samym filmem poprzez dobór technik audiowizualnych – wszystko to kształtuje koszt projektu. Koszty porównywalne są z wydatkami na organizację niewielkiego spektaklu lub koncertu. Dużą zaletą tego typu projektów jest możliwość włączania ich w obręb większości działań marketingowych. Realizacje 3D Video Mappingu wykorzystywane są jako składowe elementy dużych kampanii reklamowych. Jako czynnik interakcji z odbiorcą w sposób zaskakujący i zaciekawiający. Na podstawie tego typu działań w obrębie kraju lub regionu można budować platformy komunikacyjne z potencjalnymi odbiorcami. MIEJSCA, MIASTA I REGIONY Przykład Piotrkowa Trybunalskiego dowodzi, że widowiska technologii 3D Video Mappinu mogą oddać nieocenione usługi miejscu, miastu i regionowi – w niekonwencjonalny, innowacyjny sposób przedstawiając jego historię, wywołując pozytywne emocje u mieszkańców i wzmacniając ich więź z „małą ojczyzną”. Umożliwiają szersze działania w obszarze public relations – np. na ogólnopolskich targach i festiwalach. Jako wyjątkowy element lokalnych kampanii promocyjnych podnoszą jego rangę na poziomie kultury, edukacji, innowacyjności, korzystnie wpływają na wizerunek i pozyskują duże zainteresowanie znaczących mediów. Ważnym elementem jest tu integracja na poziomie wykonawczym: w tworzenie spektaklu warto zaangażować lokalną społeczność (np. członków kółka teatralnego czy grupy rekonstrukcyjnej) i rekomendować miejscowe firmy podwykonawcze. Zarówno zleceniodawcy – np. władzom miasta lub lokalnym ośrodkom kultury – daje jeszcze jedną cenną możliwość: ułatwia tworzenie materiałów promocyjnych. Możliwości są liczne i różnorodne: film z realizacji projektu, film z zapowiedzią spektaklu, nagranie lektorskie z możliwością stworzenia słuchowiska radiowego, materiały prasowe i reklamowe, kampanie towarzyszące, kampanie FB i YT oraz telewizyjne i radiowe, wywiady, reportaże, wystawy poprojektowe, warsztaty filmowe, POS-y promocyjne. Wystarczy popatrzeć na widownię zgromadzoną na spektaklu. Znakomita część obecnych, wyposażona w smartfony z kamerą i dostępem do sieci, z zapałem filmuje i fotografuje widowisko. Zanim się ono zakończy, mnóstwo filmów i zdjęć trafi do internetu, równie skutecznie nagłaśniając wydarzenie. MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY 3D Video Mapping rozwija się, ale już na aktualnym etapie wiadomo, że możliwości daje wręcz nieograniczone. Każda realizacja jest inna niż wszystkie pozostałe, ściśle dopasowana do indywidualnych oczekiwań, potrzeb i możliwości klienta. W nowatorskiej technologii i oprawie wizualno-muzycznej mogą powstawać rozmaite widowiska tematyczne – spektakle historyczne i prezentacje nowych produktów, stałe instalacje muzealne, eventy jednorazowe lub cykliczne, oprawy koncertów, multimedialne oprawy widowisk teatralnych, operowych, a także reklamy multimedialne oraz kampanie wizerunkowe. W nowatorski sposób rozwija się od strony technologicznej. Przykłady projekcji na ruchomych obiektach 3D, interakcja czy dodatkowe możliwość realizacyjne obrazu. Łączenie obrazu z aktorami, tancerzami w ruchomych przestrzeniach staje się coraz częściej pojawiającym składnikiem spektakli 3D video mappingowych. To nie wszystko. Wyróżnić możemy również szereg odbywających się międzynarodowych festiwali związanych ze sztuką audiowizualną, na czele z Vivid Light Festival w Sydney, Art Vision w Rosji czy nasze polskie festiwale: Light Festiwal w Łodzi, Królewskie Ogrody Światła w Wilanowie w Warszawie. Coraz więcej odbiorców dostrzega, jak niezwykłą siłę przekazu audiowizualnego mają spektakle realizowane w Technologii 3D Video Mapping, w ich zarówno artystycznym, jak i użytkowym wymiarze. Pozwalają budować interaktywną platformę komunikacyjną z widzem, budząc w nim zainteresowanie działaniami kulturalno-edukacyjnymi. Realizowane na budynkach będących siedzibami firm są optymalną formą ich promocji. Podkreślają format eventu, któremu towarzyszą, nadając mu walor imprezy masowej, outdoorowej, nierzadko cyklicznej. Mapping to technologia trudna i wymagająca, ale wdzięczna i skuteczna, o niezaprzeczalnych walorach artystycznych i użytkowych. O jej jakości decyduje kilka czynników, takich jak doświadczenie i kreatywność twórców, otwarta na nowe pomysły głowa klienta, adekwatny do podanego tematu dobór form wyrazu oraz odpowiednio wysoki poziom animacji 2D/3D, kompozycji muzycznych i wszystkich towarzyszących jej elementów. Serdecznie życzę nam wszystkim, aby każdy z tych czynników spełniał nasze oczekiwania, dostarczając niepowtarzalnych wrażeń i pozytywnych emocji. Więcej na: www.freethecolors.pl MACIEJ CECOTKA // dyrektor kreatywny FreeTheColors 3D Video Mapping & Light Art Creations Na efekt końcowy pracuje zwykle cały zespół animatorów 2D/3D, grafików, muzyków, operatorów i aktorów, przy często nieodzownym udziale kostiumologa, historyków, lektorów oraz całego sztabu profesjonalnych techników, a także przy wykorzystaniu najlepszej techniki. Ich intensywna współpraca przy tworzeniu projektu trwa nawet kilka miesięcy. Partner wydania: 56 TECHNOLOGIE I INNOWACJE

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==