Partner wydania: rynku. Podróże służbowe kojarzą nam się głównie z wyjazdami w celach biznesowych, jednak obecnie taka podróż zawiera również elementy rozrywki, relaksu czy nawet odnowy biologicznej. Do tego typu wyjazdów idealnie nadają się hotele z bogatym zapleczem SPA i usług dodatkowych. Tym sposobem w obiektach oprócz noclegu, wyżywienia czy usług SPA możemy znaleźć różnorodne oferty i atrakcje, m.in. wycieczki po okolicy, warsztaty, organizację imprez integracyjnych, różnego rodzaju festiwale, terapie pourazowe, zabiegi medycyny estetycznej, działania mające na celu zaangażowanie gości w życie hotelu, wspólne kolacje wigilijne czy śniadania wielkanocne. Szczególnie jest to istotne w relacjach z pokoleniem Y, które wychowane w erze konsumpcjonizmu szuka czegoś więcej niż dobra materialne. W Polsce trwa tzw. czas pracownika. Oznacza to, że przedsiębiorstwa zmuszone są do większej dbałości o zatrudnionych i motywowania ich do pozostania w firmie. Dobrym sposobem na to są m.in. wyjazdy motywacyjne. Podróże te przeważnie są elementem większych programów związanych z systemem motywacyjnym, sprzedaży czy strategii firm. Jednym z kluczowych elementów odpowiednio prowadzonej polityki personalnej jest proces budowy zaangażowania pracowników. Pracownik kompetentny, a co najważniejsze efektywny, cechuje się nie tylko umiejętnościami i wiedzą, ale także wysokim poziomem motywacji. Motywowanie pracowników od zawsze było ważne, a w wielu przypadkach podróżowanie okazuje się tym najcenniejszym bodźcem do pracy. Nie ma znaczenia, czy miejsce docelowe oddalone jest o 100 czy 500 km. Najważniejsze są program, dobrze dobrana grupa docelowa i profesjonalizm przeprowadzenia wyjazdu. Należy pamiętać, że największym kapitałem każdej firmy są jej pracownicy, dlatego tak istotna jest ich integracja, nakierowanie na wzajemną współpracę i osiąganie wspólnych, spójnych ze strategią firmy celów. Podróż jest tylko narzędziem i często w jej trakcie pracownicy rozwiązują zadania związane z ich pracą zawodową. W Polsce od kilku lat rozwija się kultura imprez i wyjazdów integracyjnych, szczególne zaangażowanie wzbudzają niekonwencjonalne eventy z elementami sportów ekstremalnych. Przynoszą one wiele korzyści, umożliwiają rywalizację, pokonywanie własnych słabości, uczą radzenia sobie ze stresem, budowania relacji opartych na zaufaniu, a przy tym umożliwiają dobrą zabawę. Stworzony przez Polskie Stowarzyszenie Trenerów Outdoor Kodeks Outdooru podkreśla ogromne znaczenie komentarz ekpercki // Podaż usług konferencyjnych wysokiej jakości w ostatnich latach zwiększyła się znacząco. Przybyło hoteli o wysokim standardzie, jak i sal konferencyjnych w miastach – to wszystko powoduje, że klient biznesowy oczekuje od hotelu położonego nieco z boku biznesowych szlaków czegoś więcej niż doskonałej usługi w atrakcyjnej cenie. Perfekcyjny nocleg w idealnie czystym pokoju to za mało, aby zachwycić klienta. To podstawa – i wiadomo – musi być solidna, ale dopiero na niej budujemy to, co potęguje błysk w oku. O chęci przyjazdu do hotelu decydują jego unikatowe atuty, m.in. imponujące mury, za którymi stoi nie mniej imponująca historia. Umiejętność wykorzystania lokalizacji, budynku czy historii obiektu są ogromnie istotne w naszej branży. Dzięki tym elementom gość może otrzymać wyjątkowe eventy i emocje. Rejsy po okolicy, degustacje wybornych trunków czy miodów, quest- ingi historyczne, rajdy rowerowe, spływy kajakowe – to wszystko sprawia, że gość nie ma chwili na nudę, a poza konferencją czy spotkaniem ma możliwość relaksu w dowolnie wybranej formie. Znakomicie przyjęły się propozycje SPA dla biznesu. Uśmiech i dobry nastrój wywołują też niecodzienne atrakcje, np. „zwiedzanie w kapciach” – zwiedzamy hotel z przewodnikiem, a całe przygotowanie do wyjścia na tę atrakcję to założenie przysłowiowych pantofli. Polskie hotele stale się rozwijają i obserwują trendy na Zachodzie – jesteśmy przygotowani i czekamy na moment, w którym rozwinie się kultura wyjazdów służbowych z rodzinami. Na teraz są to sytuacje wyjątkowe. Wiele zależy tu od koncepcji gości. My ze swojej strony służymy gotowymi scenariuszami, gdzie obradujący – obradują rodziny – wypoczywają, racząc się naszymi atrakcjami. Kamil Sapeta dyrektor ds. marketingu i sprzedaży, Hotel Krasicki w Lidzbarku Warmińskim // Baza noclegowa w Polsce jest bardzo różnorodna. Mamy hotele nowoczesne, hotele podkreślające swą niezależność, obiekty historyczne oraz kultywujące swe tradycje kulturowe i regionalne. W branży spotkań konferencyjnych od jakiegoś czasu obserwujemy silny trend ich organizacji w miejscach o charakterze historycznym. // 7

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==