Sandro Millera (stworzonych w ramach kontynuacji projektu „Malkovich, Malkovich, Malkovich: w hołdzie mistrzom fotografii”) z aktorem Johnem Malkovichem w roli głównej, a powstały one specjalnie dla „VIVY!” z okazji 20-lecia magazynu. Po wręczeniu nagród przyszedł czas na gwiazdy muzyczne wieczoru: Wojtka Mazolewskiego z Quintetem – ich koncert oraz brawurowe wykonanie kilku utworów w duecie z Johnem Porterem. ∞∞ Organizatorem 9.Gali VIVA! Photo Awards było Edipresse Polska ∞∞ Sponsor główny wydarzenia: Carlo Rossi Concord ∞∞ Mecenasi konkursu i wystawy: APART, ALBERT RIELE ∞∞ Partner technologiczny: Samsung Galaxy Note 8 ∞∞ Partnerzy: Fuji Film, Ford Vignale, Cisowianka Perlage, Semilac ∞∞ Partnerzy wystawy: N31 by Robert Sowa, I Do Art PRZYKŁAD Na rynku eventów modowo-lifestylowych mamy do czynienia ze swego rodzaju klęską urodzaju. Partnerzy, bombardowani ze wszystkich stron propozycjami współpracy, muszą dokonywać wyboru wydarzeń, które są spójne ze strategią i misją firmy. Dlatego największą siłę przebicia mają cykliczne eventy, które wyróżniają się niepowtarzalną oprawą, należą do grona najbardziej prestiżowych – takie, których renomę gwarantuje obecność gwiazd, celebrytów, a tym samym duży oddźwięk medialny. Partner wydania: 6 TEMAT NUMERU

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==