jest możliwość „wpięcia się” do systemu. Nie bez przyczyny został wymieniony mikrofon do wpięcia w klapę. W przypadku nagłośnienia sufitowego istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo tzw. sprzęgania objawiającego się nieprzyjemnym gwizdem. Nie poleca się zatem stosowania mikrofonów pojemnościowych przy nagłośnieniu sufitowym, które często jest instalowane w salach konferencyjnych, gdyż głośniki są umieszczone równomiernie na całej sali i wchodzą w obszar odbioru mikrofonu. Rozwiązaniem w takim przypadku jest zatem albo rezygnacja z takiego mikrofonu, albo zamówienie całego sprzętu nagłośnieniowego z firmy technicznej. Na tych aspektach nie warto oszczędzać, bo o ile niedostatki wizualne umkną uwadze wielu uczestników eventu, tak zakłócenia w dźwięku są potwornie irytujące dla wszystkich bez wyjątku. 3. PODŁĄCZENIE SPRZĘTU DO TŁUMACZEŃ SYMULTANICZNYCH Podczas planowania eventu z tłumaczeniem symultanicznym istotną informacją dla firmy technicznej jest nie tyle fakt wyposażenia sali w system nagłośnieniowy, a to, czy jest możliwość spięcia tych systemów i jaka jest kontrola dźwięku poszczególnych mikrofonów na tym wyjściu. Jest to istotne, bo tłumacze w kabinie symultanicznej, aby tłumaczyć na najwyższym poziomie, muszą słyszeć każdego mówcę z tym samym natężeniem (głośnością). Wbrew pozorom bardzo mało stałych instalacji nagłośnieniowych ma możliwości takiej regulacji. W wielu obiektach eventowych nie ma w ogóle możliwości takiego podłączenia. W takim przypadku konieczne jest zamówienie całego nagłośnienia razem ze sprzętem do tłumaczeń. 4. OŚWIETLENIE SCENY – USTALENIA TECHNICZNE Oświetlenie twarzy prelegentów jest najbardziej efektywne, gdy światło umieszczamy przed sceną i nad jej początkiem. Najczęściej takie umieszczenie urządzeń nie jest możliwe z wykorzystaniem statywów, warto zatem zdobyć od obiektu plan rozmieszczenia podwieszeń sufitowych. Często można zastosować rampę oświetleniową podwieszoną pod sufitem. Konieczna przy tym rozwiązaniu jest informacja o wysokości sali, a także – w przypadku większych wysokości – informacja o dostępie do rusztowania czy wózka nożycowego podczas montażu na miejscu. W przypadku braku podwieszeń często buduje się tzw. kubik – czyli konstrukcję z kratownicy wokół sceny. Umożliwia to zawieszenie horyzontów, ekranów, większej liczby lamp. Do wszystkich działań technicznych, a szczególnie do świateł profilowych żarowych, konieczne jest ustalenie mocy i dostępu do prądu. Niektóre z urządzeń, z powodu dużego poboru mocy, wymagają większego zabezpieczenia niż jest dostępne w klasycznych gniazdach 230 V, czyli łącza trójfazowego, tzw. siły. 5. OBSŁUGA KAMEROWA I TRANSMISJE Transmisje online z eventów stają się powoli standardem. Nie zmienia to jednak faktu, że poprawna realizacja takiego zadania wymaga doskonałej koordynacji Systemy instalacyjne stacjonarne bardzo rzadko mają możliwość podłączenia do skrzynek dźwiękowych więcej niż czterech mikrofonów. Rozmywa się też odpowiedzialność w przypadku problemów, co jest istotne dla sprawnego usunięcia ewentualnej usterki w trakcie realizacji. Kto będzie odpowiadał za ewentualne zakłócenia w dźwięku? 1. Kiedy możliwe jest wejście na salę na montaż. 2. O której są próby: artystów, prelegentów, generalna. 3. Od której wchodzą na salę goście. 4. Start imprezy. 5. Przebieg (godziny części oficjalnej, występu, części bankietowej). 6. Od której możliwy jest demontaż sprzętu. 7. Do której godziny należy opuścić salę po demontażu. 8. Załączniki: a. Ridery techniczne artystów. b. Plan techniczny sali z zaznaczonymi wymiarami i wysokością. c. Plan techniczny z zaznaczonymi punktami podwieszeń i przyłączami eklektycznymi. d. Rysunek orientacyjny rozmieszczenia sceny i pozostałych elementów (ekrany, scenografia, inne). może być w formie opisowej. Powinien zawierać następujące informacje: Brief Partner wydania: 49
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==