Partner wydania: Organizacja wystąpienia na targach stanowi poważne wyzwanie, które może zaskoczyć każdego. O ile organizacja targów we własnym mieście lub w kraju, gdzie firma ma siedzibę, jest łatwiejsza, o tyle ich logistyka za granicą mogą przyprawić o ból głowy. W całym zamieszaniu związanym z organizacją naszym największym sprzymierzeńcem, ale równocześnie wrogiem jest czas. Nikt nie przesunie targów tylko dlatego, że spóźniliśmy się z przygotowaniem o dzień lub dwa. Musimy być gotowi na setki osób, które przyjdą nas odwiedzić. Naj- lepiej, żeby wszystko było gotowe bez zbędnego stresu. Kiedy zacząć? Najlepiej jak najwcześniej. Jeśli strategia promocji firmy uwzględnia wystąpienie na targach, to dobrze jest mieć plan na rok lub nawet kilka lat do przodu. Brzmi jak wyzwanie? Przeczytajcie o sześciu krokach prowadzących do bezproblemowej organizacji stoiska za granicą. Krok pierwszy: Decyzja o udziale Kto się tym zajmuje: Dział marketingu, zarząd firmy, agencja obsługująca działania promocyjne Kiedy: Rok przed targami lub wcześniej Pierwszą rzeczą, którą należy się zająć, jest oczywiście wewnętrzna decyzja firmy o udziale w targach. To właśnie jej przedstawiciele muszą określić koncepcję swojego wystąpienia. Celem promocji może być np. utrzymanie wizerunku lidera branży, premiera nowego produktu lub prezentacja aktualnej oferty i pozyskanie nowych kontrahentów. Jest to niezmiernie istotne, aby na tym etapie ustalić oczekiwania dotyczące imprezy. Dzięki określeniu wstępnego planu możemy przyjąć szacunkową wielkość potrzebnej powierzchni i liczbę osób, które zostaną wysłane na targi, co pozwoli oszacować, ile będzie kosztować dany event. Krok drugi: Kontakt z organizatorem Kto się tym zajmuje: Dział marketingu lub event managerowie Kiedy: Jak najszybciej, zaraz po ogłoszeniu daty targów Prosta zasada „kto pierwszy, ten lepszy” doskonale znajduje swoje odzwierciedlenie przy organizacji targów, gdzie najbardziej popularne imprezy potrafią przestać przyjmować nowych wystawców nawet rok przed rozpoczęciem. Jedne z największych targów budowlanych w Niemczech, BAUMA, odbywają się raz na trzy lata. W momencie ich rozpoczęcia wystawcy już rezerwują powierzchnię na kolejną edycję. Jeśli zależy Ci na dobrej lokalizacji, to jak najwcześniejsze zgłoszenie się do organizatora jest podstawą. Menedżer targów po wstępnej rozmowie przygotuje propozycję wynajmu powierzchni. Zgłaszając się na początku, istnieje duża szansa na uzyskanie rabatu, który może sięgać nawet 30%, Targi z głową – stoisko za granicą w 6 krokach Z artykułu dowiesz się: Kiedy składać zamówienia powierzchni targowej, angażować media, rezerwować hotele i zacząć rozmowy o stoisku z wykonawcą. W jaki sposób ciąć koszty organizacji przedsięwzięcia bez utraty jego jakości. Jak przygotować się na sytuacje kryzysowe, zanim Cię zaskoczą. Jakie funkcje pełnią poszczególne osoby podczas organizacji targów. Tekst: Piotr Antonik Projekt: stoiska24 8 Okiem eksperta
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==