dopieścić niczym grupę VIP, wyróżnić ich jako specjalistów z długim stażem, dać im możliwość współtworzenia eventu poprzez bezpośrednie uczestnictwo lub wskazówki na etapie tworzenia wydarzenia. Te osoby muszą czuć, że są ważne i mają realny wpływ na rozwój firmy. Nowe osoby to najczęściej osoby poszukujące dodatkowego źródła dochodu lub nowego pomysłu na siebie w kontekście zawodowym. Pojawiają się na evencie najczęściej zaproszone przez sponsora – lidera. Niektórzy wiedzą już trochę o biznesie, są już aktywnymi członkami danego modelu firmy, inni z kolei przychodzą na event z ciekawości, by poznać biznes przedstawiany im jako wyjątkowy, niezależny i o ogromnym potencjale. JAK POŁĄCZYĆ OBIE GRUPY? Przyjrzyjmy się więc temu, co może sprawić, że uda nam się doprowadzić do zaangażowania i integracji wszystkich naszych uczestników. SAMOCHODY – są podstawowym, najbardziej namacalnym elementem motywacji zewnętrznej. Pracując w branży MLM, osiągając konkretne wyniki, otrzymuje się na klarownych zasadach samochody. To najbardziej znany i prestiżowy program motywacyjny. Auta różnych marek, kolorów o różnym standardzie łączy jedno – logotyp firmy. Stanowią one wizytówkę i jedno z podstawowych narzędzi w codziennej pracy przedstawicieli branży MLM. Dlatego też na evencie branżowym nie może zabraknąć miejsca na ekspozycję samochodów. Jeśli mamy do czynienia z dużą firmą z marketingu bezpośredniego, a liczba aut jest liczna, to miejsce do ekspozycji musi być wyjątkowe. Taki widok ma sprawić, że uczestnik zobaczy, że jego marzenia mogą stać się rzeczywistością i że warto z danym przedsiębiorstwem współpracować. Gość eventu widzi dzięki temu potęgę firmy, a osoba z długim stażem może pokazać swoje osiągnięcia oraz opowiedzieć o możliwościach programu firmy na podstawie swoich doświadczeń. PRODUKT – każdy MLM ma swój flagowy produkt lub grupę, serię produktów. Niezależnie od tego, ile jest grup produktowych, na evencie należy zaprezentować produkt. Musi on być dostępny, przedstawiony w ciekawy, prezentujący jego zalety sposób, pokazujący jego podstawowe zastosowanie oraz ciekawostki z nim związane. Forma ekspozycji produktów może być różna. Mogą to być chociażby strefy produktowe podzielone na konkretne sektory ze zbudowaną scenografią, dedykowaną danej serii. Możemy też zaproponować jedną, wspólną przestrzeń i świadomie poprowadzić uczestnika przez wszystkie działy, aby mógł poznać kolejne produkty, mógł ich dotknąć, poczuć, powąchać, posmakować czy wypróbować działanie. Innym rozwiązaniem może być przedstawienie różnych grup produktowych na scenie, nie tylko w formie standardowej prezentacji, ale przy użyciu nowoczesnych technologii, takich jak np. hologramy. Oczywiście możemy zaproponować uczestnikom poznanie produktu poprzez warsztaty, konkursy, gry i inne elementy podprogowej rywalizacji, które przybliżą produkt i jego właściwości oraz dadzą szansę na zdobycie go w formie nagrody. WYRÓŻNIENIA – czas dla najlepszych. Budując agendę każdego eventu, podczas którego mówimy o wynikach sprzedaży, zawsze pamiętamy o wyróżnieniach, nagrodach za najwyższe wyniki itp. Wydawać by się mogło, że to element standardowy i stały, jednak i tutaj branża MLM ma swoje specyficzne wymagania. Wyróżniamy najlepszych liderów, wyczytujemy ich imiennie, zapraszamy na scenę, wręczamy nagrody, dajemy czas na przemówienia i czas dla fotoreporterów – te elementy znamy wszyscy. Tu zaskoczeniem może być skala – bo wyróżniamy nie tylko najlepszych, dla których często nie jest to pierwsza wizyta na scenie, ale i osoby z pierwszymi osiągnięciami i sukcesami, dyplomami, a także nagradzamy ich wstąpienie do kolejnego klubu. Na scenie pojawia się spora liczba osób, które muszą być przedstawione w ciekawy sposób, każdej należy się chwila w blasku fleszy, ale warto zrobić to tak, aby kluczowe detale związane z aktualnymi planami rozwojowymi firmy, strefy pokazowe dla strategicznych kontrahentów i sponsorów, kompleksowa kreacja danego wydarzenia oparta na motywie przewodnim, spektakularna scenografia jako efekt „WOW” na wejście, aktywność główna na dużą skalę i niepowtarzalna wartość dodana, zjawiskowe intro na rozpoczęcie eventu, które nawiąże do motywu przewodniego, specjalista tematyczny, celebryta, który swoim uczestnictwem podwyższa prestiż wydarzenia i jednocześnie aktywnie uczestniczy w evencie np. jako członek jury czy osoba udzielająca porad w danym temacie, występ artystyczny – osoby lub grupy rozpoznawalnej i lubianej w szeroko rozumianej branży artystyczno-muzycznej. należy pamiętać o następujących elementach: Budując program eventu, Partner wydania: 23

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==