o wszystkim. Najczęściej o tym, co popularne, czyli modzie, sporcie i diecie, gotowaniu, podróżach czy urodzie. Jednakże, to właśnie wśród nich spotkamy lokalnych twórców mówiących o swojej społeczności lokalnej czy miejscu zamieszkania, a także influencerów poruszających tematy bardzo niszowe. Nietypowa muzyka czy sztuka, trawniki, maszyny rolnicze czy ASG – wszystkie te tematy, które często są bardzo specjalistycznie i nie posiadają ogromnych grup odbiorców. Jeżeli Twoje wydarzenie takie jest – już wiesz, jak dotrzeć do jego potencjalnych uczestników. DLACZEGO WARTO WSPÓŁPRACOWAĆ Z INFLUENCERAMI? Mikro-influencer utrzymuje bardzo bliskie relacje z fanami, ma czas i zasoby, by robić to samemu. Nawiązywane więzi są prawdziwe, często przyjacielskie. Treści są autentyczne oraz budzą zaufanie. Za wpisem dużego blogera stoi cała rzesza ludzi, często nie jest on blisko związany ze swoją społecznością. Mikro- -influencer tworzy treści sam od początku do końca. Doskonale zna swoich odbiorców. Im większy influencer, tym mniejszy odsetek zaangażowanej społeczności. Oczywiście, działa tutaj efekt skali – ilościowo to nadal większa grupa, niż w przypadku mikro-influcencera. Możemy to zauważyć na rysunku poniżej, gdzie widać: liczbę obserwatorów, odsetek zaangażowanych, liczbę influencerów poszczególnego typu. Wybierając do kampanii naszego eventu kilkadziesiąt, a nawet kilkaset influencerów, możemy zaplanować mniejszy budżet niż przy współpracy z jednym blogerem Inne Afiliacje Display SEM @ SEO Influencerzy Rys. 1. Influencerzy stanowią dziś najlepszą metodę pozyskiwania klientów online reklama ZWYCIĘZCA MP POWER AWARDS 2017 W KATEGORII EVENT VENUE Dziękujemy za uznanie i zaufanie! www.knowledgevillage.pl info@knowledgevillage.pl +48 22 314 14 14 z wyższej półki. Sumarycznie możesz dotrzeć także dzięki temu do większego zasięgu odbiorców – często wyselekcjonowanych społeczności. Wracając do budżetu – influencerzy często otwarci są na współpracę barterową. Co także ważne: influencerów jest dużo. Jeżeli nie uda Ci się nawiązać współpracy np. z pięcioma, czekają jeszcze setki albo nawet tysiące innych. Dużych graczy na rynku jest zdecydowanie mniej, przez co trudniej nawiązać z nimi współpracę. Współpraca taka jest także po prostu opłacalna. Treści tworzone przez influencerów tworzą o 60% większe zaangażowanie oraz generują 2,2 więcej konwersji, niż inne kampanie w mediach społecznościowych. Partner wydania: 19

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==