Przeprowadzanie badań zachowań klientów umożliwia poznanie procesów, którymi kierują się, wybierając dany produkt bądź usługę. Zrozumienie ich procesów decyzyjnych i potrzeb pozwala natomiast wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom. Dzieje się tak, ponieważ żyjemy w erze dynamicznych zmian, zachodzących w niemal każdym obszarze rynku. Nie warto poprzestawać więc na posiadanej wiedzy – ona szybko może się zdezaktualizować – trzeba sprawdzać, pytać, obserwować i wyciągać trafne wnioski. XXI w. jest wiekiem mobilności. Odbywamy wiele podróży, w celach prywatnych i biznesowych. Jednym z kluczowych czynników łączących turystykę i biznes są usługi świadczone przez profesjonalne centra konferencyjne z zapleczem hotelowym. Zarówno turyści indywidualni, jak i goście biznesowi korzystają z takich ofert. Działania i decyzje podejmowane przez obydwie grupy warunkują budżet, rodzaj uprawianej turystyki oraz przyzwyczajenia i oczekiwania samych uczestników. Bogata oferta usług noclegowych sprawia, że i turyści indywidualni, i uczestnicy konferencji mają możliwości wybrania obiektu, który zaspokaja ich potrzeby w możliwie najlepszym stopniu. ROZPOCZĘCIE BADAŃ RYNKU KONFERENCYJNEGO W 2016 r. rozpoczęto cykl poświęcony ogólnopolskim badaniom o tematyce rynku usług biznesowo-konferencyjnych dla firm i przedsiębiorstw w Polsce. Zrealizowania cyklicznego projektu podjął się hotel Narvil Conference & Spa i ma on na celu stałe badanie i analizę zmian zachodzących w tym segmencie na rynku. Projekt badawczy realizowany jest każdorazowo przez niezależną firmę badawczą i poświęcony tematom biznesowych spotkań konferencyjnych. Premiera I edycji badań odbyła się w maju 2016 r., natomiast na początku jesieni 2017 r. zaprezentowano kolejny raport dotyczący rynku usług spotkań biznesowych oraz konferencyjnych. Badania przeprowadzono metodą telefoniczną (CATI) na podstawie standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo. Celem założonym przy pierwszym badaniu (2016) było rozpoznanie całości rynku przedsiębiorców z podziałem na mikro, małe, średnie i duże przedsiębiorstwa – tak aby uzyskać całościową charakterystykę rynku WYJAZD FIRMOWY? NIE TYLKO INTEGRACJA… PRAWDY I MITY O ORGANIZACJI SPOTKAŃ KONFERENCYJNYCH I BIZNESOWYCH Z artykułu dowiesz się: Jakie czynniki łączą turystkę i biznes oraz co warunkuje decyzje podejmowane przez gości. Co było celem przeprowadzenia pierwszego badania rynku konferencyjno- -biznesowego i w którym roku się ono odbyło. Czy cena wciąż pozostaje najważniejszym kryterium wyboru miejsca organizacji wydarznia. Ile procent uczestników konferencji przykłada wagę do jakości kuchni, bliskości natury i standardów pokoi. Czym są podróże typu bleisure i kiedy najczęściej się odbywają. Tekst: Grażyna Kowalczyk Usługi 42% 33% 21% 7% 3% Produkcja przemysłowa Handel Produkcja rolna Odmowa odpowiedzi Wykres 1. Źródło: Wyniki badań „Rynek spotkań biznesowych pod lupą: Kto? Co? I gdzie? – Hotel Narvil Conference & Spa – publikacja ogólnopolskich badań firm i przedsiębiorstw”, lipiec 2017 W jakiej branży działają firmy organizujące konferencje? Partner wydania: 4 TEMAT NUMERU
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==