element, który został np. pominięty lub niedopracowany, pociąga za sobą szereg zdarzeń, wymusza zmiany w scenariuszu itp., ∞∞ pojawiają się problemy do natychmiastowego rozwiązania z cyklu „przesłałem dziś, ale potrzebuję na wczoraj”, związane jest to niekiedy z koniecznością walki z czasem, a doba ma tylko 24 godziny, ∞∞ zdarza się, że brakuje czasu na życie prywatne, ponieważ event managera gonią terminy. Dlatego spójrzmy prawdzie w oczy: aby pracować w branży eventowej, trzeba mieć nerwy ze stali, być odpornym na stres, elastycznym i posiadać umiejętność efektywnego zarządzania kryzysem… oraz własnym czasem. Event manager musi umieć odreagowywać, znajdować czas (i najlepszy sposób) na relaks. Czasami jedna godzina tylko dla siebie może zdziałać cuda, zapobiec zbyt szybkiemu wypaleniu zawodowemu. Branża jest bardzo wymagająca. Niestety, bardzo często po kilku lub kilkunastu latach event managerowie szukają zmiany, nowego miejsca i sposobu na siebie. Zawodu, który da poczucie stabilizacji, przewidywalne godziny pracy. Byłych event managerów (ze strony agencji) można najczęściej spotkać po stronie klienta, w działach marketingu korporacji lub – nieco przewrotnie – w zawodach, które z marketingiem nie mają nic wspólnego. Czasami byli event managerowie odnajdują się we własnym biznesie, który jest mniej stresujący, mniej obciążający psychicznie. DRUGA STRONA MEDALU Wiele wyzwań, życie w pośpiechu, stres, ale oczywiście event managerowie z prawdziwego zdarzenia nie zamieniliby swojej pracy na żadną inną. Bo każdy event to okazja do współpracy z niezwykłymi, kreatywnymi ludźmi, możliwość proponowania klientom najnowszych technologii, innowacyjnych rozwiązań, np. oświetleniowych czy dźwiękowych. Do tego dodajmy kontakty z artystami, gwiazdami, mediami. Nie ma czasu na nudę, a każdy dzień podczas realizacji eventu jest jedyny w swoim rodzaju. Zmęczenie, niewyspanie, nerwowość znikają, idą w niepamięć, kiedy event udaje się w 100%, goście wspaniale spędzili czas, klient jest zadowolony, osiągnięte zostały wszystkie założone cele. Kto lubi zmienność, zaskakujące zwroty akcji, ten na pewno doskonale odnajdzie się jako event manager. PO CO KOMU EVENT MANAGER? W teorii każdy potrafi zrobić event. Niestety, takie myślenie nadal funkcjonuje w świadomości wielu osób. Przecież zrobienie dobrej imprezy to banał: wystarczy zamówić miejsce, catering, ekran, nagłośnienie i mamy to, event sam się zrobi. Często zdarza się, że słyszymy, że życie event managera to „niekończąca się impreza” i oczywiście praca marzeń. Teoretycznie tak jest, ale diabeł tkwi w szczegółach. Jeśli dodatkowo chcemy mieć event z ulubionym i nadużywanym w marketingu hasłem „efekt wow”, zaczynają się schody. Praca nad eventem to szczegółowy i wymagający proces. Oprócz logistyki, koncepcji, wszystkich składowych eventu ważne są również bezpieczeństwo uczestników wydarzenia oraz znajomość przepisów prawa obowiązujących w danym kraju. Profesjonalny event manager uchroni klienta przed wpadkami, ponieważ o ile papier przyjmie wszystko, to już w trakcie realizacji dany element może zakończyć się totalną katastrofą. Niestety, nadal zdarzają się przypadki, które bywają niebezpieczne dla uczestników, jak i wizerunku klienta, ponieważ event managerowie nie potrafią powiedzieć „nie”, aby nie stracić klienta lub niestety są nieświadomi swojej niewiedzy. Dobry event manager poprowadzi klienta, zaproponuje zaskakujące, ale równocześnie bezpieczne rozwiązania, potrafi załatwić w bardzo krótkim czasie niezbędne czy nieplanowane wcześniej elementy i zrobi to jeszcze z uśmiechem. Ponieważ zna rynek, partnerów, ma dobre kontakty, relacje, przetarte szlaki, jest w stanie dużo szybciej niż klient zareagować i znaleźć dopasowane do jego potrzeb rozwiązanie. Do tego przypomni klientowi o niezbędnych akceptacjach, potrzebnych materiałach i zdejmie mu to z głowy, aby klient mógł zająć się swobodnie innymi tematami. Tak więc jeśli klient chce zorganizować niepowtarzalny, bezpieczny event, profesjonalny event manager potrzebny jest od zaraz. MAGDALENA KOZICKA // Z branżą eventową związana od 2007 r. W Mea Group od 6 lat, obecnie jako project director oraz członek zarządu. Zarządza pracą Działu Produkcji. Specjalizuje się w kompleksowej obsłudze projektów eventowych, w tym w przygotowywaniu ofert, kosztorysowaniu, reżyserowaniu, pełnej koordynacji projektów oraz ich rozliczaniu. Na swoim koncie ma m.in. realizację dużych imprez galowych, w tym telewizyjnych, cykli pikników, eventów konferencyjno-szkoleniowych oraz wyjazdów integracyjnych i motywacyjnych. Ostatnio pracowała dla takich klientów, jak Edipresse Polska, Ambra, Empik, Hasbro, Arcadis, Santander Consumer Bank, GSK, British American Tobacco, Ciech, Tarczyński, Tymbark, Coty Polska, Douglas, Sirowa, MetLife, 3M i VELUX. Pracowała przy projektach marek modowych, takich jak Paprocki & Brzozowski i Bizuu, oraz docenianych na międzynarodowych konkursach eventach, np. Flesz Fashion Night 2017 – ścisły finał konkursu Eventex 2018. Przed Mea Group związana z agencją eventową Łowcy Klimatów Premium Events. Partner wydania: 36 KNOW-HOW ORGANIZATORA
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==