Esport, czyli zawodowa rywalizacja w gry komputerowe, przeżywa obecnie okres największego rozkwitu w swojej historii. Esport jest rozrywką młodych pokoleń (millenialsów oraz „generacji Z”), przez co coraz silniej wpływa on na decyzje zakupowe kolejnych generacji konsumentów. Zdecydowanie warto lepiej go poznać, a przede wszystkim dowiedzieć się, czy można go wykorzystać w swojej działalności zawodowej i biznesowej – również w eventach. Niniejszy tekst jest skierowany do wszystkich pracowników branży spotkań, którzy chcieliby zajmować się realizacjami esportowymi dla swoich klientów. Rynek esportowy rozwija się w tempie dwucyfrowym pod względem wartości generowanych przychodów oraz liczby fanów, szczególnie tych zaangażowanych. Wiele jeszcze przed nim, jednak już teraz warto wiedzieć, że fani esportu w Polsce to przede wszystkim młodzi ludzie. Najbardziej znacząca grupa wiekowa to osoby 13-29 lat, przy czym 70% stanowią mężczyźni. Jest to również społeczność bardzo dobrze zaznajomiona z nowymi mediami oraz nowymi technologiami, pozytywnie odbierająca sponsorów OD KAFEJEK INTERNETOWYCH DO STADIONÓW – POZNAJ ŚWIAT WYDARZEŃ SPORTOWYCH I ZORGANIZUJ NAJLEPSZY EVENT Z artykułu dowiesz się: Jakie podmioty możemy wyróżnić w esporcie i kto jest w stanie zarobić na zaangażowaniu w rozgrywki. Jak rozwijały się eventy esportowe oraz jaką rolę w przeszłości odgrywał DreamHack. Czym różnią się lokalne inicjatywy od rozgrywek krajowych i międzynarodowych i które eventy w Polsce cieszą się największym zainteresowaniem. Z jakimi wyzwaniami wiąże się organizacja własnego wydarzenia esportowego, co trzeba wiedzieć i zapewnić naszym uczestnikom. Tekst: Piotr Bombol, Filip Gapiński Intel Extreme Masters 2018 (fot. ESL Polska) Partner wydania: 20 KNOW-HOW ORGANIZATORA
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==