nie znudzić innych uczestników. Warto podzielić te osoby według konkretnego klucza. To czas dla weteranów w biznesie na pokazanie swojej pozycji i doświadczenia w firmie. Nieodłącznym elementem nagradzania jest oczywiście również odpowiednio dobrana muzyka. AKTYWNOŚĆ GRUPOWA – celem nadrzędnym jest zadowolony uczestnik eventu, który potem z energią i zaangażowaniem stanie się przedstawicielem, dystrybutorem, marketerem, sponsorem danej firmy i będzie sprzedawał jej produkty. Wspólna aktywność z pewnością połączy obie grupy docelowe. Działanie to powinno uwzględniać liczebność grupy – zakładamy, że uda nam się zachęcić prawie wszystkich do wspólnej zabawy, choć w praktyce zaangażowanie 80% grupy to już duży sukces. Sprawdzamy uwarunkowania terenu lub obiektu, w którym odbywa się event. Analizujemy i przeliczamy czas na przygotowanie, zgromadzenie ludzi oraz aktywność właściwą, pamiętając przy tym, że ludzie dość szybko się nudzą, więc albo zadbamy o szybkie przeprowadzenie aktywności, albo o atrakcje wspierające, które pomogą nam utrzymać grupę razem w danym miejscu. Pomysłów może być wiele, ograniczeniem jest tylko nasza wyobraźnia. Aktywnością może być chociażby budowanie produktu firmy z nietypowych elementów, wspólny taniec czy inicjatywa sportowa. Jeśli mamy odpowiednie środki w budżecie eventu, możemy się pokusić o działania o większym stopniu złożoności, np. Human Logo – tworzymy logotyp firmy z uczestników eventu. Tutaj należy szczegółowo zaplanować rozłożenie logotypu w terenie czy obiekcie. Pamiętajmy też, aby zachęcić uczestników i zgromadzić do udziału w tej aktywności – musimy odpowiednio poprowadzić dynamikę wydarzenia, aby grupa z ochotą wzięła udział w naszej inicjatywie. Działanie to powinno być atrakcją dla uczestników, jednak już teraz warto pomyśleć, że uwiecznienie tej aktywności będzie świetną pamiątką i laurką dla wszystkich, którzy wezmą w nim udział. Pamiętajmy o tym, aby odpowiednio zbriefować ekipę filmową i fotograficzną, zapewnić im możliwość spojrzenia na całość w optymalnym kadrze. Może pomyślmy o podnośniku, który wyniesie ekipę pod niebiosa, albo skorzystajmy z drona? Jeśli mamy możliwość i chęci, możemy pokusić się o ustanowienie rekordu Guinessa – tutaj procedurę i szereg wytycznych narzuca nam World Guinness Record, ale temat rekordu nadaje się na treść osobnego artykułu. Niezależnie od tego, na jakie działania związane z aktywnością się zdecydujemy, pamiętajmy o tym, aby: ludzie dobrze się przy tym bawili, abyśmy mieli dobrą relację i o umieszczeniu materiałów jak najszybciej w mediach społecznościowych naszego klienta. Taka aktywność grupowa to możliwość integracji i budowania relacji dla naszych, z pozoru odmiennych, grup docelowych. W końcu przyświeca im jeden cel. Branża MLM jest specyficzna, dlatego pamiętajmy, by szczegółowo przyjrzeć się naszej grupie docelowej. Budując kolejnymi elementami eventu relację pomiędzy uczestnikami i odpowiednio dawkując motywację wewnętrzną i zewnętrzną, jesteśmy w stanie wykreować niezapomniane wydarzenie. KATARZYNA HĄCIA // współwłaścicielka agencji eventowej SANSARA Mająca bogate doświadczenie specjalistka w zakresie kompleksowej i samodzielnej realizacji szerokiego spektrum eventów. Ma w swoim dorobku organizację wymagających, spektakularnych eventów w międzynarodowej organizacji, od profesjonalnych i dyskretnych spotkań biznesowych, po gale dla VIP-ów realizowane z ogromnym rozmachem. Zrealizowała ponad 50 realizacji eventowych, zarówno w Polsce, jak i za granicą, m.in. w Dubaju, Portugalii, Indonezji, Grecji, na Malcie czy we Włoszech. Event to dla niej działanie mające wspierać misję organizacji oraz długo- i krótkofalowe cele firmy. Projektowanie wydarzeń, pisanie scenariuszy, kosztorysowanie, produkcja i nadzór nad eventami to jej zawodowe zadania, ale przede wszystkim pasja. Nowe osoby to najczęściej osoby poszukujące dodatkowego źródła dochodu lub nowego pomysłu na siebie w kontekście zawodowym. Pojawiają się na evencie najczęściej zaproszone przez sponsora – lidera. Niektórzy wiedzą już trochę o biznesie, są już aktywnymi członkami danego modelu firmy, inni z kolei przychodzą na event z ciekawości, by poznać biznes przedstawiany im jako wyjątkowy, niezależny i o ogromnym potencjale. Partner wydania: 24 KNOW-HOW ORGANIZATORA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==