m.in. na eventach teambuildingowych. Ich celem jest odwrócenie uwagi uczestnika poprzez nakierowanie wykonywanie jakiejś czynności wymagającej skupienia się. Uczestnik, wykonując daną czynność, skupia się na niej bardzo mocno (obiera ją jako kierunek, jako „point”) i w tym czasie dużo łatwiej jest „przemycić” właściwy cel gry, zabawy czy ćwiczenia, który rozgrywa się w tle jednocześnie, ale zwykle na nieuświadomionym planie. To przykład tego, jak duże znaczenie w organizacji eventów oraz wyjazdów typu incentive ma psychologia. O psychologicznych aspektach działania zespołów wiemy coraz więcej i w coraz ciekawszy sposób potrafimy tę wiedzę wykorzystywać do tworzenia eventów nastawionych na realizację określonych celów czy rozwiązanie określonych problemów. Co istotne, sami klienci są coraz bardziej świadomi tego, co chcą osiągnąć za pomocą eventu. Każdy rok jest coraz ciekawszy i coraz bardziej emocjonujący w tej branży. CZY RZECZYWIŚCIE OGRANICZA NAS TYLKO WYOBRAŹNIA? Chciałabym móc tak powiedzieć, ale rzeczywistość sprowadza nas na ziemię dość szybko. Przyziemnie – ogranicza nas przede wszystkim budżet. Często robimy niesamowite kreacje, a na końcu dowiadujemy się, że wygrały po prostu scena i ekran, czyli cena. Przedstawiamy niesamowity program incentive, a wygrały po prostu przejazd i zwiedzanie lub czysty relaks. Budżet nadal jest tym czynnikiem, który nas ogranicza najbardziej. TRENDY I KIERUNKI ROZWOJU INCENTIVE TRAVEL Wszystko już było tylko dla tych, którzy się nie rozwijają i nie angażują w to, co robią. Dla pasjonatów żadna dziedzina nie staje się z czasem nudna, nawet po latach odkrywają coś nowego, a czym dalej sięga ich wzrok, tym więcej możliwości widzą. Doświadczenie przynosi wspaniałą naukę, a technologia czy, tak jak wspominałam wcześniej, nawet psychologia otwierają nowe możliwości tworzenia coraz ciekawszych eventów. Eventy oraz wyjazdy typu incentive travel to bardzo dynamicznie rozwijająca się dziedzina, która co roku zaskakuje nowościami. Nowe kierunki, nowe połączenia lotnicze, nowe miejsca, nowe historie i emocje. Tego też oczekują nasi klienci, a my jako agencja staramy się te oczekiwania spełniać i wyprzedzać. OLGA KRZEMIŃSKA-ZASADZKA // Managing director Agencji Power, PowerSport i DMC Poland, członek-założyciel Stowarzyszenia Branży Eventowej, wieloletni członek zarządu SBE (2010-2017), członek Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel (SOIT), Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce (SKKP), a także Society for Incentive Travel Excellence (site). Członek zespołu ekspertów Dialogu Branżowego SAR-PSML – brała udział w pracach grup „Incentive”, była inicjatorką dołączenia SBE do projektu „Dobry Przetarg”. Twórca Kodeksu Dobrych Praktyk SBE, działa w Komisji Etyki w SOIT, od początku istnienia do 2019 r. działała w Komisji Etyki SBE i Radzie Programowej konferencji Event Biznes. Współtwórca akcji charytatywnej Elfy SBE. Od 1997 r. organizuje wyjazdy oraz zarządza stworzoną przez siebie Agencją POWER – Event, Incentive, Conference, Sport, zdobywając z roku na rok coraz większy udział w polskim rynku. Pasjonatka podróży i sportu w każdym wydaniu – począwszy od nart, snowboardu, rowerów i kite’ów, na nurkowaniu i squashu kończąc (była drugą rakietą Polski w squashu przez 3 lata, wraz z drużyną zdobyła srebro w Drużynowych Mistrzostwach Europy w 2006 r., w 2018 r. 3. miejsce w Mistrzostwach Polski Masters). NAPISZ DO AUTORKI: ola@agencjapower.pl Partner wydania: 30 KNOW-HOW ORGANIZATORA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==