Partner wydania: Elementów każdego eventu jest wiele i zależą one zarówno od jego specyfiki, jak i od oczekiwań klienta. Jeden z takich elementów – być może najważniejszy – stanowi część artystyczna wydarzenia i jej ucieleśnienie, czyli gwiazda wieczoru. Część ta może mieć różne oblicza, jednak najczęściej przybiera postać muzyczną. Nie od dziś wiadomo, że muzyka łagodzi obyczaje. A jeśli muzyka, to oczywiście na żywo. Dlaczego? Powodów jest wiele. Przede wszystkim bez względu na to, czy nasz klient chce zorganizować koncert na 6000 osób, czy kameralne przyjęcie dla kilkudziesięciu swoich pracowników i ich rodzin, każde takie wydarzenie będzie miało swój niepowtarzalny klimat. Żaden artysta nie zagrał bowiem dwóch takich samych koncertów, a zatem decydując się na włączenie do naszego eventu tego typu części artystycznej, możemy być pewni, że organizujemy wydarzenie niepowtarzalne, jedyne w swoim rodzaju. Kontakt artysty z publicznością i związane z tym emocje, nowe, czasem eksperymentalne aranżacje znanych utworów – wszystko to sprawi, że goście będą mieli poczucie uczestnictwa w czymś naprawdę wyjątkowym (i rzeczywiście tak będzie). Do tego dochodzi fakt, że muzyka na żywo gwarantuje gościom bezpośredni kontakt z gwiazdą nie tylko podczas występu, ale także po nim, kiedy jest czas na rozmowę z artystą (to w przypadku mniejszych występów) i otrzymanie autografu. Przebywanie w towarzystwie gwiazdy, która na co dzień dostępna jest jedynie za pośrednictwem ekranu telewizora lub komputera, zdecydowanie podnosi rangę naszego eventu, a co za tym idzie – zadowolenie naszego klienta. wybór gwiazdy Organizując koncert czy kameralny występ muzyczny, stajemy przed szeregiem pytań. Podstawowe brzmi: kto będzie naszą gwiazdą wieczoru? Oczywiście nie będę tutaj analizował szczegółowo tej kwestii – jest ona zbyt obszerna. Postawmy więc pytanie bardziej ogólne: czy organizując występ muzyczny, decydować się na osobę powszechnie znaną, gwiazdę wielkiego formatu? Czy szukać raczej artysty, który o status gwiazdy dopiero zabiega? Pytanie to tylko pozornie wydaje się proste. Jeżeli bowiem pod uwagę weźmiemy jedynie, najbardziej oczywiste, kryterium finansowe, to może okazać się ono niewystarczające. Niepodważalnym faktem jest, że wynagrodzenie gwiazdy wielkiego formatu będzie wyższe. Nie oznacza to jednak, że jeśli naszego klienta stać na taką gwiazdę, to za wszelką cenę powinniśmy mu takiego właśnie artystę polecać. Zalety wielkich gwiazd są niewątpliwe – stoi za nimi ogromne doświadczenie oraz rozpoznawalność. Są to cechy, których na ogół brak początkującym artystom. Ci ostatni nie stoją jednak w tym przypadku na straconej pozycji. Wszystko zależy bowiem od specyfiki naszego eventu i – rzecz oczywista – od życzeń klienta. O jakich więc różnicach mówimy i jak się one prezentują w eventowej praktyce. Pokuśmy się o kilka przykładów. Jeżeli jesteśmy w stanie ustalić, jaki rodzaj muzyki preferują nasi goście, mamy ułatwioną sytuację. Dobór artysty jest wtedy przynajmniej częściowo ograniczony. Jeśli jednak nasz klient nie jest pewien co do muzycznych preferencji swoich gości, a i my tych preferencji nie jesteśmy w stanie ustalić, wówczas możemy rozważyć angaż artysty, który dopiero buduje swoją pozycję w show-biznesie. Osoba taka, nie mając jeszcze szczególnie bogatego repertuaru własnego, zgodzi się z pewnością Wybierz gwiazdę wieczoru, która oczaruje uczestników Z artykułu dowiesz się: Co sprawia, że warto zainwestować w występ gwiazdy, która będzie atrakcją na naszym evencie. Czy warto angażować nieznanego dotąd wykonawcę do udziału w wydarzeniu. Kiedy sceniczne doświadczenie artysty przemienia się w rutynę. Tekst: Radosław Jurkowski 28 know-how organizatora

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==