WARTOŚĆ Nawet najlepsze materiały promocyjne nie pomogą, jeżeli Twoje wydarzenie nie będzie wartościowe dla grupy docelowej. Zadaj sobie pytanie, jaką wartość niesie Twój event dla uczestników i jakie ich potrzeby zaspokaja, a potem komunikuj to! Ludzie lubią dzielić się rzeczami ważnymi dla nich, ale także dla ich otoczenia. Podczas samego wydarzenia zadbaj o gadżety firmowe. To mogą być po prostu długopisy, notatniki albo teczki. Ponownie – niech będą estetyczne, dobrze wykonane, ale przede wszystkim przydatne. Uczestnik korzystający z Twojej płóciennej torby albo firmowej teczki już po wydarzeniu to świetna promocja. Możesz również postawić ściankę do zdjęć albo inne gadżety – oczywiście z logo eventu, które zachęcą uczestnika do wrzucenia relacji albo selfie na swoje media społecznościowe. Pamiętaj, że niezwykle ważne są również… OPINIE Szczególnie ważne, jeżeli Twoje wydarzenie jest cykliczne lub planujesz kolejne edycje. To one wpływają bardzo często na decyzje zakupowe uczestników, o ile nie są kluczowe w całym procesie. Wprowadź przynajmniej jedno z poniższych działań. 1. Oceny na fanpage’u. Aktywnie zachęcaj uczestników wydarzenia do ich wystawiania. Jeden niezadowolony użytkownik w mediach społecznościowych równoważy 12 zadowolonych! Dlaczego? Bo bardzo chętnie wystawiamy negatywne opinie, ale do wystawiania pozytywnych jesteśmy już zdecydowanie mniej skłonni, szczególnie bez zewnętrznego bodźca lub nienachalnego przypomnienia. 2. Testimoniale. Wykorzystaj najlepsze opinie uczestników na swojej stronie internetowej (oczywiście za ich wcześniejszą zgodą!). Jeszcze lepiej, jeżeli pozytywne opinie nagrasz podczas wydarzenia. Dodatkowym bodźcem do zgody na wzięcie udziału w takim filmie może być jakaś nagroda, np. koszulka albo notatnik. 3. Cytaty. Twórz posty na swoje kanały społecznościowe z wypowiedziami uczestników wydarzenia. Wybieraj najlepsze fragmenty. 1. Zadbaj o odpowiednią oprawę swojego wydarzenia. Niech materiały promocyjne będą ładne i estetycznie wykonane. Ludzie nie dzielą się treściami, które są brzydkie. 2. Jeżeli to wydarzenie publiczne – koniecznie stwórz wydarzenie na Facebooku. Niech zawiera wszystkie najważniejsze informacje o evencie, jest czytelne i ponownie – estetycznie wykonane. 3. Zadbaj o media społecznościowe. I nie chodzi tu tylko o skuteczną promocję, ale przede wszystkim o coś tak małego i pozornie nieistotnego, jak przyciski ułatwiające szybkie dzielenie się treściami z poziomu Twojej strony internetowej. Prawie 80% całych mediów społecznościowych to „dark social”. Są to treści przesyłane w sposób niewidoczny dla statystyk i dla Ciebie, jak np. dzielenie się linkiem do wydarzenia w Messengerze czy WhatsAppie, czyli w konwersacjach prywatnych. Zadbaj również o odnośniki do mediów społecznościowych, w których masz założone konta. Co ważne, niech to będą konta regularnie prowadzone, a nie martwe byty! 4. Stwórz swoistego rodzaju press kit (materiały takie, jak logo czy informacja prasowa dla prasy), ale nie dla prasy, a dla uczestników wydarzenia. Podpowiedz im, jak mogą dzielić się informacją o Twoim wydarzeniu. Daj możliwość pobrania estetycznej grafiki, którą mogą udostępnić u siebie na profilu. 5. Stwórz e-book, raport albo artykuł, który tematycznie powiązany jest z Twoim wydarzeniem. Niech na końcu artykułu albo w środku e-booka znajdzie się odnośnik do Twojego wydarzenia. Ludzie lubią dzielić się treściami wartościowymi! 6. Stwórz oficjalny hasztag wydarzenia, który ludzie będą wykorzystywać w swoich mediach społecznościowych – szczególnie dodając posty na Instagramie lub Twitterze. Poinformuj o nim przed wydarzeniem, jak i w dzień eventu. Hasztagiem może być po prostu nazwa wydarzenia, ale również coś oryginalnego i kojarzącego się z firmą czy eventem. Sposoby na dzielenie się informacjami o Twoim evencie: Przykład gadżetu i ścianki na wydarzeniach Partner wydania: 16 MARKETING I PROMOCJA
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==