Partner wydania: Instagram, tuż po Facebooku, to jedno z najbardziej popularnych mediów społecznościowych na świecie. Ponad 400 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, 40 bln globalnie dodanych zdjęć, 80 mln fotografii zamieszczanych dziennie i 3,5 bln polubień postów. Do tego dochodzi jeszcze ostatnio InstagramStories (czyli możliwość dodawania zdjęć oraz krótkich filmów, które znikną po 24 godzinach) czy opcja tworzenia livestreamów. Możliwości Instagrama są jak widać praktycznie nieograniczone. Niestety, w przypadku promocji wydarzeń ten kanał to nadal w pewnym stopniu niezagospodarowany teren. Czasem ktoś wrzuci zdjęcia z wydarzenia, czasem możemy zobaczyć film z backstage’u, a na jakiejś imprezie jesteśmy zachęcani do wrzucania fotografii podczas jej trwania. To jednak pojedyncze działania, w których brak niestety strategii na obecność wydarzenia w tym medium. Stanowi to jednak szansę dla Ciebie, ponieważ event manager może stać się prekursorem i jako jeden z pierwszych zrobić to dobrze. 1. Postaw na research Na pewno wiesz, kim jest Twoja konkurencja – zobacz, jak działa na Instagramie. Prześledź również wpisy z hasztagiem #wydarzenie, #konferencja, #warsztaty czy #bilety i zobacz, jakie treści mają największe zaangażowanie. Jeżeli Twoje wydarzenie odbywa się w popularnym miejscu dostępnym dla wszystkich, wyszukaj zdjęcia dodane w danej lokalizacji, sprawdź, czym lubią chwalić się użytkownicy. 2. Nowe czy istniejące konto? Jeżeli Twoje wydarzenie to zupełnie odrębna, świeża marka, oczywiście załóż nowe konto. Jeżeli jednak reprezentujesz kwiaciarnię organizującą warsztaty czy agencję marketingową organizującą szkolenie, promuj je na stworzonym już wcześniej koncie Twojej marki/firmy. To tam masz już zbudowaną zaufaną bazę obserwatorów, znasz ich, a dotarcie z komunikatem stanie się prostsze. Wyjątek mogą stanowić wydarzenia, które zamierzasz organizować cyklicznie pod tą samą nazwą – wtedy warto pokusić się o odrębny profil na Instagramie. Pamiętaj, aby był on profilem firmowym – nie osobowym! 3. Nie zapomnij o hasztagach Określ oficjalny hasztag swojego wydarzenia. To może być pełna nazwa wydarzenia, jej skrót lub zupełnie oryginalny hasztag, ale nadal kojarzący się z eventem. Poinformuj o jego istnieniu przed wydarzeniem, dodawaj go w każdym poście, promuj w innych kanałach marki, a nawet w materiałach offline. Zachęcaj użytkowników do korzystania z niego. Podczas samego wydarzenia możesz zorganizować konkurs na Instagramie Z artykułu dowiesz się: Jak wykorzystywać InstaStories oraz Livestream w promocji wydarzeń na Instagramie. Dlaczego nie warto posiłkować się gotowymi grafikami. W jaki sposób najlepiej wybrać hasztagi do swoich postów. Jak publikować informacje o wydarzeniu, aby użytkownicy chcieli je czytać. 10 sprawdzonych sposobów na promocję Twojego wydarzenia na Instagramie Tekst: Anna Ledwoń Profil wydarzenia CRASH Mondays na Instagramie Wykorzystanie hasztagów w opisie bio profilu 42 Technologie i innowacje

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==