RZUĆ ŚWIATŁO NA STOISKA TARGOWE Targi odbywają się głównie w jasnych halach wystawienniczych. Mimo to warto pamiętać o dodatkowym oświetleniu, które podkreśli elementy scenografii targowej, na których najbardziej nam zależy. Wyróżnić można dwa główne rodzaje światła, jakie stosuje się podczas targów. Oświetlenie architektoniczne, które w subtelny sposób podkreśla kształt i formę stoiska przez cały czas ich trwania, często nawiązując do identyfikacji wizualnej firmy, oraz oświetlenie efektowe wykorzystywane podczas pokazów specjalnych, którego zadaniem jest spotęgowanie zainteresowania i przyciągnięcie uwagi odwiedzających. PIERWSZE WRAŻENIE ZROBISZ TYLKO RAZ – PREMIERY Targi to również, a może przede wszystkim, miejsce, gdzie wystawcy prezentują swoje produktowe premiery. Z reguły odbywa się to w formie cyklicznych pokazów specjalnych lub wyróżnionej strefy na stanowisku targowym. Dopracowanie tych elementów jest szczególnie ważne, ponieważ „pierwsze wrażenie zrobisz tylko raz”. Jak zaplanować pokaz lub strefę specjalną na targach? Na pewno należy zacząć od wizji lokalnej miejsca, tak aby poznać jego mocne i słabe strony oraz możliwości i ograniczenia techniczne obiektu. Nie każdy obiekt targowy przystosowany jest do podwieszania konstrukcji layherowych (konstrukcje sceniczne),przez co np. podnoszenie ciężkiego ekranu diodowego w kształcie walca, który odsłaniać będzie najnowszy model auta, może być niemożliwe, a co za tym idzie – cała koncepcja okaże się nietrafiona. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na dobór odpowiedniego zaplecza eventowego (media serwerów), tak aby przygotowane grafiki wyświetlały się w sposób płynny, oddając ich wysoką jakość. TECHNICZNE SPOJRZENIE NA ORGANIZATORÓW TARGÓW Mówiąc o technice podczas targów, często zapominamy o samych organizatorach, którzy również muszą zadbać o prawidłową obsługę techniczną wydarzenia. Obecnie targi to nie tylko strefa wystawców, ale i bogaty program wydarzeń towarzyszących: konferencji, szkoleń oraz uroczystych spotkań i eventów wieczornych, które wymagają określonej oprawy multimedialnej i oświetleniowej. Podstawową funkcją, jaką musi zapewnić organizator wszystkim uczestnikom wydarzenia, jest łatwy dostęp do informacji. Nowością na rynku eventowym jest elektroniczny odpowiednik rollupów – irollup LED, który dzięki swojej mobilności pozwala na szybki montaż i edycję treści. Irollup dla organizatorów jest świetną alternatywą dla dobrze znanych monitorów, które przez swój kształt gorzej sprawdzają się w targowych ciągach komunikacyjnych. Na zakończenie? Należy pamiętać, że targi i stoisko targowe to przede wszystkim miejsce spotkań biznesowych, a cała aranżacja jest ważnym, ale jednak ciągle tłem, które ma wspierać działania handlowe, a nie je ograniczać bądź co gorsze uniemożliwiać. Projektując stoisko targowe, może się wydawać, że wszystko już było, bo przecież technologie aż tak się nie zmieniają. Nic bardziej mylnego. Dzięki połączeniu techniki, kreatywności i wiedzy ciągle można tworzyć wyjątkowe instalacje targowe, opierając się na dobrze znanych rozwiązaniach. Skąd czerpać inspiracje? Obecnie najczęściej sięgamy po zasoby internetu, w którym bez trudu znaleźć można ciekawe pomysły. DOMINIKA BORAWSKA // production director VES sp. z o.o. Dyrektor w spółce specjalizującej się w technice eventowej. Sama od lat związana z branżą. W firmie odpowiada m.in. za nadzorowanie całego procesu produkcji eventów powierzonych spółce tak, aby zmaksymalizować jego efektywność oraz zoptymalizować współpracę między działami koordynacji i handlu, jak również za produkcję złożonych technologicznie projektów i budowanie relacji z kluczowymi klientami spółki. Partner wydania: 52 TECHNOLOGIE I INNOWACJE

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==