JAK ZINTEGROWAĆ I ROZBAWIĆ UCZESTNIKÓW WYDARZENIA? ZORGANIZUJ GRĘ MIEJSKĄ Gra miejska jest bardzo szerokim pojęciem i elastyczną formą, dlatego umożliwia realizację różnych celów – w zależności od preferencji klienta. Kiedy planuję grę miejską dla klienta, to w pierwszej kolejności analizuję cel, jaki ma spełnić. Zastanawiam się, czy ma to być gra integracyjna, teambuildingowa, promocyjna, skupiająca się na zwiedzaniu miasta czy poznaniu jakiegoś miejsca lub produktu, który klient wprowadza na rynek. Powyższe rozważania są punktem wyjścia do dalszych ustaleń. FORMA GRY MIEJSKIEJ UZALEŻNIONA OD CELU To cel, który ustaliliśmy wraz z klientem, definiuje formę gry miejskiej. Należy zdecydować, czy najlepsza będzie gra fabularna zbudowana wokół jakiejś historii, rozgrywka oparta na rywalizacji (np. zrobienie zdjęć, skanowanie kodów, schwytanie kogoś), czy może gra terenowa, skupiona na dotarciu do określonych miejsc w mieście. Na rozróżnienie zasługują także gry organizowane dla grup zamkniętych i publiczne, do których mogą przystąpić wszyscy zainteresowani. Kategorie, które wymieniłam, nie są oczywiście rozłączne i zazwyczaj gra jest połączeniem kilku z nich. Jednak mają one wpływ na to, co będzie działo się podczas gry, jakie środki czy mechanika (zasady określające sposób prowadzenia rozgrywki i osiągania zwycięstwa) zostaną zastosowane. Pierwszym wyzwaniem, przed którym zazwyczaj staję, jest wybranie spośród dużej ilości gotowych produktów gry uszytej na miarę potrzeb klienta. W pierwszej kolejności trzeba precyzyjne określić cel, jaki ma spełnić gra – dobra zabawa z miłymi wspomnieniami czy może pokazanie, że jesteśmy zespołem i każdy jest ważny, a może po prostu nietypowe zwiedzanie miasta. Najważniejsze, że gra zawsze przynosi dobrą zabawę, a często i inną wartość dodaną. PRECYZYJNA ANALIZA PREFERENCJI UCZESTNIKÓW Drugą absolutnie kluczową kwestią jest dokładna charakterystyka uczestników gry. Dzięki temu jestem w stanie dopasować właściwy scenariusz do konkretnej grupy. W pierwszej kolejności trzeba wziąć pod uwagę takie kwestie, jak wiek, podział płciowy czy stanowisko pracy. Pamiętam, gdy klient zamówił grę mocno osadzoną fabularnie w PRL-u dla grupy bardzo młodych ludzi bez zacięcia historycznego, co nie było trafnym pomysłem. Syfon, relaksy czy sesja zdjęciowa do magazynu „Przyjaciółka” nie przywoływały żadnych skojarzeń. Tekst: Katarzyna Bednarska Z artykułu dowiesz się: Jakie rodzaje gier miejskich są dostępne na rynku. Na co zwrócić uwagę podczas planowania gry miejskiej. W jaki sposób wykorzystać grę do promocji firmy klienta. Co zrobić, by gra miejska stała się integralną częścią eventu. Jak briefować organizatorów gier miejskich. Partner wydania: 4 TEMAT NUMERU
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==