Partner wydania: 24% podróży w 2016 r. stanowiły przyjazdy służbowe. W tym największy odsetek turystów przyjechał z krajów nowej UE i sąsiadów ze Wschodu. Baza noclegowa Rozwój turystyki biznesowej w Polsce ma pozytywny wpływ na jakość usług oferowanych przez hotele. Atrakcyjność Polski dla sektora biznesu dorównuje chociażby państwom Beneluksu. Wzrost ruchu biznesowego pozytywnie wpływa również na rozbudowę infrastruktury w dużych miastach. Baza noclegowa w Polsce jest bardzo różnorodna. Mamy hotele nowoczesne, hotele podkreślające swą niezależność, obiekty historyczne oraz kultywujące swe tradycje kulturowe i regionalne. W branży spotkań konferencyjnych od jakiegoś czasu obserwujemy silny trend ich organizacji w miejscach o charakterze historycznym. Dzieje się tak za sprawą silnej potrzeby powracania do naszej historii, tradycji i kultury. Na szczęście na polskim rynku funkcjonują nie tylko same obiekty tego typu, ale i organizacje hotelarskie wspierające dziedzictwo kulturowe. Goście hoteli jednego z konsorcjów hotelowych, szczególnie ci zagraniczni, są bardzo ciekawi historii i smaków poszczególnych regionów. Kulinarne zainteresowanie tego segmentu gości skupia się głównie wokół kuchni polskiej. Wiele z nich opartych jest na produktach od lokalnych, sprawdzonych dostawców, połączonych jednak ze szczyptą multikulturowości. Obcokrajowcy chętnie odwiedzają nasz kraj, dlatego należy eksponować tradycję, kulturę i dziedzictwo kulinarne, czyli bogactwo miejsca, w którym żyjemy. Polska to kraj, który charakteryzuje się wysoką dynamiką rozwoju turystyki biznesowej. Coraz częściej właściciele obiektów, które oferują usługi hotelarskie, wyodrębniają specjalne departamenty zajmujące się stricte organizacją wszelkich konferencji i imprez firmowych oraz dokształcają swych pracowników w tym obszarze. Rewolucja w polskiej branży turystyki biznesowej trwa i ma przed sobą obiecującą przyszłość. Poza nieustannym przyrostem bazy noclegowej, doskonale widoczna jest poprawa jakości obiektów hotelowych. Przyczyniły się do tego m.in. rosnąca konkurencja, wzrost świadomości społeczeństwa oraz, paradoksalnie, wprowadzenie w ostatnich latach obostrzeń w zakresie finansowania inwestycji, w tym wymogu przedstawienia rzetelnego biznesplanu weryfikującego zasadność i opłacalność projektu hotelowego. Rezultatem tego są dużo lepiej zaprojektowane inwestycje hotelowe, dostosowane do potrzeb i oczekiwań rynku pod względem standardu, wielkości i zakresu świadczonych usług. Istotną rolę w konkurencji na rynku hotelarstwa odgrywają otwarte granice. Możliwość podróżowania po całym świecie, przy dużej konkurencyjności cenowej i szerokim wachlarzu ofert, sprawia, że walka o gościa staje się coraz bardziej widoczna. Jak to się ma do turystyki biznesowej? Zadbaj o duszę Nie jest tajemnicą, że hotele starają się zaspakajać zarówno fizyczne, jak i emocjonalne potrzeby swoich gości. Dzieje się tak nie tylko podczas wyjazdów prywatnych, ale i coraz częściej podczas wyjazdów służbowych. Zapewnianie doznań na poziomie duchowym wciąż jest nowością. Hotelarze jednak, przyzwyczajeni do szybko zmieniających się trendów, starają się reagować na coraz wymyślniejsze oczekiwania Hotel Krasicki w Lidzbarku Warmińskim // Według danych GUS w lipcu 2016 r. sprawozdaniem objęto 2373 hotele, co stanowi wzrost o 2,5% w stosunku do danych za lipiec 2015 r. Ponad 2300 hoteli to tylko część obiektów działających na rynku, należy tu wspomnieć również o tysiącach innych podmiotów, które coraz częściej otwierają się na klienta biznesowego. // 6 Temat numeru
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==