partnerami a głównym klientem agencji. Dlaczego to takie ważne? Kluczowe jest, aby wydarzenie nie stało się miejscem, gdzie odbywa się kilka mniejszych eventów wewnętrznych partnerów, ale było projektem tworzącym spójną całość. Zbyt duża liczba partnerów, logotypów, sponsorów może wpłynąć negatywnie na status wydarzenia, jego postrzeganie jako wartościowego projektu do współpracy w przyszłości. Dlatego dopasowanie partnerów do charakteru eventu jest tak ważne. Negocjacje, rozmowy najczęściej prowadzone są przez klientów między sobą, ale agencja również powinna w nich brać udział oraz doradzać klientowi i, w razie potrzeby, reagować w imieniu klienta. Przy partnerskiej współpracy na linii klient – agencja właśnie tak to działa. Bywają sytuacje, że rozmowy zajmują mnóstwo czasu, a partner ostatecznie nie decyduje się na zaangażowanie swojego budżetu w wydarzenie. Właśnie w takich momentach bardzo ważna jest responsywność agencji, partnerskie podejście i szukanie rozwiązań, dzięki którym event nie straci na jakości, prestiżu. Przedłużające się negocjacje, niezdecydowanie potencjalnych sponsorów/partnerów czasami prowadzi do zmiany terminu wydarzenia, odsunięcia go w czasie. Zazwyczaj pozyskiwanie partnerów to żmudny proces, który warto rozpocząć dużo wcześniej, minimum kilka miesięcy przed planowaną datą eventu. Zdarza się, że wstępne rozmowy odbywają się nawet rok wcześniej, ale bywa, że wystarczą 2 tygodnie, jeśli event jest ceniony i atrakcyjny medialnie. Z punktu widzenia partnera biorącego udział w wydarzeniu bardzo ważne jest, aby firma od początku współpracy miała jedną osobę do kontaktów – opiekuna ze strony agencji, odpowiedzialnego za całokształt działań, od planowania, aż po realizację. Obecność partnerów/sponsorów jest możliwa na wielu płaszczyznach, więc niezbędne jest zadbanie o każdy aspekt, aby uniknąć sytuacji, kiedy np. wyprodukowane już elementy scenograficzne strefy partnera nie mieszczą się w miejscu dla niego przeznaczonym. Smutne, ale prawdziwe: wystarczy porozmawiać z firmami biorącymi udział w wydarzeniach modowo-lifestylowych. Etap uzgodnień, dogrywania szczegółów jest dużo łatwiejszy i przebiega tym sprawniej, im bardziej partnerskie jest podejście ze strony producenta do partnera. Do tego warto dodać wyrozumiałość oraz pozytywne nastawienie. Agencja reprezentuje klienta i ma za zadanie dołożyć wszelkich starań, aby partner był zadowolony ze swojej decyzji o udziale w wydarzeniu. WSPÓŁPRACA, ZWIĄZEK, WYMIANA DOŚWIADCZEŃ Niewątpliwie eventy modowo-lifestylowe to wymagające wydarzenia, zaskakujące, łączące ze sobą wiele marek, firm, a równocześnie wdzięczne w realizacji i bardzo satysfakcjonujące. Specyfika tych eventów, zwłaszcza na polskim rynku mody, nieodzownie wiąże się z relacją partner – projektant. Jest to zazwyczaj związek oparty na wymianie świadczeń, przynoszący korzyści każdej ze stron. Często kończy się długofalową współpracą pomiędzy stronami. Warto życzyć agencjom, żeby ich współpraca z organizatorami tego typu wydarzeń była równie trwała jak związki między niektórymi markami modowymi a przedsiębiorstwami czy markami produktów bądź usług. MAGDALENA KOZICKA // Z branżą eventową związana od 2007 r. W Mea Group od 6 lat, obecnie jako project director oraz członek zarządu. Zarządza pracą Działu Produkcji. Specjalizuje się w kompleksowej obsłudze projektów eventowych, w tym w przygotowywaniu ofert, kosztorysowaniu, reżyserowaniu, pełnej koordynacji projektów oraz ich rozliczaniu. Na swoim koncie ma m.in. realizację dużych imprez galowych, w tym telewizyjnych, cykli pikników, eventów konferencyjno-szkoleniowych oraz wyjazdów integracyjnych i motywacyjnych. Ostatnio pracowała dla takich klientów, jak Edipresse Polska, Ambra, Empik, Hasbro, Arcadis, Santander Consumer Bank, GSK, British American Tobacco, Ciech, Tarczyński, Tymbark, Coty Polska, Douglas, Sirowa, MetLife, 3M i Velux. Pracowała przy projektach marek modowych takich jak Paprocki & Brzozowski i Bizuu oraz docenianych na międzynarodowych konkursach eventach, np. Flesz Fashion Night 2017 – ścisły finał konkursu Eventex 2018. Przed Mea Group związana z agencją eventową Łowcy Klimatów Premium Events. Viola Śpiechowicz – Żubrówka Paprocki & Brzozowski – Ochnik, Reserved Maciej Zień – Tubądzin Gosia Baczyńska – Reserved, Rossman BOHOBOCO – Magnum Dawid Woliński – Cisowianka Perlage, Martini, Semilac Tomasz Ossoliński – Gino Rossi Robert Kupisz – Gatta, Empik Bizuu – Renault Źródło: internet Przykłady współpracy projektantów i marek: Partner wydania: 8 TEMAT NUMERU

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==