Partner wydania: 8. Instagram Stories InstaStories niedawno świętowało rok, a już osiągnęło lepsze wyniki niż Snapchat! Dlatego bez dwóch zdań wykorzystanie go w Twojej strategii komunikacji jest niezbędne. Po pierwsze, poinformuj swoich użytkowników, że na InstaStories znajdą jeszcze więcej ekskluzywnych informacji na temat wydarzenia, jednodniowych rabatów, konkursów czy materiałów behind the scenes (czyli materiałów zza kulis, backstage’u, gdzie pokazujemy proces powstawania wydarzenia od kuchni). Zachęć ich również do korzystania z InstaStories podczas wydarzenia i relacjonowania go w ten sposób. W stories, tak jak i w normalnych postach możesz oznaczać innych, dodawać hasztagi oraz lokalizacje. Różnica? Wszystkie Twoje stories znikną po 24 godzinach od dodania. Ważne, aby content, który tam umieszczasz, był ekskluzywny (nie pojawiał się nigdzie indziej). Postaraj się również, aby był atrakcyjny – to nie muszą być zdjęcia oraz wideo najwyższej jakości, ale zadbaj o ich wygląd – na InstaStories możesz dodawać różnego typu naklejki, emojis czy własnoręcznie coś narysować. 9. Relacja live To pójście o krok dalej w komunikatach umieszczanych na InstaStories. I świetne miejsce, aby na żywo relacjonować wydarzenie dla tych, którzy nie mogli się na nim pojawić, ale także relacjonowanie np. samej organizacji wydarzenia. Uwaga! Jeżeli wydarzenie jest płatne, zrelacjonowanie go w całości na żywo może przynieść negatywne skutki. Po co mam płacić za bilet, skoro mogę obejrzeć to wszystko na Instagramie za darmo? Osoby, które obserwują nas na Instagramie, dostaną informacje o trwaniu relacji live na naszym kanale. W czasie transmisji będą mogli również dodawać komentarze i lajki. Jak to wykorzystać? Zorganizować np. Q&A (cykl zadawania pytań i udzielania na nie odpowiedzi) z jednym z prowadzących szkolenie. 10. Reklama na Instagramie Tak jak na Facebooku, tak i na Instagramie możesz stworzyć płatną kampanię reklamową, która będzie miała na celu wypromowanie Twojego wydarzenia oraz sprzedaż biletów. Reklamę tworzy się tak samo jak w managerze reklam na Facebooku. Pamiętaj jednak, aby kreacje dostosowane były do kanału, jakim jest Instagram! Do wyboru masz zdjęcia, karuzele, formaty wideo czy MarqueeAds – jednodniowe kampanie gwarantujące znalezienie się „na szczycie” Instagramowego feeda (miejsca, gdzie pojawiają się zdjęcia obserwowanych użytkowników) i przyciągające uwagę odbiorców. Niech Twoja kreacja będzie natywna (dopasowana do kanału), naturalna, oparta na rzeczywistych zdjęciach. W treści reklamy zawsze stosuj hasztagi. Anna Ledwoń // creative director, More Bananas Fascynatka mediów społecznościowych oraz marketingu internetowego. Doświadczenie zdobywała podczas pracy w dwóch krakowskich agencjach interaktywnych. Obecnie dyrektor kreatywna w agencji More Bananas. Autorka tekstów eksperckich do takich magazynów jak „Online Marketing”, „Social Press”, „AdMonkey”, „Nowy Marketing” czy „Wirtualne Media”. Występowała na wielu konferencjach branżowych, szkoląc z social media, kampanii internetowych czy Facebook Ads. Organizatorka i pomysłodawczyni CRASH Mondays – cyklicznych spotkań z zakresu marketingu w Krakowie. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Technologii informacyjnych w marketingu, a także studia magisterskie z zarządzania i marketingu na Akademii Górniczo-Hutniczej. Przykład grafiki niedopasowanej do profilu Wykorzystanie osób wpływowych w promocji marki. Źródło: https://www. facebook.com/pawel.krzych Przykładowe Insta Stories z organizowanego wydarzenia 44 Technologie i innowacje
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==