Goście hotelu nadal często nie są nawet świadomi rozwiązań technologicznych, które w nim zastosowano. Jednak pierwsze wrażenie, jakie dany obiekt wywiera na gościach, w dużej mierze opiera się na obsłudze hotelowej. Właśnie dlatego już podczas meldowania gościa w obiekcie warto zadbać chociażby o odpowiednią temperaturę pomieszczeń – tak, aby już od przestąpienia przez próg hotelu gość czuł się komfortowo. Wszystko dzieje się automatycznie. Bardzo wiele rozwiązań zastosowanych np. w SPA, jak system SOFT-PACK, służy poprawieniu komfortu gości. System ten pozwala na „lewitowanie” ciała gościa w pozycji embrionalnej na powierzchni ciepłej wody, co wsparte odpowiednim systemem emisji dźwięków dopełnia relaksu. TECHNOLOGIE KONFERENCYJNE I BIZNESOWE – Klient biznesowy ma do dyspozycji wachlarz usług i udogodnień, które pozwolą mu zorganizować idealne spotkanie biznesowe, ale również na efektywne zarządzanie danym wydarzeniem dzięki urządzeniom mobilnym. Właściwe oznakowanie sal konferencyjnych zapewnia system Digital Signage – ekranów umieszczonych przed wejściem do poszczególnych sal. Pozwalają one na umieszczenie logo firmy, agendy lub prezentacji. Sale konferencyjne wyposażone są w panele, które za jednym kliknięciem dostosowują klimat sali do zbliżającego się wydarzenia. Dzięki panelowi można ustawić tryb prezentacji lub dostosowywać oświetlenie scen do danego wydarzenia – tak prezentuje system Grzegorz Warchałowski, zastępca kierownika technicznego w hotelu Narvil Conference & Spa. Nowoczesne technologie ułatwiają gościom obcowanie z obiektem. Coraz więcej hoteli przygotowuje dla nich aplikacje na urządzenia mobilne, które pomagają jak najlepiej zaplanować swoje wydarzenie oraz być w stałym kontakcie z uczestnikami. Aplikacja mobilna hotelu może być pobrana przez gościa, który już znajduje się w hotelu i dokonał wcześniej rezerwacji. Wystarczy przedstawić korzyści z jej pobrania i można liczyć na to, że zainstaluje ją na swoim smartfonie lub tablecie – dla własnej wygody. Statyczne treści, jak galerie zdjęć pokoi czy historia hotelu, mogą okazać się za mało interesujące. Aplikacja ta przekracza te naprawdę podstawowe funkcjonalności – działa jak nowoczesna platforma informacyjna, łącząca organizatora z zebranymi gośćmi. Znajduje ona zastosowanie nie tylko podczas spotkań biznesowych – dzięki wbudowanemu informatorowi korzystający z niej goście hotelu zyskują dostęp do wszystkich najpotrzebniejszych informacji podczas pobytu – od godzin serwowania posiłków, poprzez menu restauracji hotelowej, po najnowsze oferty specjalne. Dla organizatorów konferencji aplikacja jest jednak czymś więcej – może pełnić funkcję praktycznego narzędzia, dzięki któremu przekażą uczestnikom agendę spotkania czy materiały informacyjne i promocyjne. Dzięki wiadomościom push poinformują również o ewentualnych zmianach w planie eventu. Chęć wykorzystania modułu konferencyjnego aplikacji wystarczy zgłosić na etapie organizacji wydarzenia. Każdy właściciel obiektu hotelowego zdaje sobie świetnie sprawę z tego, że zadowolenie ze świadczonych przez niego usług jest podstawowym elementem wpływającym na dalszy rozwój i ocenę obiektu. Goście zadowoleni z obsługi wydają pozytywne opinie o hotelu, nie ograniczając tego do grona własnych znajomych. Szczególnie ważne jest to w obsłudze klientów biznesowych. MARCIN NIEDZIAŁEK // specjalista ds. e-marketingu w hotelu Narvil Conference & Spa Z marketingiem związany od 10 lat. Na co dzień dba o widoczność i wizerunek marki Narvil w sieci, wykorzystując doświadczenie zdobyte w agencjach interaktywnych przy kompleksowym prowadzeniu kampanii reklamowych w oparciu o narzędzia Google. Pasjonat fotografii, sztuki i technologii, których połączenie wykorzystuje na co dzień, budując marketingowy przekaz w kanałach komunikacji z gośćmi hotelu. Dostępne systemy zarządzania obiektami hotelowymi pozwalają na sterowanie i monitorowanie oświetlenia i klimatyzacji w każdym pomieszczeniu, zorganizowanie wideokonferencji z partnerem z innego kontynentu. Nawet praca kucharzy w hotelowych kuchniach jest wspierana nowinkami technologicznymi. Dzięki technologii nie tylko łatwiej zarządzać obiektami hotelowymi. Ich zastosowanie może wspierać biznes i być pomocne dla klientów indywidualnych oraz biznesowych. Partner wydania: 47
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==