Dobrze znane wszystkim targowe boksy z octanormy (system, z którego buduje się stoiska) i papierowe rollupy wypierane są przez zintegrowane technologiczne zabudowy targowe. Wystawcy prześcigają się w oryginalnych pomysłach na autorskie stoiska targowe, które powinny zaskakiwać, zaciekawiać odwiedzających, a nawet, poprzez systemy multimedialne, zapewniać interakcję. Projektując stoisko targowe, może się wydawać, że wszystko już było, bo przecież technologie aż tak się nie zmieniają. Nic bardziej mylnego. Dzięki połączeniu techniki, kreatywności i wiedzy ciągle można tworzyć wyjątkowe instalacje targowe, opierając się na dobrze znanych rozwiązaniach. Skąd czerpać inspiracje? Obecnie najczęściej sięgamy po zasoby internetu, w którym bez trudu znaleźć można ciekawe pomysły. W sieci coraz częściej powstają platformy, które zbierają najciekawsze multimedialne aranżacje eventowe z całego świata. Technika eventowa daje wiele możliwości podczas kreowania niestandardowych przestrzeni targowych. Wykorzystanie i łączenie różnych urządzeń multimedialno-oświetleniowych zmienia zwykłe stoisko targowe w nowoczesny, czasowy showroom. EKRAN LEDOWY – NIEJEDEN MA… KSZTAŁT I PŁASZCZYZNĘ Rozwiązaniem, które bardzo dobrze sprawdza się w jasnych przestrzeniach targowych, jest ekran diodowy. Najczęściej kojarzy nam się z prostokątem, różnej wielkości, na którym prezentowany jest zapętlony materiał. Warto jednak na ekrany LED spojrzeć z nieco innej perspektywy. Na rynku dostępne jest rozwiązanie typu Creative LED, czyli dioda, która oprócz klasycznych kwadratowych modułów ma również moduły w kształcie trójkątów oraz ćwiartek koła. Dodatkowo producent zapewnił tzw. cornery, czyli diodowe narożniki umożliwiające budowanie w pełni multimedialnych, przestrzennych brył, a dzięki dodatkowym pushbarom (specjalne, dedykowane złącza pozwalające na montaż pojedynczych paneli ekranu diodowego przesuniętych względem siebie) w płaszczyźnie poziomej płaska do tej pory ściana diodowa może stać się przestrzenną, multimedialną szachownicą. Co tak naprawdę dla firmy oznaczają nieregularne moduły w ekranach diodowych? Jedną z zalet, od strony instalacyjnej, jest łatwość ich montażu i ich dostosowanie do całej scenografii. Nieregularne moduły to możliwość tworzenia kształtów multimedialnych bez konieczności dodatkowych wysłon scenograficznych. Jednym z przykładów zastosowania Creative LED podczas imprez wystawienniczych może być stoisko targowe firmy X-BOX (za którego kreację stoiska odpowiadała Agencja FocusEvents). Na stanowisku targowym firmy stanął wielkoformatowy multimedialny „X”, który nawiązywał w sposób jednoznaczny do jej nazwy. Zastosowanie Creative LED pozwoliło na ustawienie „X” w centralnym punkcie stoiska – jego wielkość i spektakularność sprawiły, że stał się swoistym punktem spotkań dla licznych odwiedzających, a firmie zapewnił ciągły ruch na stanowisku. Kreacja X-BOX-a to również dobry przykład pokazujący, jak ważne jest oświetlenie podczas targów. Niestandardowe multimedia zapewniły efekt WOW, a dobrze dobrane oświetlenie budowało klimat stoiska i podkreślało tożsamość firmy. Litera „X” jest jedną z form, jaką można uzyskać dzięki Creative LED. Przestrzenne multimedialne logotypy, produkty, m.in. butelki, telefony, samochody, litery alfabetu czy cyfry, to jedynie przykłady kształtów, które można zbudować w przestrzeni targowej – w zależności od potrzeb danej branży. Mówiąc o kształtach, nie można pominąć przestrzennych multimedialnych brył, które dzięki połączeniu z mechaniką eventową (np. wyciagarki, ramiona robotyczne) mogą być w pełni ruchome, obracać się wokół własnej osi lub poruszać się w płaszczyźnie pionowej „góra”, „dół”. Ekrany LED, o czym w przypadku targów zapominamy, mogą być też wykorzystywane w płaszczyźnie poziomej jako multimedialna podłoga, aktywnie reagująca na ruch. 1. Nietypowe kształty ekranów LED z możliwością wyodrębnienia pojedynczych paneli w płaszczyźnie pionowej i poziomej. 2. Multimedialna alternatywa klasycznych rollupów w postaci irollupa LED. 3. Perfekcyjne oświetlenie tworzące niepowtarzalną, zindywidualizowaną atmosferę stoiska. rozwiązania, na które powinieneś zwrócić uwagę w tym sezonie targowym: 3 Ograniczenie się do klasycznej zabudowy targowej zapewni nam pełną „poprawność”, ale czy za tym stać będą tłumy odwiedzających? Niestety, nie. Planując stoisko targowe, trzeba wykazać się nie tylko znajomością specyfiki targowej (każde stoisko powinno zawierać zarówno strefę informacyjną, jak i demo rozwiązań naszej firmy), ale również techniki eventowej i preferencji odbiorców. Partner wydania: 51
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==