manewrów graficznych jest nieskończone. Pełna kolorystyka, logotypy firmy czy hasła przewodnie – to wszystko może znaleźć się na ekranie smartfona od razu po otwarciu aplikacji. Nieskomplikowane funkcjonowanie aplikacji mobilnej wręcz zachęca odbiorcę do korzystania z jej atrybutów. Telefon jest w zasięgu ręki człowieka niemal przez cały czas, więc mamy pewność, że informacje, które chcemy przekazać uczestnikom imprezy, szybciej dotrą do niego właśnie za pomocą aplikacji niż np. drogą mailową. Krótkie, spójne komunikaty nie męczą odbiorcy, który chętniej zapoznaje się z ich treścią niż z mozolnym długim mailem, opisującym cały przebieg imprezy – w takiej formie zazwyczaj podawane są informacje wewnątrz firmy. Jeszcze jednym aspektem, który zachęci odbiorcę do pobrania aplikacji, jest utożsamienie się z firmą oraz imprezą, która została właśnie dla niego, jako pracownika, zorganizowana. Dzielenie się zdjęciami, wspólny czat czy konkursy z nagrodami to kilka dodatkowych opcji utożsamiających uczestnika z ideą imprezy. Przecież nikt nie lubi czuć się niedoinformowany. CZYTAM TO, CO CHCĘ Długie maile opisujące charakterystykę i agendę wydarzenia to coś, czego ludzie nie lubią czytać. Wolimy wybierać treści dopasowane do nas, do naszych oczekiwań i zainteresowań. Lubimy filtrować treści, żeby znaleźć to, czego szukamy. Aplikacja działa właśnie w taki sposób. Z całej, dokładnie podzielonej na odpowiednie sekcje listy możemy wybrać konkretnie te komunikaty, z którymi chcemy się zapoznać. Wszystkie atrakcje mają przypisane zdjęcia – dzięki temu każdy z uczestników wie, jak dany obiekt wygląda i potrafi w prostszy sposób go zlokalizować. Wgrana mapa terenu pomaga zobrazować, co znajduje się w konkretnym miejscu na terenie eventu. Co więcej, każda osoba mająca aplikację otrzymuje na bieżąco wszystkie wiadomości dotyczące imprezy, które organizator wysyła za jej pośrednictwem. Nie trzeba znać na pamięć całej agendy, bo mamy ją pod ręką przez cały czas. Nie chcesz przegapić danej atrakcji, warsztatów, turnieju czy koncertu? Wystarczy, że utworzysz alert powiadamiający Cię z wyprzedzeniem, że za chwilę rozpocznie się to, w czym chcesz wziąć udział. Ludzie coraz częściej sięgają po tego typu rozwiązania – nie chcą zaprzątać sobie głowy tysiącem zadań i informacji. Skoro mają do tego odpowiednie narzędzia, to na pewno z chęcią z nich skorzystają. OD STRONY ORGANIZATORA Aplikacja daje szerokie spektrum analizy i zdobycia wiedzy, co gościom eventu podobało się najbardziej. Dzięki takim funkcjom jak ankieta czy głosowanie możemy monitorować, które z dostępnych atrakcji uczestnicy wydarzenia ocenili najwyżej. Dostęp do informacji zwrotnej od użytkownika aplikacji staje się niezwykle łatwy. Organizator może śledzić, jak uczestnicy imprezy docierają do konkretnych informacji i jakie wybierają treści. Dzięki takim działaniom możliwe są analiza informacji i dobór odpowiednich narzędzi. Poprzez aplikację możliwe są także zapisy na atrakcje online. Zainteresowani nie muszą specjalnie udawać się w wyznaczone miejsca w celu rejestracji. Mogą to zrobić wygodnie z pozycji własnego telefonu z dowolnego miejsca imprezy. Organizator ma znakomite narzędzie do komunikacji ze wszystkimi gośćmi eventu. Szybkie przypomnienie o nadchodzącym koncercie/konkursie/turnieju? Znaleziony na środku placu portfel? Ważne informacje organizacyjne? Wystarczy wysłać krótkie powiadomienie push, a po chwili każdy uczestnik zobaczy je na swoim telefonie. O lepszą komunikację z uczestnikami imprezy będzie ciężko. AKTUALNA OFERTA APLIKACJI Obecnie na rynku figuruje kilka firm zajmujących się produkcją aplikacji mobilnych, dedykowanych dla sektora imprez masowych oraz eventów o różnym charakterze. Obserwując rynek, widać mocną tendencję wzrostową, jeśli chodzi o pojawianie się nowych jednostek proponujących swoje usługi z zakresu przygotowania aplikacji mobilnych. Wszystkie proponowane produkty bazują na tych samych fundamentach, kluczowych dla przekazania istotnych informacji odbiorcy, takich jak np. agenda, powiadomienia push, aktualności, wskazówki dojazdu na teren imprezy, ważne kontakty, listy atrakcji, prelegentów, jeśli tacy biorą udział w evencie, czy mapy samego terenu imprezy. Coraz więcej firm stara się proponować nietuzinkowe, dodatkowe aspekty aplikacji, które będą wyróżniać je na tle innych. Są to np.: strefa networkingu, gdzie można zbudować społeczność i sieć kontaktów wśród użytkowników danej aplikacji i prowadzić konwersacje o różnej tematyce, czy chociażby gry interaktywne, które dają możliwość włączenia się do konkursu i zdobycia atrakcyjnych nagród. Aplikację mobilną można stworzyć w wersji dwujęzycznej dla gości spoza granic naszego kraju. APLIKACJA TO INWESTYCJA Zainwestowanie we wdrożenie aplikacji mobilnej na dany event daje wiele korzyści w kwestii odbioru marki. W oczach użytkownika staje się ona liderem innowacji w branży. Na tle firm, które wciąż uskuteczniają promocję wydarzeń starszego typu, organizatorzy imprez korzystający z aplikacji mobilnych zostaną odebrani jako firmy stosujące innowacje technologiczne na wysokim poziomie. Informacja o powstaniu aplikacji na event na pewno odbije się echem wśród uczestników imprezy, a co za tym idzie – Długie maile opisujące charakterystykę i agendę wydarzenia to coś, czego ludzie nie lubią czytać. Wolimy wybierać treści dopasowane do nas, do naszych oczekiwań i zainteresowań. Lubimy filtrować treści, żeby znaleźć to, czego szukamy. Aplikacja działa właśnie w taki sposób. Z całej, dokładnie podzielonej na odpowiednie sekcje listy możemy wybrać konkretnie te komunikaty, z którymi chcemy się zapoznać. Partner wydania: 44 TECHNOLOGIE I INNOWACJE
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==