ZADBAJMY O LOGISTYKĘ I FORMALNOŚCI Ważnym aspektem jest odpowiedzialne przygotowanie obszaru, na którym będą się toczyć zmagania graczy. W przypadku gier toczących się stricte w miastach należy sprawdzić, jakie imprezy odbywają się w mieście równolegle, zorientować się w planowanych remontach czy zamknięciach ulic. Duże imprezy należy bezwzględnie uzgadniać z lokalnym samorządem. Pozwala to nie tylko uchronić się przed przykrymi niespodziankami, ale zapewnia przychylność Straży Miejskiej, która jest powiadomiona o odbywającej się imprezie. Kiedy 10 lat temu zaczynaliśmy swoją przygodę z grami fabularnymi na rynku eventowym, realizowaliśmy gry wyłącznie w miastach i to raczej w dużych aglomeracjach, takich jak Kraków, Warszawa czy Wrocław. Obecnie, odpowiadając na oczekiwania klientów, stworzyliśmy scenariusze gier, które nadają się do realizacji w mniejszych miejscowościach, na terenie hotelu czy w samym obiekcie. Wiemy, że często hotele wybierane są bardzo precyzyjnie i dlatego klientom zależy na spędzeniu całego eventu wyłącznie w samym obiekcie. REALIZACJA GRY MIEJSKIEJ PRZY OKAZJI INNYCH WYDARZEŃ W naszej praktyce najczęstsza jest sytuacja, kiedy gra miejska stanowi element większej imprezy. Bez względu na to, czy jest to wyjazd integracyjny zamkniętej grupy, czy część programu dni miasta, należy wziąć pod uwagę realizację gry przy okazji innych wydarzeń. Agenda jest zawsze napięta, ale jeżeli chcemy zaangażowania uczestników, musimy pamiętać, żeby mogli oni coś zjeść, przebrać się, mieć czas na właściwe zrozumienie zasad i realizację zadań bez nadmiernych ograniczeń czasowych. Ze strony organizacyjnej musi być odpowiedni czas na ustalenie wyników gry i stworzenie rankingu wszystkich zespołów. Zawsze rekomendujemy, aby w miarę możliwości podsumowanie gry było zorganizowane szybko po grze, póki gracze żyją jeszcze emocjami i nie zaabsorbują ich kolejne atrakcje programu. Jednocześnie apelujemy o zapewnienie czasu na dobre, zabawne podsumowanie gry i wręczenie nagród przez naszego konferansjera zwycięskim zespołom oraz gadżetów dla wszystkich uczestników, co doskonale niweluje ewentualne niezadowolenie przegranych. JAK BRIEFOWAĆ ORGANIZATORA GIER MIEJSKICH? Jak briefować taką firmę jak nasza? Przede wszystkim z odpowiednim wyprzedzeniem. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że jest to często trudne, ale trzeba mieć to na uwadze, szczególnie przy zamawianiu gier produkowanych na specjalne życzenie klienta. Najważniejsze informacje w briefie to wspomniane już konkretne cele, które klient chce osiągnąć dzięki grze miejskiej. Poza tym należy uwzględnić liczbę osób, planowane miejsce realizacji (warto podać kilka, jeżeli klient waha się pomiędzy lokalizacjami), czas przewidziany na samą grę, a także wprowadzenie i podsumowanie oraz termin realizacji. Oczywiście bardzo przydatna jest informacja o skali budżetu i dodatkowych oczekiwaniach klienta. Wiemy wtedy, czy możemy proponować loty balonem nad miastem, czy raczej samodzielne zbudowanie mikroskopijnego balonu, którego pasażerem będzie… jajko. Trzeba mieć też świadomość, że grą miejską można nazwać zarówno dobrze przygotowany i ograny scenariusz prowadzony przez przygotowanych animatorów, jak i szukanie kartek schowanych pod kamieniami. AKTUALNE TRENDY W ostatnim czasie zauważyłam pewne trendy, jeżeli chodzi o gry miejskie. Zdecydowanie częściej, o czym wspominałam już wyżej, klienci oczekują stworzenia gry na specjalne zamówienie, której głównym elementem ma być zawartość merytoryczna, lub aktualizacji gotowego scenariusza, tak by zawierał takie elementy. Klienci widzą korzyści płynące z przedstawiania wartości, misji czy produktów firmy, a pracownicy są już znużeni zwykłymi prezentacjami w salach konferencyjnych. Zainteresowanie grami opartymi na aplikacjach mobilnych przychodzi i odchodzi falami w zależności od pojawienia się na rynku nowej firmy dostarczającej takie rozwiązania lub pojawieniu się w mediach informacji o popularnych grach na urządzenia mobilne, takich jak Pokemon Go czy ostatnio Wizards Unite. Cieszy mnie dostrzegalny trend powrotu zainteresowania imprezami, w których jednym z elementów ma być CSR. Są to zawsze bardzo udane realizacje, dające dużo satysfakcji, a miasto daje bardzo wiele możliwości realizowania tego elementu w praktyce. KATARZYNA BEDNARSKA // Od 10 lat pracuje w firmie Citygames.pl S. C. (www.grymiejskie.pl) jako specjalista do spraw sprzedaży i kontaktów z klientami. Od dzieciństwa do 2002 r. związana z podwarszawską drużyną harcerską. Zaangażowana w tworzenie Federacji Samorządów Mazowieckich Szkół Średnich. Przez kilka lat związana z ogniskiem teatralnym Państwa Machulskich przy Teatrze Ochota. Z tytułem magistra ukończyła studia w Wyższej Szkole Komunikowania i Mediów Społecznych im. Jerzego Giedroycia na Wydziale Politologii. W latach 2007-2008 pełniła funkcję Rzecznika Prasowego w Biurze Rzecznika Praw Dziecka. Prywatnie żona od 16 lat i mama 6 dzieci. Jak sama o sobie mówi, jest „całe życie na evencie”. NAPISZ DO AUTORKI: katarzyna.bednarska@grymiejskie.pl Partner wydania: 6 TEMAT NUMERU
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==