ANNA LEDWOŃ // creative director More Bananas Fascynatka mediów społecznościowych oraz marketingu internetowego. Doświadczenie zdobywała podczas pracy w dwóch krakowskich agencjach interaktywnych. Obecnie dyrektor kreatywna w agencji More Bananas. Autorka tekstów eksperckich do takich magazynów, jak „Online Marketing”, „Social Press”, „AdMonkey”, „Nowy Marketing” czy „Wirtualne Media”. Występowała na wielu konferencjach branżowych, szkoląc z social media, kampanii internetowych czy Facebook Ads. Organizatorka i pomysłodawczyni CRASH Mondays – cyklicznych spotkań z zakresu marketingu w Krakowie. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu technologii informacyjnych w marketingu, a także studia magisterskie z zarządzania i marketingu na Akademii Górniczo-Hutniczej. Podczas samego wydarzenia rób zdjęcia albo nakręć reportaż. Po pierwsze, udostępniając taki album w mediach społecznościowych, ludzie będą oznaczać się na Twoich zdjęciach (pamiętaj, aby włączyć taką możliwość na fanpage’u!) lub je udostępniać, a po drugie, FOMO! FOMO, czyli Fear OF Missing Out (strach przed tym, że coś nas ominie albo omija). Oprócz działań można powiedzieć organicznych i u podstaw oczywiście w grę wchodzi również aktywna forma sprzedaży przez uczestników – bezpośrednio zachęcająca do zakupu biletu na wydarzenie. Postaw na… RABATY I AFILIACJE Pomysłów na zachęcenie uczestników do aktywnej sprzedaży Twojego wydarzenia jest bez liku. Poniżej znajdziesz najpopularniejsze i po prostu sprawdzone. Takie, które przynoszą realne efekty. Postaw na afiliację i pozwól uczestnikom wygenerować rzeczywisty przychód ze sprzedaży Twojego wydarzenia. Nie musisz wprowadzać skomplikowanych systemów i programów afiliacyjnych. To może być po prostu odpowiednio otagowany link do Twojej strony internetowej, który wyłapiesz w Google Analytics albo indywidualne kody rabatowe, dzięki którym zidentyfikujesz, z jakiego miejsca przyszła sprzedaż. Określ, czy Twoim partnerem afiliacyjnym może zostać każdy lub niech będzie to działanie tylko dla wybranych, jeżeli zależy Ci np. na przejrzystości i wiarygodności partnera. Gdzie szukać partnerów? Oczywiście wśród obecnych uczestników Twoich wydarzeń, wśród blogosfery, ekspertów czy firm partnerskich. Pozwól także sam się znaleźć i poinformuj o programie partnerskim na swojej stronie internetowej. Do udostępniania dalej informacji o sprzedaży biletów na Twoje wydarzenie możesz również zachęcić poprzez różnego rodzaju rabaty i promocje. 1. Rabat za polecenie. Udziel uczestnikowi rabat na zakup biletu za udostępnienie w swoich mediach społecznościowych informacji o wydarzeniu. Możesz pójść o krok dalej i zgrywalizować rabatowanie, np. w zależności od ilości miejsc, w których użytkownik podzielił się informacją, lub pracy, jaką w to włożył. Zaproponuj np. większy rabat za wpis na blogu itd. 2. Nagradzanie za UGC. UGC, czyli User Generated Content, to treści tworzone przez użytkowników. W zamian za udostępnienie zdjęcia z Twojego wydarzenia możesz nagradzać uczestników rabatami na kolejne wydarzenie, jeżeli planujesz działania cykliczne. 3. W pakiecie taniej. Oferta stworzona pod firmy (tańsza jednostkowa cena biletu np. przy zakupie 10) dobrze skomunikowana może również jak najbardziej zachęcić użytkowników indywidualnych do zebrania większej grupy chętnych. 4. Grywalizacja uczestników. Wprowadzaj różne zadania, grupowe lub indywidualne, które mogą wpłynąć na wysokość ceny biletu. Dla jednostki albo dla całej grupy. Przykład? „Jeżeli udostępnicie ten post 100 razy, cena biletu na wydarzenie spadnie o 100 zł”. Niezależnie od tego, na jakie działania się zdecydujesz i jak będziesz chciał zachęcać uczestników do sprzedaży, pamiętaj, że najważniejszy jest człowiek, który znajduje się po drugiej stronie. Postaw na wartości i jego potrzeby. Nie bądź nachalny. Miej pomysł. Nagradzaj wysiłek włożony w promocję Twojego wydarzenia, chociażby prostym „dziękuję”. Nawet jeżeli nie przyniósł on ostatecznie oczekiwanego przez Ciebie efektu. Przykład niższych cen w pakiecie Partner wydania: 17

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==