1. Gadżety masowe – na potrzeby pikników, targów Tu warto wziąć pod uwagę „żywotność” gadżetu. Dla przykładu – balony na festynie wyglądają pięknie i kolorowo, jednak kredkami dzieci pobawią się dłużej, a logo się opatrzy także rodzicom. Gadżetów masowych, a co za tym idzie – stosunkowo niedrogich, jest nieograniczona ilość. Odblaski, skrobaczki do szyb, cukierki i słodycze, podkładki pod kubki, magnesy, długopisy, ołówki czy smycze. I naprawdę nie należy o nich zapominać ani traktować ich jak „gorsze zło”, ponieważ podczas trzydniowej konferencji identyfikatory na smyczy z naszym logo u każdego gościa będą się świetnie prezentowały i spełnią swój cel. 2. Gadżety ekskluzywne To przedmioty najczęściej zamawiane w mniejszych ilościach, choć nie zawsze. Często personalizowane, np. z imiennym grawerem. To upominki dedykowane często na kameralne eventy, gdzie można każdemu osobiście taki gadżet wręczyć i poświęcić choć chwilę. Wśród takich upominków możemy wyróżnić np. piękne stylizowane notatniki wraz z dopasowanym długopisem, ręcznie wykonane filiżanki z porcelany, alkohol z etykietą zamówioną specjalnie dla klienta, galanteria skórzana z tłoczonym logo, ale też markowa odzież (kolekcja sportowej marki stworzona jedynie dla naszej firmy) czy kije golfowe w opakowaniu z subtelnym logo. 3. Gadżety dla obsługi eventu Gadżet to narządzie marketingowe. To nośnik informacji – o firmie, imprezie, statusie firmy i jej kompetencjach. O tym, czy profesjonalnie podchodzi do swoich zadań. Eleganckie apaszki dla hostess, przypinki do klap marynarek, słodkie babeczki serwowane w ramach cateringu z logo firmy każda, czapeczki z daszkiem dla obsługi zawodów sportowych, obrandowane samochody dowożące gości na imprezę to również gadżety, które choć nie są wręczane gościom, oddziałują na nich równie mocno i świadczą o randze eventu. 4. Gadżety niestandardowe/zabawne Ci, którzy szukają zupełnie nietypowych pomysłów dla swoich gości, znajdą na rynku np. kolorowanki dla dorosłych (według psychologów łagodzą one bowiem stres, zwiększają koncentrację oraz pobudzają kreatywność). Hasło „Only sky is the limit” można więc zastosować również tutaj. RODZAJE GADŻETÓW: gości można przekazać obrandowane materiały szkoleniowe, świadczące o profesjonalnym przygotowaniu. Otwierając z kolei market budowlany, można się posłużyć sadzonkami, zestawem śrubokrętów czy grawerowanych scyzoryków, a organizując regaty, można wręczyć koszulki z logo firmy czy sztormiaki na wypadek deszczu. – Lokalizacji. Zupełnie inne gadżety sprawdzą się w miejscu, w którym można rozłożyć gadżety na krzesłach, a inne np. na koncercie. Trzeba więc pomyśleć o tym, czy goście będą mieli co zrobić z wręczonym upominkiem, tak by pani w balowej sukni nie musiała tańczyć z bawełnianą torbą. – Grupie docelowej. Warto dobrze sprecyzować wybór grupy docelowej – jeśli będzie to klient biznesowy, kolorowe ołówki, puzzle i neonowe odblaski już nie robią na nim wrażenia. Co gorsze, mogą nawet spowodować postrzeganie firmy jako oszczędzającej, tnącej koszty. Takie gadżety zostawmy raczej np. na piknik. Jeśli z kolei naszym odbiorcą jest grupa informatyków, odpuśćmy sobie tanie pendrivy o małej pojemności, lepsze będą gadżety z serii nowych technologii. Jeśli planujemy elegancki bankiet, ciekawym pomysłem będzie adekwatny zestaw czekoladek, specjalnie zaprojektowany na ten czas. Na Śląsku mogą to być np. czekoladowe przewodniki, prezentujące w słodki sposób najważniejsze atrakcje regionu. Odwiedzający stoiska targowe to często anonimowi goście, z których najpewniej jedynie wąska grupa jest faktycznie zainteresowana naszą ofertą. W takiej sytuacji warto pomyśleć nawet o dwóch rodzajach gadżetów, np. krówki z logo firmy i coś o nieco większej wartości dla osób, które usiądą z nami do rozmów i być może nawiążą z nami współpracę. – Celu, jaki chcemy osiągnąć, wręczając go gościom. Gadżety reklamowe, wszelkiego rodzaju biznesowe prezenty są świetnym nośnikiem reklamowym służącym do komunikacji z gośćmi, dają możliwość podziękowania za udział w wydarzeniu oraz mogą być elementem wykorzystywanym w trakcie samego eventu. Prosty, wręcz klasyczny przykład to notesy, które towarzyszą uczestnikom przez okres wykładu/szkoleniu, dzięki czemu ma on możliwość opatrzenia się z logo firmy umieszczonym na każdej kartce notesu. Jeśli jest to szkolenie dla menedżerów firm, daje szansę na to, że i on, organizując szkolenie dla swojego przedsiębiorstwa, skorzysta z usług tego szkoleniowca. – Motywie przewodnim eventu. Jeśli mamy już rodzaj eventu i grupę docelową, pojawia się najtrudniejsza rzecz – ten najbardziej wyszukany i kreatywny pomysł: jak to ugryźć? Ciekawym pomysłem na gadżet jest nawiązanie do motywu przewodniego eventu bądź do regionu, w którym realizujemy event – Wrocław to np. gadżety ze słynnymi krasnalami, a Śląsk – biżuteria z węgla. Jeśli event jest sportowym wydarzeniem, wybór jest wręcz nieograniczony. Przy zimowej imprezie można wręczyć komin na szyję/głowę, Partner wydania: 30 KNOW-HOW ORGANIZATORA
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==