Partner wydania: pomocą mediów społecznościowych cały czas możemy zwiększać liczbę gości. Dodatkowo działania w social mediach stwarzają kolejne możliwości emocjonalnego związania konsumenta z marką, a także generują kontent, który można wykorzystać w trakcie realizacji albo po niej. Satysfakcja największą nagrodą Podsumowując: podstawami każdej realizacji powinni być bardzo dobry plan, partnerska współpraca z klientem oraz zespół, który potrafi analizować, kreować, dobrze się ze sobą komunikować, produkować i nie boi się stawiać czoła największym wyzwaniom. Jeśli wszystkie te warunki zostaną spełnione, to możemy liczyć na sukces i ogromną satysfakcję z wykonanej pracy, tysiące ludzi odwiedzających strefę, fotografujących najdrobniejsze elementy scenografii, świetnie bawiących się i korzystających z aktywacji konsumenckich. I co najważniejsze – uśmiech na twarzach uczestników, klienta, artystów i naszych współpracowników. komentarz ekspercki // W przypadku gdy marka sygnująca strefę sponsorską jest obecna w social mediach, niezbędny element komunikacji stanowi relacja ze strefy w kanałach takich jak Facebook, Instagram czy Snapchat – w zależności od grupy wiekowej, która przeważa wśród odbiorców brandu. Żelazną zasadą takiej komunikacji jest działanie na bieżąco – informowanie o atrakcjach, relacje z backstage’u, organizowanie aktywacji dla użytkowników. Cele są dwa: zbliżenie do marki osób obecnych w strefie sponsorskiej i ściągnięcie ich do kanałów social, a także działanie w drugą stronę – pokazanie atrakcyjnej twarzy marki fanom, którzy są z nią na co dzień. Nie chodzi tutaj o relację fotograficzną składającą się z dwustu zdjęć, która zostanie opublikowana na profilu marki tydzień po festiwalu, a o wykorzystanie narzędzi, które oferują nam poszczególne kanały social media. Mamy tutaj do dyspozycji choćby relacje live na Facebooku (które można zrealizować np. z ambasadorami marki obecnymi w strefie), panoramy 360° (które dają możliwość interaktywnego przedstawienia strefy wraz z jej wszystkimi atrakcjami), czy aktywacje konsumenckie oparte na hasztagach. Pozwolą one zbudować bazę user-generated content, czyli treści związanych z marką, które nasi użytkownicy dostarczą sami z siebie. Można je następnie mądrze wykorzystać w komunikacji. W tym przypadku szczerze mogę polecić Instagram jako medium, które pozwala łatwo poruszać się w gąszczu zdjęć i segregować treści za pomocą hasztagów – wystarczy, że namówimy uczestników wydarzenia, aby swoje zdjęcia oznaczali określonym przez nas hasztagiem. Potem te fotografie łatwo znajdziemy wśród zbiorów z całego festiwalu. Wszystkie te elementy najlepiej koordynować na miejscu – zatem niezbędnym elementem budowania komunikacji strefy jest obecność podczas wydarzenia dedykowanego zespołu social media – pozwala to na tworzenie jakościowego contentu w czasie rzeczywistym. Agata Dondajewska social media manager, Walk Social Media Adam Kowalczyk // event director Walk Events Od ponad 11 lat jest związany z branżą event marketingową. Swoją karierę w Walk Events rozpoczął w 2007 roku na stanowisku Junior Event Managera. Obecnie jako Event Director i Członek Zarządu Walk Events jest odpowiedzialny za współprowadzenie agencji, kierowanie działem kreacji oraz implementację narzędzi pomagających skutecznie zarządzać procesami projektowymi. Na swoim koncie ma ponad sto realizacji eventowych, zarówno lokalnych, jak i zagranicznych. Do największych z nich należą m.in. formaty muzyczne, które wprowadził na polski rynek – Electronic Beats Festival (T-Mobile) oraz Red Bull Music Academy Weekender Warsaw. Event traktuje jako istotny element zintegrowanych działań marketingowych. Krzysztof Migas // senior event manager Walk Events Z szeroko pojętą branżą medialną, reklamową i event marketingową jest związany od ponad 13 lat. Od 2016 roku w Walk Events najpierw jako event manager, a obecnie senior event manager jest odpowiedzialny za kompleksową obsługę wydarzeń i client service. W tym czasie współtworzył projekty, takie jak VERVA Street Racing 2016 – Narodowy Festiwal Motoryzacji, strefę CASA MUSICA dla BACARDI czy otwarcie Posnanii. Wcześniej pracował m.in. w Radiu ZET, TVN oraz zarządzał własną agencją – EVERYTHING EVERYTHING. Do największych realizacji, które współprodukował należą: Orange Warsaw Festiwal, konkursy „WOW! Music Awards” i „Bursztynowy Słowik”, czy siedem edycji plebiscytu „Męska Rzecz”. 26 know-how organizatora

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==