z piwem się przejadła i to dosłownie. Goście oczekują czegoś, czego sami na swoim grillu nie przygotują. Catering podczas pikniku powinien współgrać z jego motywem przewodnim. Dziś może być podany w ciekawy sposób, może z food trucka, a dodatki, jak kawa i lody, mogą zostać wyserwowane np. z roweru lub ze specjalnych wózków. Nie oznacza to, że sprawdzone rozwiązania powinny zostać zupełnie odrzucone. Dzieciom od lat smaki się nie zmieniają – wata cukrowa, lody i gofry to dla nich pozycje obowiązkowe, choć moda na zdrowe żywienie i tu wymusza już pewne zmiany. BRANDING Najczęściej pomijany element na piknikach, a szkoda. Logo firmy na kubkach, pufach czy leżakach to bowiem doskonały sposób na kreowanie wizerunku firmy, na przekazywanie informacji na jej temat, co w konsekwencji prowadzi do wzrostu świadomości gości o podmiocie. Pikniki dają olbrzymie możliwości. Warto również zwrócić uwagę na prawidłowe oznaczenie terenu imprezy, przygotowanie odpowiedniej liczby punktów informacyjnych, materiałów drukowanych z agendami, mapkami atrakcji. To także doskonałe pola do promocji firmy. ZADOWOLENIE I SATYSFAKCJA KLIENTA Organizacja pikniku firmowego, choć z pozoru łatwa, stanowi nie lada wyzwanie dla organizatorów i wymaga olbrzymiego zaufania klienta. Jednak naprawdę warto. Wrażenia i emocje, które pozostaną w pamięci uczestników, są po prostu nieosiągalne w innych przestrzeniach. Piknik jako forma narzędzia marketingowego staje dziś więc na wysokości zadania, dostarcza niezapomnianych wrażeń, widowiskowość i rozrywkę na wysokim poziomie. Dobrze przygotowany i zrealizowany to gwarancja zadowolenia klienta. Jeśli będziemy się stosować do omówionych zasad, w teorii mamy szansę na organizację perfekcyjnego piknikowego eventu. W teorii, ponieważ jak wszędzie i tu czyhają… PUŁAPKI A tych jest równie dużo i zdecydowanie warto poświęcić im osobny artykuł. Jednak największa, decydująca o powodzeniu eventu, dotyczy budżetu. Wszystko, co zostało opisane powyżej, pokazuje, jak wiele czynników wpływa na udany piknik. Każdy z nich generuje koszty, których często nie bierze się pod uwagę, przygotowując wstępną, szacunkową kalkulację. Dlatego tak istotne jest odpowiednie przygotowanie do organizacji oraz opracowanie bardzo szczegółowego kosztorysu, obejmującego kwoty być może niezupełnie oczywiste na pierwszym etapie, takie jak wynajem terenu poprzedniego dnia (tak dużej imprezy nie da się przygotować w godzinę) czy przeliczenie poborów prądu (może dojść konieczność ustawienia dodatkowego agregatu). Niezależnie jednak od trudności i wysiłku, jaki trzeba włożyć w organizację pikniku, i liczby osób, które należy zaangażować, naprawdę warto sięgnąć po to narzędzie. Pikniki, szczególnie o tej porze roku, to świetna alternatywa dla eventów w salach bankietowych. Bliskość natury, możliwość spędzenia czasu z rodziną, dużo dobrej zabawy, a przede wszystkim realizacja celów marketingowych firmy to tylko niektóre z atutów tego typu imprezy. ADRIANA PIEKARSKA // właścicielka marki Exclusive Event Ekspert z dziedziny event marketingu z 12-letnim doświadczeniem. Właścicielka największej na Śląsku agencji eventowej – Exclusive Event oraz marki Event Marketing Institute. Finalistka konkursu Bizneswoman Roku, dwukrotna finalistka konkursu Osobowość Roku w branży Mice. Kobieta, która nie boi się wyzwań – łamie standardy, zaskakuje oraz serwuje niezapomniane emocje. Od lat skutecznie przekazuje swoją wiedzę zarówno podczas warsztatów szkoleniowych, jak i podczas konferencji branżowych, występując w roli prelegenta. Jej mottem życiowym jest paradoks dziecięcej energii: „Nie mam siły iść dalej, ale mogę pobiec”. bezpieczeństwo i komfort uczestników, atrakcje dopasowane do grupy docelowej, odpowiednią liczbę koordynatorów, catering uwzględniający dania dietetyczne, przemyślany scenariusz, zadaszenie na wypadek deszczu, alternatywę w razie niepogody, odpowiednią infrastrukturę pod kątem sanitariatów, dojazdu itp., zapas czasowy niezbędny do montażu i demontażu, branding terenu. PODCZAS ORGANIZACJI PIKNIKU ZADBAJ O: Partner wydania: 12 OKIEM EKSPERTA
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==