jest duże prawdopodobieństwo, że osoby nieobecne na evencie zaciekawią się tematem i nie opuszczą kolejnego wydarzenia. Goście przez ułatwiony dostęp do materiałów informacyjnych będą bardziej zmotywowani do rejestracji na nadchodzące, kolejne wydarzenia. Co więcej, będą rozpowszechniać informacje dalej, do większego grona odbiorców. Bycie EKO stało się ostatnimi czasy bardzo modne! Dlatego kolejnym plusem dla wizerunku firmy organizującej event jest promowanie aplikacji jako narzędzia, które zastępuje drukowane ulotki, mapy terenu imprezy czy agendy wydarzenia. Dbając o środowisko, zyskujesz w oczach odbiorców. PROMOCJA APLIKACJI Żeby cała akcja miała sens, trzeba dotrzeć do użytkowników z informacją, że specjalna aplikacja już czeka na nich do pobrania w sklepie, bez względu na to, czy jest to system Android, czy iOS. Działania poprzedzające są w tym przypadku bardzo istotnym czynnikiem, wpływającym na sukces przedsięwzięcia. Jeśli zdecydujecie już, jakimi kanałami rozpowszechnić informację o możliwości pobrania aplikacji, należy wtedy skupić się na takim sformułowaniu treści, aby zachęcić odbiorcę do jej pobrania. Najczęstszą taktyką jest promowanie możliwości zapisywania się na różne atrakcje tylko za pośrednictwem aplikacji, najświeższe informacje lub konkursy z nagrodami. Ciekawe rozwiązanie stanowi umieszczenie gotowych QR kodów z ciekawymi, intrygującymi hasłami na terenie siedziby organizatora eventu. Wówczas wystarczy jedynie sczytać kod skanerem, który mamy w telefonie, i przenosimy się prosto do panelu z możliwością pobrania aplikacji mobilnej wydarzenia. Nic prostszego! Kolejny ciekawy pomysł na rozpromowanie aplikacji to stworzenie krótkiego instruktażowego wideo i rozesłanie go wraz z linkiem do pobrania lub ponownie QR kodem drogą mailową do wszystkich pracowników. UZUPEŁANIANIE APLIKACJI Należy pamiętać, że kupujemy szablon aplikacji, który musimy samodzielnie uzupełnić informacjami, zdjęciami i wszystkimi materiałami dodatkowymi. Sam panel obsługi aplikacji nie jest skomplikowany, jednak nie zmienia to faktu, że zanim poznamy się z nim na dobre, będziemy musieli chwilę z nim popracować. Powiadomienia PUSH wysyłać można jedynie za pomocą panelu obsługi, który będzie dla nas dostępny po zalogowaniu się na stronie WWW. Nie można dodawać powiadomień z telefonu, więc istotny jest fakt, że podczas imprezy musi być wyznaczona osoba, która będzie czuwać nad harmonogramem i wysyłaniem powiadomień na czas. Listę powiadomień i alertów można przygotować dużo wcześniej bez konieczności natychmiastowej publikacji – to bardzo przydatna funkcja. Aplikację mobilną powinno się zacząć tworzyć minimum 3 miesiące przed datą wydarzenia. Prace graficzne, poprawki i nanoszenie aktualizacji zajmują dość sporo czasu, a trzeba pamiętać o tym, że działania poprzedzające muszą odbyć się na gotowym już produkcie. O ile uzupełnienie takiej aplikacji posegregowanymi informacjami, stworzenie layoutu oraz dodanie zdjęć są dość czasochłonne, to korzyści płynące z jej wdrożenia w event są obiecujące. Telefon to narzędzie, które towarzyszy człowiekowi niemal przez cały dzień. Do korzystania z niego jesteśmy więc przyzwyczajeni. Czy zagraża on integracji? Nic na to nie wskazuje – aplikacja nie jest ta tyle obszerna, żeby obsługa jej zajmowała wiele czasu. Za to jest świetnym, nietuzinkowym rozwiązaniem komunikacyjnym podczas wydarzenia. Ludzie mogą pozyskiwać informacje, komunikować się ze sobą nawzajem, dzielić zdjęciami we wspólnej galerii czy na bieżąco śledzić agendę całej imprezy. Możemy spokojnie określić taką aplikację mobilną jako oryginalny „gadżet” na imprezy firmowe, jednak pamiętajmy, że to ludzie budują emocje i żadna technologia nie jest w stanie zastąpić miłej pogawędki przy drinku z drugim człowiekiem. Aplikację mobilną powinno się zacząć tworzyć minimum 3 miesiące przed datą wydarzenia. Prace graficzne, poprawki i nanoszenie aktualizacji zajmują dość sporo czasu, a trzeba pamiętać o tym, że działania poprzedzające muszą odbyć się na gotowym już produkcie. O ile uzupełnienie takiej aplikacji posegregowanymi informacjami, stworzenie layoutu oraz dodanie zdjęć są dość czasochłonne, to korzyści płynące z jej wdrożenia w event są obiecujące. AGATA SUCHOCKA // Z branżą eventową związana od 3 lat. Absolwentka studiów na kierunku turystyka i rekreacja. W PowerEvents od 1,5 roku, wspiera w działaniach bieżących i rozwojowych CEO agencji. NAPISZ DO AUTORKI: agata@powerevents.pl Partner wydania: 45
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==