między obiektem, firmą techniczną, organizatorem i realizatorami transmisji. Tych ostatnich interesowało będzie w zasadzie wszystko, co omówiliśmy w poprzednich punktach. Widzowie online mają przecież takie samo prawo do tego, aby wszystko widzieć i słyszeć. Oprócz połączenia się z sygnałami dźwięku czy multimediów będzie też trzeba zadbać o odpowiednie miejsca dla operatorów kamer (często tracąc część powierzchni dla publiczności). Kluczowe jest też zapewnienie na miejscu bardzo wydajnego łącza internetowego. Jak widzimy, nawet mały event wymaga wielu ustaleń, aby mógł się odbyć bez zakłóceń. A do tego wszystko odbywa się w kręgu osób o różnych rolach i kompetencjach. Dlatego tak ważne jest, aby już od początku spisywać wszystkie ustalenia wraz z delegowaniem do tematów osób za nie odpowiedzialnych. Większe eventy pod jednym względem są prostsze. Tu nie decydujemy się na łączenie systemów i zamawiamy poszczególne działania techniczne w jednej lub kilku firmach. Nawet gdy na evencie jedna firma odpowiada za dźwięk, a inna za multimedia, to ich współpraca w zakresie połączenia systemów ogranicza się do podania dźwięku z laptopa. Na tym jednak kończy się prostota w pominięciu określonych ustaleń technicznych. Firma techniczna potrzebuje szeregu informacji nie tylko do realizacji eventu, ale często już na etapie kosztorysowania. Każdy organizator eventu zdaje sobie sprawę, że powinien przedstawić obiektowi konferencyjnemu oraz firmie technicznej dokładny brief. Idealny powinien zawierać informacje o godzinach eventu i możliwościach montażu, projekt rozmieszczenia sceny, ekranów i innych elementów w formie rzutu z góry lub szczegółowy opis eventu (występy artystyczne – przesłane ridery techniczne, liczba osób na scenie w jednym czasie, ogólny charakter imprezy), aby firma techniczna wraz z obiektem sami mogli wspólnie zaproponować sprzęt i jego rozmieszczenie. Istotne jest również, aby już na etapie zapytania ofertowego uszczegółowić, co będziemy wyświetlać na ekranach (prezentacje, filmy i animacje, obraz z kamer na żywo) oraz jakiej realizacji multimedialnej oczekujemy (miksowanie obrazu w czasie rzeczywistym, przesuwające się belki z nazwiskami osób, obraz w obrazie itp., czy obraz z laptopa lub kamery i miks przejść pomiędzy nimi…), czy operatorzy kamer mają nagrywać materiał z imprezy i jeśli tak, to w jaki sposób i w jakiej formie zostanie przekazany klientowi, gdyż każdy z tych aspektów wpływa na cenę zastosowanych rozwiązań technicznych. Często pomijanymi informacjami, których brak uniemożliwia przedstawienie szczegółowej oferty, są dane techniczne obiektu, takie jak: dostęp do prądu (determinuje dobór urządzeń oświetleniowych i multimedialnych), punkty podwieszeń i ich obciążenie lub ich brak – determinują rodzaje konstrukcji, PRZYKŁADOWY HARMONOGRAM MONTAŻY RAMPA 6:00 technika 8:00 scenografia (zastawki) 10:00 meble 11:00 dekoracje florystyczne 12:00 catering 14:00 roll-upy i ścianki 15:00 inne 16:00 koniec działań na rampie MONTAŻE NA SALI 7:00-9:00 montaż diody 9:00-13:00 zastawki, konstrukcje, podwieszenia 11:00-13:00 ustawianie mebli na foyer 11:00-13:00 dekoracje florystyczne na foyer 13:00-16:00 ustawienie stołów bankietowych 13:00-15:00 dekoracje florystyczne na sali 16:00-17:00 próba zespołu 17:00-19:00 próba generalna 19:00-20:00 cisza – gotowosć wszystkich ekip 20:00-20:20 wejście gości na salę Firma techniczna potrzebuje szeregu informacji nie tylko do realizacji eventu, ale często już na etapie kosztorysowania. Każdy organizator eventu zdaje sobie sprawę, że powinien przedstawić obiektowi konferencyjnemu oraz firmie technicznej dokładny brief. Partner wydania: 50 TECHNOLOGIE I INNOWACJE
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==