Najskuteczniejsza forma marketingu od lat, z której sami najczęściej korzystamy? Oczywiście polecenia. W świecie, w którym jesteśmy ślepi na reklamę banerową i instalujemy adblocki (programy blokujące pojawianie się reklam), polecenia i poczta pantoflowa nabrały szczególnej mocy. W środowisku B2B aż 91% ludzi przyznaje, że swoje decyzje o współpracy czy zakupie podejmuje właśnie na podstawie rekomendacji! Pierwsza myśl, która przychodzi do głowy marketerowi w związku z powyższym, to współpraca z influencerami i blogerami. Oczywiście to wartościowe działanie, często przynoszące wymierne efekty, ale nie zawsze konieczne i proste w realizacji. Tańszym, a jednocześnie skuteczniejszym działaniem jest zaangażowanie uczestników wydarzenia w sprzedaż. Jak do tego doprowadzić? Odpowiedź znajdziesz poniżej. Najprostsze rzeczy często są najtrudniejsze. I to wcale nie dlatego, że są trudne w realizacji, ale dlatego, że o oczywistych rzeczach najczęściej się zapomina. Dlatego pierwszą rzeczą, jaką powinieneś zrobić, chcąc zachęcić uczestników do promocji wydarzenia, jest po prostu… prośba. PROŚBA Poproś uczestników, aby polecili Twoje wydarzenie dalej. Zrób to w odpowiednim momencie – po zakupie biletu lub po odbytym wydarzeniu, jeżeli to wydarzenie cykliczne. Najważniejsze, abyś: ∞∞ Nie prosił o polecenie w momencie zakupu biletu – nie rozpraszaj swojego użytkownika, niech skupi się na działaniu najważniejszym – finalizacji zamówienia. ∞∞ Nie błagał, prosił z godnością, a z drugiej strony – nie wymuszał i nie był nachalny. Wystarczy prosta, grzeczna prośba, np.: Dziękujemy za zakup biletu na nasze wydarzenie. Niech dobre rzeczy niosą się w świat! Będzie nam bardzo miło, jeżeli informacje o evencie udostępnisz w swoich mediach społecznościowych. Oczywiście wszystko zależy od rodzaju eventu i komunikacji, jaką prowadzisz ze swoimi uczestnikami. Tego, czy jest ona czysto biznesowa, czy ma charakter nieformalny. Co zrobić, jeżeli już poprosiłeś? UŁATW DZIELENIE SIĘ UCZESTNIKOM Ponownie – postaw na podstawy i sprawdź, czy zrobiłeś wszystko, aby umożliwić łatwiejsze dzielenie się informacjami o Twoim evencie. Checklistę takich działań sporządziłam poniżej. Możesz zastosować wszystkie kroki albo wybrać tylko trzy pierwsze – można powiedzieć najważniejsze. Pamiętaj, że najważniejsza jest… JAK SPRAWIĆ, BY UCZESTNIK ZAANGAŻOWAŁ SIĘ W SPRZEDAŻ TWOJEGO EVENTU? Z artykułu dowiesz się: Kiedy wypada poprosić gości, by polecili Twoje wydarzenie dalej i w jaki sposób to zrobić. Czym jest „dark social” i jaki ma wpływ na promocję eventu w internecie. Jakie działania powinieneś wprowadzić, gdy chcesz dotrzeć do wiarygodnych opinii o poprzednich edycjach wydarzenia. Jakiego rodzaju rabaty i promocje możesz zaproponować swoim uczestnikom. Tekst: Anna Ledwoń Przykład prośby wystosowanej przez organizatorów wydarzenia do jego uczestników Partner wydania: 14 MARKETING I PROMOCJA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==