Podczas konferencji infoShare stawiacie na technologię, budowanie lojalnej społeczności i rozwój. Jak wyglądały początki Waszej drogi z ideą zorganizowania tego eventu? Rok 2007. Razem z trzema moimi przyjaciółmi: Tomkiem, Marcinem i Andrzejem kierowaliśmy zespołami programistów w Wirtualnej Polsce i wpadliśmy na pomysł zrobienia konferencji, innej niż klasyczne akademickie wydarzenia, które wtedy dominowały. Konferencji gromadzącej osoby zainteresowane programowaniem i technologiami internetowymi. Zależało nam na tym, by zgromadzić specjalistów, praktyków w dziedzinie programowania i technologii internetowych, którzy podzielą się swoją wiedzą z wszystkimi, którzy chcą jej wysłuchać. Tak powstał infoShare. W ten sposób spotkaliśmy się z 200 ucze- stnikami, którzy dali nam motywację do prężnego rozwoju. Pierwsze pięć lat to wydarzenie przygotowywane po godzinach, realizowane własnymi rękoma, z „niewielką” pomocą przyjaciół. Ale gdy przebiliśmy próg 1000 uczestników, wiedzieliśmy, że nasza misja, którą jest dzielenie się wiedzą, stanowi również realną potrzebę uczestników konferencji. W efekcie nawiązaliśmy trwającą do dzisiaj współpracę z miastem Gdańsk i przenieśliśmy się do nowo wybudowanego AmberExpo, gdzie konferencja odbywa się do dziś, osiągając w tym roku poziom 6000 uczestników! To imponujące i nie boję się stwierdzić, że udało Wam się stworzyć własny ekosystem. Kim są Wasi uczestnicy i czego oczekują od Was, organizatorów? Tak, obecnie infoShare jest wydarzeniem multidyscyplinarnym. Biorą w nim udział specjaliści z branży IT, ale także marketerzy, założyciele start-upów, przedsiębiorcy, inwestorzy i (last but not east) przedstawiciele dużych korporacji. Wspólnym mianownikiem, łączącym wszystkie te grupy, jest technologia i idąc dalej, innowacja, którą ona ze sobą niesie. Z jednej strony uczestnicy przyjeżdżają na infoShare po dużą dawkę wiedzy i inspiracji, a z drugiej dla spotkania ze znajomymi oraz poznania nowych osób. Z badań ankietowych, które co roku prowadzimy, wynika, że infoShare doceniamy jest właśnie za merytorykę wystąpień i eksperckość prelegentów oraz za tworzenie znakomitych okazji do networkingu. Ogromną zaletą infoShare jest także lokalizacja. Można więc powiedzieć, że jest to uczestnik świadomy i wymagający? Jacy są dzisiejsi odbiorcy wydarzeń? Zdecydowanie odbiorcy infoShare są świadomi, wymagający oraz ambitni. Coroczny feedback od uczestników wskazuje na to, że są również głodni wiedzy oraz zaznajomieni z technologiami. Trzeba podkreślić, że różnorodna oferta infoShare przyciąga do Gdańska zarówno deweloperów, którzy oczekują bardzo merytorycznych wystąpień od doświadczonych praktyków, jak i marketerów chcących nauczyć się wykorzystania technologii w ich codziennej pracy. Gościmy też założycieli start- -upów, do których adresujemy nie tylko technicznie wystąpienia, ale i te z zakresu rozwijania produktu, skalowania firmy czy pozyskiwania finansowania. W tym roku do organizowanego przez nas Startup Contest wpłynęło blisko 500 zgłoszeń, z czego ponad 80% stanowiły firmy z zagranicy. Uważamy to za międzynarodowy sukces infoShare. Potrafi wymienić Pan jej najmocniejsze punkty i rzeczy, które sprawiają Wam największą trudność podczas organizacji? Najmocniejszym punktem są zaproszeni eksperci oraz tematyka, jaką poruszają podczas dwóch dni konferencji. Co roku są to znane nazwiska z Polski i z zagranicy, a ich wystąpienia bardzo dobrze wpasowują się w oczekiwania uczestników. Drugą zaletą, którą na równi z merytoryką doceniają nasi uczestnicy, jest możliwość networkingu w nieformalnej atmosferze, spotkanie osób o podobnych zainteresowaniach i wymiana doświadczeń. Wszystko to poparte dużą jakością organizacji, a w szczególności antycypacją potrzeb uczestników wydarzenia. Największe trudności dla nas są czasami spowodowane przyciągnięciem na infoShare największych zagranicznych gwiazd. Nie dysponujemy dużym budżetem na wynagrodzenia dla speakerów, dlatego staramy się zawsze szukać innych Rozmawiała: Maria Ledeman Grzegorz Borowski współtwórca i CEO infoShare Od dwunastu lat odpowiada za organizację największej konferencji technologicznej w Europie Środkowo-Wschodniej – infoShare. infoShare to największa konferencja technologiczna w Europie Środkowo-Wschodniej. W 2018 r. Gdańsk odwiedziło ponad 6000 uczestników z całego świata. Wśród nich są deweloperzy, informatycy, marketerzy i miłośnicy nowych technologii. Konferencja to również miejsce spotkań międzynarodowych inwestorów, przedsiębiorców i start-upów. Relacja z infoShare 2018 – dzień I (fot. Tomek Kamiński) Partner wydania: 12 TWARZĄ W TWARZ

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==