Partner wydania: związany właśnie z nim. Najprościej? Wygrywa dane zdjęcie z dodanym „#OficjalnymHasztagiem”, które zbierze najwięcej „serduszek”. Ale oczywiście możesz, a nawet powinieneś pokusić się o bardziej kreatywne zadanie. Oprócz oficjalnego hasztaga powinieneś także dodawać hasztagi do każdego ze swoich postów. Ich maksymalna liczba to 30 (dodatkowe hasztagi, jeżeli jest taka potrzeba, możesz dodać w komentarzu pod postem – będą działać tak samo jak te w opisie) i najlepiej, jeżeli podzielisz je na 3 grupy: ∞∞ oryginalne i indywidualne – hasztag Twojego wydarzenia, powiązane z reprezentowaną przez Ciebie marką bądź osobą, ∞∞ biznesowe – powiązane z wydarzeniem, np. #warsztaty, #koncert, #sztuka, #festiwal, #szkolenie, #marketing, #socialmedia, #gotowanie, ∞∞ popularne – możesz wyszukiwać je ręcznie, ale możesz także skorzystać z takiej aplikacji jak „hashtagger”. 4. Lokalizacja ma znaczenie Ten podpunkt ma znaczenie podwójne. Pamiętaj o tym, aby w każdym dodawanym poście czy stories dodawać lokalizację – łatwiej będzie Cię odnaleźć. Wbrew pozorom wyszukiwanie ciekawych zdjęć po lokalizacji to częsta praktyka. Lokalizacja ma też znaczenie bezpośrednie – fizyczne. Jeżeli miejsce jest ładne, estetyczne, modne, możemy liczyć na to, że użytkownicy podczas wydarzenia chętnie będą dzielić się zdjęciami na swoim koncie. I tutaj przechodzimy do kolejnego punktu, czyli… 5. „Zinstagramuj” swój event Pisząc innymi słowy: spraw, aby stał się „instafriendly”. Twoje wydarzenie samo w sobie to świetna okazja, aby wygenerować tzw. User Generated Content, czyli treści dodawane przez użytkowników w ich kanałach. Tego typu publikacje mogą okazać się niezwykle pomocne przy promowaniu kolejnych wydarzeń z tego samego cyklu. Ale co sprawia, że ludzie chcą dzielić się treściami? Po prostu chcą przekazywać innym to, co pokazuje, jakimi chcą być (niekoniecznie są) oraz tym, co sprawia im radość. Ciekawym pomysłem jest postawienie telebimu, na którym w czasie rzeczywistym będą pojawiać się zdjęcia użytkowników. Tańszą opcją jest zbudowanie instagramowej ścianki czy po prostu stworzenie przyjaznego środowiska do zdjęć. Przez przyjazne rozumiem interesujące, inspirujące, estetyczne. 6. Publikuj informacje o wydarzeniu Zaplanuj komunikację na Instagramie i w odpowiednich odstępach czasowych dodawaj posty informujące o wydarzeniu. Idealnie, jeżeli wykorzystasz do tego zdjęcia z poprzednich edycji. Jeżeli to pierwsza albo jedyna edycja, postaw na zdjęcia z firmy, produktów, powiązane z wydarzeniem. Podkreślam: zdjęcia. Na Instagramie nie sprawdzą się grafiki z dużą ilością tekstu czy nawet zdjęcia pobrane z portali stockowych. Jeżeli już musisz postawić na te drugie, korzystaj z darmowych banków zdjęć, wyglądają naturalniej (np. Unsplash czy Pexels). O wydarzeniu informuj nie tylko przed jego rozpoczęciem czy w jego trakcie, ale także po nim! To ukłon w stronę osób, które na wydarzeniu nie mogły się pojawić, a także w pewnym sensie wywołanie efektu FOMO (Fear Of Missing Out). Oznacza on lęk przed tym, że coś dzieje się bez naszej obecności, człowiek boi się, że może coś przegapić. 7. Liderzy opinii i moc rekomendacji Organizujesz wydarzenie ze znanymi osobami? Ekspertami i liderami opinii w swojej branży? Poproś, aby na Instagramie także dodali informacje o Twoim wydarzeniu. Ale nie musisz stawiać tylko na znane osoby, to może być szanowana instytucja/organizacja, która wspiera Twoje działania. Wysyłając zaproszenie na Twoje wydarzenie, zrób to kreatywnie i „instafriendly” – według zasad opisanych w pkt 5-6. Dodając posty informujące o Twoim wydarzeniu, możesz również oznaczać w nich liderów opinii, ale pamiętaj: nikt nie lubi spamu oraz bycia zaczepianym, nawet w mediach społecznościowych, bez uzasadnienia. Organizujesz warsztaty kulinarne, gdzie pojawi się metoda na robienie dobrych steków? Oznaczanie @erVegan, mimo, że blog zajmuje się kuchnią i ma rzeszę followersów, nie będzie dobrym pomysłem, ponieważ to blog o weganizmie. Przykład zdjęć zrobionych i dodanych w danej lokalizacji „Instafriendly” wnętrze wydarzenia. Żródło: https://www.instagram.com/aniaboczar 43

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==