wysokość sali w różnych jej punktach oraz dokładne wymiary – determinuje wielkość ekranu, wysokość konstrukcji, sposoby montażu urządzeń oświetleniowych i ich dobór, dostęp do rusztowań lub wózków, lub ich brak – dodatkowe koszty zewnętrze w przypadku konieczności zamówienia wózka z operatorem, maksymalne obciążenie podłóg – istotne przy niektórych rozwiązaniach scenograficznych i sprzętowych (diody, sceny), wymiary wind i tras towarowych – determinują liczbę osób do montażu i dobór typu sprzętu (długość odcinków kratownic i inne), oraz czy w sali jest oświetlenie naturalne (np. duże okna bez możliwości zasłonięcia) – determinuje to dobór ekranu multimedialnego i oświetlenia. HARMONOGRAM TECHNICZNY EVENTU Załóżmy, że mamy już wszystkie powyższe informacje. Przejdźmy zatem do przygotowań samej realizacji. Dopracowanie tego etapu jest równie ważne. Im więcej informacji zebraliśmy na etapie tworzenia kosztorysu, tym mniej aspektów technicznych będzie nas teraz rozpraszać w ustaleniach szczegółowego przebiegu eventu. Na tym etapie firma techniczna powinna przede wszystkim otrzymać harmonogram prac montażowych, aby nie wchodzić w kolizję z innymi podwykonawcami i móc zaplanować swoją logistykę, jak też podzielony na grupy harmonogram przebiegu imprezy. Agencje często wykorzystują do tego Excela. Co zatem powinno znaleźć się w kolumnach harmonogramu? Przykładowa kolejność: godzina, działanie na scenie (prowadzący/zespół/nagrodzony), akustyk – co mamy słyszeć w danej chwili (mikrofony, fanfary, zespół, muzyka z odtwarzacza dla występów tanecznych, DJ), oświetlenie – jaki rodzaj efektów w danej chwili (statycznie na określony kolor, efekt na rozdanie nagród, koncert, całkowite wyciemnienie przed występem artystycznym, do tańca na parkiet), multimedia – co mamy widzieć na ekranach w danej chwili (kamery na żywo, slajd z wygraną lub kategorią, animację z nazwą imprezy, sponsorów, belki z napisami, inne), kamery (plan ogólny, zbliżenia). Tak dopracowane eventy nie powinny nas już niczym zaskoczyć. PIOTR MACZUGA // DIGITAL KNOWLEDGE VILLAGE JOWITA JAKUBISIAK // sales & marketing manager EVENTROOM KRZYSZTOF GAWRYCH // EVENTROOM Fot. Digital Knowledge Village Partner wydania: 52 TECHNOLOGIE I INNOWACJE
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==