Kilka ostatnich lat to dynamiczne zmiany nie tylko w biznesie tradycyjnym, ale i również, a może przede wszystkim, w sektorze eventów. Będąc stosunkowo blisko rynku innowacji, obserwuję zmiany, które doprowadzą do obalenia kilku kolosów, jak i do powstania nowych liderów rynkowych. Zmiany dotyczą m.in. rynku kandydata. Nie jest już tak łatwo znaleźć niewykwalifikowane osoby, które podejmą zatrudnienie w sektorze eventów, nie mówiąc już o zatrudnieniu doświadczonych project managerów, handlowców czy pracowników działu marketingu. Co w takiej sytuacji możemy zrobić? Oczywiście poza nastawieniem na dalsze skalowanie biznesu powinniśmy postawić nie tylko na optymalizację kosztów, ale i na automatyzację procesów, które zachodzą w naszej organizacji. Jedno i drugie mogą zapewnić nam chatboty (znane również jako chatterbots). Do tej pory wykorzystywane tylko przez branżowych gigantów, ale w ostatnich 18 miesiącach, dzięki większej dostępności technologii, może na ich wdrożenie pozwolić sobie praktycznie każda firma. CZYM JEST CHATBOT? To program komputerowy, którego zadaniem jest prowadzenie rozmowy w taki sposób, aby całkowicie bądź częściowo wyeliminować konieczność angażowania czynnika ludzkiego, czyli np. naszego pracownika. EVENT MANAGERZE, ZADBAJ O CZAS W jaki sposób zyskać kilkadziesiąt godzin i ile ten czas może być wart dla naszego biznesu? Odpowiem na to pytanie na podstawie naszych doświadczeń. Oprócz zarządzania agencją marketingową oraz dwoma zespołami tworzącymi aplikacje i oprogramowanie z sukcesem od 4 lat organizujemy wydarzenia takie jak See Bloggers oraz Wolves Summit. Na co dzień zarządzamy 30-osobowym zespołem, który może wydawać się wystarczający, jeżeli chodzi o organizację wydarzeń, w których udział bierze ponad 2000 osób. Nic bardziej mylnego… Gdyby nie wykorzystanie m.in. chatbotów, które pomogły nam w sposób automatyczny odpowiedzieć (przy ostatniej edycji See Bloggers oraz Wolves Summit) na ponad 85% zapytań ze strony klientów, mielibyśmy duże braki w zespole, a pytania bardzo wielu uczestników naszych wydarzeń pozostałyby bez odpowiedzi. W jaki sposób zatem oszczędzić czas i uzyskać przewagę konkurencyjną? AUTOMATYZACJA OBSŁUGI ZAPYTAŃ PRZEZ FACEBOOK MESSENGERA Jeżeli reprezentowana przez Ciebie marka jest aktywna w mediach społecznościowych, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że otrzymujesz setki pytań przez Messengera. Jest również wielce prawdopodobne, że niewielki procent z nich jest unikalny, a w 80-90% to powtarzające się pytania, np.: ∞∞ Jak dojechać? ∞∞ Jaki jest adres? ∞∞ Czy udział jest bezpłatny? ∞∞ W jaki sposób mogę wziąć udział? ∞∞ Gdzie się zapisać? ∞∞ Jak wygląda agenda wydarzenia? Na te, jak i na setki innych pytań może Ci pomóc natychmiastowo odpowiedzieć chatbot – Twój wirtualny asystent, który raz przygotowany będzie odpowiadał w sposób automatyczny na większość CZAS TO PIENIĄDZ! ZYSKAJ KILKASET GODZIN MIESIĘCZNIE, WYKORZYSTUJĄC CHATBOTY Z artykułu dowiesz się: Jakie czynności chatbot może wykonać za Ciebie. W jaki sposób zatem oszczędzić czas i uzyskać przewagę konkurencyjną za pomocą Facebook Messengera. Ile kosztuje wykorzystanie chatbota i jaką kwotę w ciągu roku zaoszczędzisz dzięki jego wdrożeniu. Tekst: Marek Piasek Może porozmawiać z Twoim klientem. Spełni funkcję asystenta, który pomoże Ci zwiększyć sprzedaż. Udostępni agendę wszystkim Twoim gościom. Pozwoli na przyjęcie reklamacji wydarzenia. które może wykonać za Ciebie chatbot: Przykładowe czynności, Partner wydania: 18 MARKETING I PROMOCJA
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==