Partner wydania: Działanie literatury na nasz organizm porównywalne jest do wpływu biegania na układ sercowo-naczyniowy. Nasz mózg jest jak mięsień, który potrzebuje ćwiczeń, aby sprawnie funkcjonować. A jeżeli zależy nam na sprawnym jego eventowym działaniu, warto stymulować go fachową i wartościową, branżową lekturą. Na polskim rynku ukazało się kilka ciekawych książek z dziedziny eventowej. Oto i one: Tytuł: Event Marketing w zintegrowanej komunikacji Autorzy: dr Magdalena Jaworowicz, dr Piotr Jaworowicz Książka składa się z trzech głównych części. Pierwsza dotyczy umiejscowienia event marketingu w nowoczesnej kompozycji narzędzi zintegrowanej komunikacji marketingowej. Druga obszernie ujmuje kwestie definicji eventu i event marketingu, jego cech jako kanału komunikacji, a także skuteczności i efektywności. Trzecia część to charakterystyka polskiej branży eventowej oraz opis kluczowych dla branży zawodów, m.in. event managera oraz event communications managera. Książka zawiera wypowiedzi prawie 40 ekspertów-praktyków, zajmujących się działalnością w zakresie event marketingu i komunikacji marketingowej. Te opinie „prosto z rynku” stanowią unikalną wartość publikacji, odnoszą się do codziennych realiów pracy branży. W tym gronie znalazły się uznane postaci świata eventów: dyrektorzy i kierownicy działów marketingu funkcjonujący po stronie zleceniodawców, właściciele agencji eventowych, event managerowie i event communications managerowie, dyrektorzy i stratedzy z domów mediowych, redaktorzy naczelni mediów branżowych, branżowi blogerzy, dyrektorzy i właściciele firmy świadczących usługi dla branży oraz freelancerzy. Książka napisana jest przez niezwykłe osoby – naukowców, ale jednocześnie praktyków, gdyż oboje na co dzień pracują przy organizacji wydarzeń po stronie zleceniodawcy. Tytuł: Przemysł spotkań. Wiedza, produkt, motywacja Autor: dr Krzysztof Celuch To publikacja pokazująca przemysł spotkań zarówno w ujęciu naukowym, jak i praktycznym. W książce oprócz skrupulatnego przedstawienia terminologii branżowej oraz licznych odniesień do badań i literatury światowej, czyli ujęcia teoretycznego, znalazł się również aspekt praktyczny, czyli prezentacja konkretnych, wręcz wzorcowych case study eventów. Publikacja ta w dużej mierze podsumowuje dotychczasową działalność polskiego przemysłu spotkań oraz skupia się na przedstawianiu jego profesjonalizmu, dużą uwagę poświęca też prezentacji wartości ekonomicznej tego sektora gospodarki. Jeden z 6 rozdziałów poświęcony jest analizie efektywności organizacji spotkań. Tytuł: Organizacja imprez Autor: Juddy Allen To książka przetłumaczona z języ- ka angielskiego. Warta uwagi dla osób początkujących w organizacji wydarzeń. Sporo w niej odniesień do konkretnych przykładów z eventowego życia, praktycznych porad oraz wskazówek produkcyjnych. Porządkuje i systematyzuje wiedzę podstawową w zakresie planowania i organizacji wydarzeń. Pokazuje proces tworzenia eventu, pracy nad realizacją oraz najważniejszymi jego elementami, jak chociażby // Podobno istnieje teoria, że wiedzy o eventach nie da się zdobyć z książek i aby być dobrym event managerem, należy mieć przede wszystkim doświadczenie branżowe. Istotne są tu liczby godzin przepracowanych przy projektach oraz możliwość pochwalenia się wiedzą praktyczną o tym, jak wygląda proces tworzenia profesjonalnego eventu. Nic nie zastąpi praktyki – to fakt. Dawno temu udowodniono jednak, że częsta lektura wpływa nie tylko na poziom wiedzy, ale także na efektywność pracy mózgu. Dziś zajmiemy się więc książkami o tematyce eventowej. // Tekst: Anna Nowakowska Branżowa encyklopedia, czyli co powinien przeczytać każdy event manager 60 Wiadomości z branży
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==