Partner wydania: Seanse puszczane podczas cyklicznego, letniego kina zaczynały się zawsze po zmroku, o 21.00. Być może kiedyś ten pomysł zostanie powielony w Polsce? Event na planie filmowym Podróże w czasie i przestrzeni fascynują nie od dziś. Seria filmów „Powrót do przyszłości” to klasyka starego, dobrego kina science fiction. To jeden z tych filmów, który pokazał nowe oblicze kina rozrywkowego i niezależnie od tego, gdzie znajdą się w kolejnych odsłonach Marty McFly i dr Emmett Brown (w latach 50., niedalekiej przyszłości czy na Dzikim Zachodzie), przeżyją podobne przygody i zmierzą się z dobrze znanymi przeciwnikami. Na potrzeby tego filmu w miasteczku Hill Valley co roku odbywa się event, podczas którego fani wspominają najciekawsze momenty, pełne akcji i napięcia, których nie brakuje w tym filmie. Przed eventem w miasteczku, budowana jest scenografia przedstawiająca amerykańskie zabudowania z 1955 r. Na ulicach pojawia się pełno symboli Ameryki lat 50., np. stare samochody w ówcześnie modnych, pastelowych kolorach. Uczestnicy przybywają w ubraniach z tamtej epoki, chcąc być częścią całości eventowego obrazu. Podczas wydarzenia ćwiczy się aerobik z tamtych lat, organizuje dyskoteki, koncerty ze ścieżką dźwiękową filmu, konkursy tańca towarzyskiego, wesołe miasteczko, wszystko wiernie odtworzone wg tamtejszych, dostępnych atrakcji. Wieczorem na wielkiej scenie następuje moment kulminacyjny: puszczane są fragmenty filmu, a wszystkie sceny wyświetlane na ekranie są wiernie odgrywane przez aktorów na żywo. Mamy więc słynny moment z jazdą na deskorolce, pościgi, bijatyki oraz maszynę wehikułu czasu, czyli samochód DeLoreanDMC-12. Jest energia, publiczność, są aktorzy, najwięksi fani „kina nowej przygody” odtwarzanego na żywo. To tu przyjeżdżają ludzie z całego kontynentu, aby zagrać jedną z ról na planie odtwarzanego filmu. Podjęto już również próby stworzenia eventu według ekranizacji „Star Wars”, „Prometeusz” i „Dirty Dancing”. Samą produkcję „Powrotu do przyszłości” możecie zaś obejrzeć na YouTube pod hasłem SecretCinema – „Back to the future”. Eventy na licencji Jest wiele wspaniałych filmów animowanych, których główni bohaterowie są chronieni prawem autorskim, audiowizualnym i innymi, których wizerunku niestety nie możemy wykorzystywać bez zgody producentów. W przeciwnym razie grożą nam duże kary i procesy sądowe. Cała masa filmów, m.in. Disneya, opiera się na licencji i nie możemy ich wykorzystywać, jeśli nie zakupimy ich u tego nadawcy. Wydarzenia tematyczne, takie jak „Piotruś Pan”, „Myszka Miki”, „Alicja w Krainie Czarów”, „Księga Dżungli” czy „Kraina Lodu”, są organizowane w Polsce zwykle w centrach handlowych z okazji Dnia Dziecka. Centra te korzystają z licencjonowanych agencji eventowych, które mają zgodę na wykorzystywanie wizerunku postaci kreskówkowych z filmów i zakupiły wierne kopie np. kostiumów i scenografii bezpośrednio u producenta. To one mają szansę kreować eventy, na których dzieci mogą bawić się w towarzystwie swoich ulubionych bohaterów topowych kreskówek, śmiać się z nich do rozpuku, rozwijać wyobraźnię i wraz z nimi przeżywać fantastyczne przygody na żywo. Daje im to możliwość spędzenia czasu aktywnie, a nie biernie przed telewizorem. Niestety licencje są bardzo drogie, a taki event kosztuje od 40 tys. zł netto w górę. Pomysłów na event tematyczny z dobrym scenariuszem jest nieskończenie wiele. Oprócz tematów filmowych mamy też scenariusze wybranych krajów (wieczór grecki, egipski, włoski czy hawajski), epok historycznych (piknik rycerski, średniowieczny, szlachecki), legendarnych miejsc (Transylwania i Hrabia Dracula, Ogrody Edenu, Gród Króla Artura – Camelot). Ogranicza nas tylko wyobraźnia. Twórzcie, zdobywajcie, odkrywajcie radość tworzenia eventów tematycznych, jest w tym niezwykła energia! Agnieszka Ciesielska // event manager, autorka bloga EVENTOWABLOGERKA.PL Wykładowca Studium Podyplomowego Event Management na Wydziale Zarządzania UW oraz na uczelni Vistula Univeristy. Prowadzi wykłady dotyczące trendów w eventach, zarządzania klientami w eventach, CSR oraz imprezami korporacyjnymi. Trenerka Akademii PRoto.pl. Absolwentka warszawskiego AWF-u (turystyka i rekreacja) oraz Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu na kierunku Executive MBA. Od 12 lat aktywnie związana z działalnością w branży eventowej. Prowadzi firmę Everitum Sp. z o.o. Pierwsze doświadczenia w organizacji wydarzeń zdobywała wraz z rozwojem dużej korporacji z rynku IT. Oddana sercem przede wszystkim eventom, ukierunkowała swoją karierę jako project manager projektów eventowych, gdzie realizowała cykliczne produkty eventowe m.in. dla Forum Press, a później dla UEFA. Dalsze doświadczenie związane było z pracą dla dużej agencji eventowej ICP Group SA w dziale Live Marketing Concept. Odpowiedzialna była za tworzenie kreatywnych koncepcji i koordynację realizacji eventowych dla takich korporacji, jak: Warta, Samsung, Citi International, Polsat, Reckitt Benckiser, Nestle Polska, GE, Astellas, E.Leclerc, EVIO, Bayer, Citi Handlowy, Saint Gobain Polska, Orange, ABC Data, Colgate Palmolive czy Symantec. 31
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==