Partner wydania: grupa. Dzięki social mediom możesz w mgnieniu oka powiększyć zasięg swojego eventu wielokrotnie. ∞∞ Po pierwsze, zadbaj o promocję przed eventem. Cofnij się kilka linijek wyżej i przeczytaj, o czym należy pamiętać w tej kwestii. Wykorzystaj ten czas. Jest decydujący. ∞∞ Po drugie, zadbaj o livestreaming. Dziś możesz go robić nawet smartfonem (pamiętaj jednak, by mieć do tego statyw, ewentualnie mikrofon albo bardziej profesjonalny sprzęt). Możesz zbudować dobrą relację live z każdego miejsca, z każdego wydarzenia i mieć publiczność chociażby na Facebooku. Zobacz, jak robią to dziś telewizje internetowe, które w coraz większym stopniu wykorzystują livestreaming. To dobry wzór. W przypadku eventu dzięki relacji live na Facebooku, Twitterze czy Instagramie możesz pokazać to, co jest niedostępne dla wszystkich. Niech ci, którzy nie przyszli, zobaczą, co stracili. ∞∞ Po trzecie, pamiętaj, że event nie kończy wraz z jego formalnym zakończeniem. Podczas trwania wydarzenia rób zdjęcia, kręć wideo, pytaj, rozmawiaj. Każda treść może się przydać. Po evencie powinieneś wykorzystywać go w swoich kanałach. Nie chodzi tylko o wstawienie galerii zdjęć czy relacji zaraz po wydarzeniu, ale o to, aby content z eventu był Twoim stałym paliwem. Podczas wydarzenia można przecież porozmawiać z konsumentami, klientami. Można zrealizować wiele materiałów. Trzeba tylko (i aż!) obmyślić plan. Przed eventem zastanów się więc, jakie treści możesz zrealizować i zaplanuj działania. To najtrudniejsza część, ale dzięki temu będziesz wiedzieć, co robić. 1. Nie zapomnij o stronie internetowej wydarzenia Twój event powinien mieć swoją własną stronę WWW. Nieważne, że powiesz, iż dziś wydarzenia to Facebook. Wcale nie, ale o tym za chwilę. Zrobienie estetycznej strony, dostępnej na wszystkich urządzeniach, to dziś niewielki wysiłek, a dzięki temu możesz mieć większą kontrolę nad eventem. Tylko tak możesz zarządzać sprzedażą biletów albo rejestracją uczestników. Możesz także korzystać z potęgi danych (e-maili, telefonów czy plików cookies) i dzięki nim budować kolejne działania marketingowe. Możemy przypominać ludziom o evencie, dziękować im za udział, a potem informować o kolejnych działaniach naszej marki. To nie do przecenienia. Poza tym jedną stronę o evencie możesz reklamować w różnych mediach – poprzez mailingi, Facebooka, ale także Instagram, LinkedIn czy jakikolwiek inny kanał. 2. Zadbaj o rejestrację Jeśli organizujesz bezpłatny event, to nie stawiaj tylko na Facebooka. W ogóle nie używaj facebookowego wydarzenia jako strony docelowej kampanii. To tylko medium. Ludzie zaznaczają obecność na facebookowym evencie, a potem w ogóle nie biorą udziału w realnym wydarzeniu. To często jedno z największych ryzyk dla organizatorów eventów – nieumiejętne oszacowanie liczby uczestników. Jeśli zdecydujesz się na wykorzystanie facebookowych wydarzeń jako finalnego miejsca zbierania zapisów, to na pewno narazisz się na takie ryzyko. Kieruj wszystkich chętnych na swoją stronę WWW i tam zbieraj rejestracje lub sprzedawaj wejściówki. Facebooka wykorzystaj jako podstawowe medium promocyjne, ale niekoniecznie korzystając z formatu reklamowego pod tytułem Wydarzenia. Często bardziej sprawdzają się posty z linkami zawierające przekierowanie do strony internetowej eventu. Warto również rozważyć publikowanie różnego typu contentu (grafiki, wideo, animacje), aby sprawdzić, co daje najlepszy efekt w przypadku naszej kampanii. 3. Stwórz atmosferę Sama reklama i zachęcanie do wzięcia udziału w evencie dziś nie wystarczą. Musisz przyciągnąć ludzi treścią. Przed zakupem produktu mamy kontakt średnio z 10 treściami, które zachęcają nas (bądź zniechęcają) do zakupu. Musisz więc tworzyć content i budować atmosferę wokół eventu. Nie reklamuj go standardowo – kup bilet, weź udział. Pomyśl o czymś bardziej niestandardowym. zrobić przed eventem: Co należy Marcin Żukowski // cyfrowytubylec.pl, autor bestsellerów o social mediach Marketer, szkoleniowiec, prelegent i wykładowca – cyfrowy tubylec. Chętnie dzieli się swoją wiedzą z zakresu social mediów, które nie mają dla niego żadnych tajemnic. Autor dwóch bestsellerów – „Twoja firma w social mediach” oraz „Ty w social mediach”. Współpracował m.in. z PKO BP, Medicover, Unilever, Maspex. Przez pięć lat prowadził Stowarzyszenie MłodaRP aktywizujące młodych ludzi na polu polityki, gospodarki i kultury. Pisze, komentuje i doradza w zakresie e-marketingu mediom, firmom i instytucjom. 17
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==