GDZIE SZUKAĆ INFLUENCERÓW? Jak to mówią: „Najciemniej pod latarnią”. Poszukiwania zacząć najlepiej na własnym podwórku. Sprawdź, skąd pochodzi ruch na Twojej stronie internetowej – być może już w tym momencie ktoś sam z siebie promuje Twoje wydarzenie? Nawiązanie z nim współpracy będzie tańsze i zdecydowanie bardziej efektywne. Poszukaj influencerów w swoich mediach społecznościowych, ale także wśród uczestników poprzednich wydarzeń czy klientów. Być może już teraz jest wśród nich ktoś niezwykle warty uwagi. Pomoże Ci w tym monitoring sieci – sprawdź, kto pisze o Twoim wydarzeniu, sprawdź także, kto pisał i polecał podobne. Influencerów możesz także poszukać na Instagramie, przeszukując konkretne hasztagi. Prawdziwą skarbnicą osób chętnych do współpracy są grupy dyskusyjne na Facebooku – wystarczy znaleźć kilka związanych z blogowaniem, dodać posta z krótkim opisem współpracy i czekać na spływające zgłoszenia. Co, jeśli to nie pomoże? Ostatnią z opcji jest po prostu „ręczne” wyszukanie odpowiadających nam osób. Z pomocą przychodzą także platformy służące właśnie do poszukiwania i współpracy z influencerami: ReachaBlogger, Influencers.Club, WhitePress, Social Nation, Hash.fm. JAK WSPÓŁPRACOWAĆ? Indywidualnie. Miło. Kulturalnie. Podczas nawiązywania kontaktu z influencerem daj mu odczuć, że mail stworzony był konkretnie dla niego, a Ty zapoznałeś się z treściami, które tworzy. To tyczy się także drugiej strony, jeżeli czujesz, że nie złapałeś dobrego kontaktu z influencerem, jest opryskliwy – nie męcz się. Mając wcześniej stworzony plan oraz pomysł na kampanię (np. łączący ją chociażby wspólny hasztag), dopracuj z influencerem zadanie do wykonania. Pomysł to podstawa angażujących treści! Dobrze zorganizowana praca stanowi zaś podstawę skuteczności kampanii. Influencer może promować e-book ANNA LEDWOŃ // creative director More Bananas Fascynatka mediów społecznościowych oraz marketingu internetowego. Doświadczenie zdobywała podczas pracy w dwóch krakowskich agencjach interaktywnych. Obecnie dyrektor kreatywna w agencji More Bananas. Autorka tekstów eksperckich do takich magazynów, jak „Online Marketing”, „Social Press”, „AdMonkey”, „Nowy Marketing” czy „Wirtualne Media”. Występowała na wielu konferencjach branżowych, szkoląc z social media, kampanii internetowych czy Facebook Ads. Organizatorka i pomysłodawczyni CRASH Mondays – cyklicznych spotkań z zakresu marketingu w Krakowie. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu technologii informacyjnych w marketingu, a także studia magisterskie z zarządzania i marketingu na Akademii Górniczo-Hutniczej. powiązany z Twoim wydarzeniem, napisać relację, dodać zdjęcie, dodać wpis z kodem rabatowym albo linkiem afiliacyjnym czy też zorganizować konkurs. Ustal deadline, a także zaznacz to, iż chcesz otrzymać treści do akceptacji przed publikacją. Wybierz sposób raportowania. Koniecznie spisz z influencerem umowę! W przypadku działania na wcześniej wymienionych portalach, np. ReachaBlogger – umowa nie jest konieczna. ILE KOSZTUJE WSPÓŁPRACA? Tutaj nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Czasami to barter w postaci biletów na wydarzenie, w innym wypadku kwoty pieniężne. Zaczynają się nawet od 50 zł, a kończą na kilku tysiącach. Wszystko zależy od zaangażowania oraz zadania. MIERZENIE EFEKTYWNOŚCI Jeżeli wszystko powyżej zostało dobrze zaplanowane, mierzenie efektywności może okazać się niezwykle proste. Co możesz mierzyć?: ∞∞ Zasięg kampanii – liczba followersów influencera (osób, które śledzą jego działania w sieci), liczba wyświetleń wpisu/wpisów, ruch wygenerowany na stronie. ∞∞ Zaangażowanie – liczba kliknięć, liczba polubień/serduszek, liczba reakcji, udostępnień czy komentarzy. ∞∞ Skuteczność dotarcia do grupy docelowej – odbiorcy generujący ruch na stronie i jego jakość (Google Analytics). ∞∞ Liczba zakupów – mierzona linkami afiliacyjnymi, kodami zniżkowymi, linkami z odpowiednio opisanymi UTMami. ∞∞ Liczba uczestników konkursu zorganizowanego przez influencera. ∞∞ Buzz medialny (CZYLI CO?) – pomoże Ci w tym monitoring sieci. Współpraca z infuencerami nie jest prosta. Planowanie, poszukiwanie, kontakt, mierzenie efektów. Nie zawsze za pierwszym razem widać oczekiwane efekty. Ale jak w każdej dobrze zaplanowanej kampanii – ostatecznie jedyne co nas czeka, to sukces. Partner wydania: 21

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==