Partner wydania: Tegoroczny sezon letnich festiwali możemy uznać za zakończony – zarówno w Polsce, jak i w Europie. Jak zawsze było różnorodnie, pięknie i kolorowo. Przez trzy miesiące ogromne, eventowe przestrzenie wypełniały miliony chętnych do zabawy festiwalowiczów z różnych grup wiekowych i społecznych, o różnorodnym pochodzeniu, ze zróżnicowanym wykształceniem i szukający nowych doświadczeń. Idealny poligon dla brand managerów. Wręcz trudno sobie wyobrazić ciekawsze warunki do promocji marek – nie tylko tych, które sponsorują główne wydarzenie. Możliwości zaistnienia w festiwalowym kontekście jest nieskończenie wiele. Zaczynając od samplingów czy ekspozycji materiałów, a na ogromnych strefach sponsorskich kończąc. Przyjrzyjmy się tym ostatnim, które z roku na rok zyskują na popularności, a wysoki poziom kreacji i realizacji sprawia, że nierzadko przyciągają więcej uwagi niż niektóre elementy głównej imprezy. W tym roku mieliśmy okazję odwiedzić kilka festiwali muzycznych w Europie, m.in. Open’er Festival, Sziget Festival, Telecom Volt czy Balaton Sound. Na każdym z nich odpowiadaliśmy za realizację stref sponsorskich lub stoisk dla naszych klientów. W tym artykule dzielimy się doświadczeniami oraz podpowiadamy, jak najlepiej przygotować się do realizacji strefy sponsorskiej, aby spełnić oczekiwania klienta. Zrozumienie briefu podstawą udanej realizacji Jak każda eventowa przygoda, również ta ma swój początek w briefie klienta. To z niego uzyskujemy informacje na temat marki, jej odbiorców, celów biznesowych aktywacji, lokalizacji wydarzenia i budżetu, którym dysponujemy. Pracę rozpoczynamy od poznania i zrozumienia marki, z którą przyjdzie nam pracować – jej świata, sposobu komunikacji z konsumentami czy pozycji na rynku. Dodatkowo jeśli mamy do czynienia z brandem alkoholowym lub tytoniowym, bardzo ważne jest poznanie kwestii prawnych i ograniczeń związanych z promocją tego typu marek w danym kraju, uwzględniając przy tym regulacje dotyczące prowadzenia wskazanych w briefie aktywności podczas imprez masowych. Brzmi skomplikowanie? Tak też jest. Kolejnym elementem jest poznanie naszych odbiorców i zrozumienie kim są nasi odbiorcy. Musimy się dowiedzieć, Zrealizuj strefę sponsorską na festiwalu muzycznym i odnieś sukces Z artykułu dowiesz się: Jak krok po kroku przygotować się do realizacji strefy sponsorskiej. O czym należy pamiętać, tworząc koncepcję kreatywną strefy. Jak zaplanować i zrealizować działania komunikacyjne. Z jakimi wyzwaniami możesz się spotkać podczas produkcji. Tekst: Adam Kowalczyk, Krzysztof Migas Strefa CASA MUSICA na Open’er Festival 2016 (fot. Anna Liminowicz) 22 know-how organizatora
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==